Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vítání jara s Trojkou aneb Bavoři v Čechách

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 22. 3. 2005 • 06:55
45
17
Zobrazit náhledy (45)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
Evropské turné při příležitosti premiéry nového trojkového BMW dorazilo i do ČR a my jsme byli u toho!

Počasí tentokrát ukázalo přívětivou tvář a my jsme na první jízdy s novou Trojkou ve středočeských Hořovicích dorazili za prvních paprsků, prorážejících ranní mlžný opar. Od našich prvních stovek kilometrů vyprahlou španělskou polopouští v okolí Valecie už uplynuly dva měsíce a my jsme neodolali oživit si první silné dojmy, tentokrát na rodné hroudě.

Jako na zavolanou v noci roztály poslední zbytky letošní vydatné sněhové nadílky a odolávat silám od kol padesátivozové flotily naleštěných Trojek začal asfalt až poté, co zcela oschl. Lepší podmínky jsme si pro plánované vyzkoušení, co malé BMW umí, nemohli přát. Na rozlehlé asfaltové ploše hořovického letiště se ozvaly zvuky mučených pneumatik a vytočených motorů, avšak tentokrát za to nemohla letadla, ačkoliv každý z bleděmodrých a šedých bolidů si na kapotě svůj modrobílý talisman v podobě vrtulky vezl.

Nejdřív zkouška aktivního řízení - z kuželů sestavená velká osmička a v ní si zkoušíme, jaké to je, prudké oblouky vybírat jen s nevelkým pootočením volantu. Jde to i přes nevelké poloměry obou smyček jen s minimálním přehmataváním a my konstatujeme, že aktivní řízení znamená pořádný skok v ovladatelnosti. Jako druhá obligátní klouzací dráha a slalom; i tím se prosmýkáme jen s trhavými pohyby zápěstí na volantu, žádné bleskové ručkování tam a zpět.

A nakonec projížďka po zapomenutých středočeských okreskách, obklopených krajinou, probouzející se z ledového sevření. S chutí jsme si zopakovali rande s šestiválcovým třílitrem a snadno s ním opanovali každou situaci. I když povrch většiny vozovek nebyl právě ideálně rovný a jejich šířka nepřipomínala zrovna dálnici, znamenitě vyladěný podvozek udržel stopu spolehlivě a dodával potřebnou jistotu. Znovu jsme si ověřili, že v Mnichově vznikl velmi dobře vyladěný vůz a jeho vlastnosti se osvědčili na hrbolatých prochladlých středočeských silničkách podobně, jako na těch horkých španělských (článek: Naše první kilometry s novým BMW 3 !).

Zanedlouho se můžetě těšit na redakční test verze 320d v obvyklém rozsahu!

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku