Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vjezd do centra Prahy za poplatek může spustit lavinu. Vybírat chce i další část

ČTK
Diskuze (14)

Radnice Prahy 6 požaduje v případě zpoplatnění vjezdu do části centra změnit program řízení vjezdu do tunelů městského okruhu nebo omezit vjezd do šesté městské části ze Středočeského kraje například světelnými závorami.

Rovněž navrhuje zvážit zpoplatnění průjezdu některými dopravou velmi zatíženými částmi Prahy 6. ČTK to sdělil mluvčí Marek Zeman. Vedení magistrátu zamýšlí s výjimkou rezidentů zpoplatnit vjezd do části Malé Strany a na Smetanovo nábřeží.

"Zklidňování dopravy na území Prahy 6 je naší dlouhodobou prioritou, ovšem samotnému zpoplatnění vjezdu do centra hlavního města musí bezpodmínečně předcházet kroky, které by zamezily negativním vlivům, které by to na naši městskou část mohlo mít. Naší snahou je dlouhodobě podporovat pěší a městskou hromadnou dopravu," uvedl radní Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).

Městská část má obavy zejména z toho, že by se v případě zpoplatnění mohla zhoršit dopravní situace a přibýt aut na jejím území. Navrhuje proto několik opatření. Jedním z nich je přenastavení programu řízení vjezdu do tunelů městského okruhu tak, aby před vjezdy nevznikaly kolony. Týká se to křižovatek na Prašném mostě a na Malovance.

Video se připravuje ...

Druhým navrhovaným opatřením je omezit kapacitu na vjezdech do území Prahy 6 ze Středočeského kraje. Podle radnice by to mohly zařídit statické, či dynamické světelné závory. Týká se to především Podbabské, Evropské, Karlovarské a Horoměřické ulice. Ke zvážení pak dává radnice také možnost zpoplatnit vjezd v rezidenčních částech Prahy 6, kde je vysoká tranzitní doprava. "Jde například o oblast Ořechovky či Malého Břevnova," dodal Hrubeš.

Omezení vjezdu do centra připravuje magistrát a nyní k němu podle radního městská Technická správa komunikací (TSK) připravuje rozšířený dopravní model. Systém má být plně automatický a právně má být založen na takzvaném místním poplatku. Nepůjde tedy o mýto v pravém slova smyslu, neboť to nyní legislativa neumožňuje. Hlavním důvodem pro opatření je zlepšení průjezdnosti tramvají, které nyní v předmětných lokalitách nabírají kvůli automobilovému provozu zpoždění.

ČTK
Diskuze (14)

Doporučujeme

5. 1. 2024 21:13
Re: Nadpis
Já bych řekl, že asi přehlédl. "Rovněž navrhuje zvážit zpoplatnění průjezdu některými dopravou velmi zatíženými částmi Prahy 6."
Avatar - rohYpnol
5. 1. 2024 19:49
Nadpis
Vybírat chce i další část??? Pokud jsem nepřehlédl, tak v textu o tom není ani zmínka, ani náznak!!!
4. 1. 2024 21:58
proč má být centrum privilegované
Proč by člověk v centru měl být zvýhodněný? Taky chci v jiné části Prahy být jak na vesnici a jít si čutat na ulici.
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2024 20:26
Pepíci perlí
Pepíci opět perlí.
Řešení je naprosto jednoduché - zcela zrušit poplatky za parkování v celé Praze. Praha se tak zaseká, že pepici konečně pochopí že autem fakt ne. Pepici konečně pochopí, že Pragocentrizmus je omyl a bydlet ve Středočeském kraji je špatná volba.
Firmy pochopí, že sídlo v Praze je omyl.
Pak se třeba naučíme a pochopíme, že díky digitalizaci můžeme být kdekoliv v téhle zemi. Pak možná konečně přestane vylidňování Ostravy, Havířova, Karlovarska, Mostecka a dalších částí. Konečně pak pochopíme, že tahle nesmyslná urbanizace je jen společenskou zátěží bez jakéhokoliv přínosu pro společnost a je mnohem větší ekologickou zátěži než milion spalovacích aut prodaných za rok.
Avatar - Stejsn
4. 1. 2024 19:36
Jo,
dostavte okruh u Suchdola a nebudou vám jezdit auta do Dejvic.