Více než 50 let starý závoďák Dodge Charger Daytona se prodal za velký balík peněz
Tento Dodge Charger Daytona z roku 1969 je závodním i sériově vyráběným vozem zároveň.
Kdysi byly závody NASCAR označovány jako závody sériově vyráběných vozů. Když tehdy americké automobilky navrhovaly nové modely, myslely také na aerodynamiku a na všechno, co mohlo pomoci k co nejlepším výkonům na trati. Značky jako Ford, Chevrolet a Dodge se předbíhaly v tom, kdo bude mít ten nejlepší závoďák.
Dodge toužil po vítězství v NASCAR a tak přišel s modelem Charger Daytona, kterého se vyrobilo na 503 kusů. Daytona se vyznačovala masivním třiadvacetipalcovým křídlem a přední částí vozu ve tvaru kužele, který nahradil standardní mřížku chladiče.
Jméno Daytona dostal tento model na počest slavného závodu Daytona 500. Charger Daytona se stal prvním vozem v historii NASCAR, který překonal bájnou hranici 200 mph/h (322 km/h). Hned svůj první závod - Talladega 500, byl Charger Daytona vítězným vozem s Buddy Bakerem za volantem. Konkrétní kousek jezdil dva roky a vyhrál několik dalších závodů.
Za více než 50 let své existence měla tato Daytona jednoho jediného majitele. V roce 2002 prošel vůz kompletní renovací karoserie i motoru. Pouze 70 modelů z celkových 503 měly osmiválec HEMI. Přesto je tento kus s motorem RB V8 o celkovém objemu 7,2 litru a výkonu 375 koní velmi žádaným zbožím, což ostatně ukázala nedávná obří aukční akce v Dallasu.
Zde se Dodge Charger Daytona z roku 1969 vydražil za 418 tisíc dolarů (10,5 milionu korun). Z výbavy můžeme vypíchnout třístupňový automat Torqueflite 727, ojedinělý bílo-černý interiér nebo světle zelenou metalízu s bílým zadním křídlem.
Zajímá vás, jaký rozdíl v ceně může dělat skutečnost, že je v Daytoně uložen motor HEMI? Takový model byl v květnu letošního roku vydražen za neuvěřitelných 1,32 milionů dolarů (33 milionů korun), což je absolutní rekord tohoto modelu, který před více než 50 lety sbíral úspěchy v závodech NASCAR.