Vjezd do centra Prahy za poplatek může spustit lavinu. Vybírat chce i další část
Radnice Prahy 6 požaduje v případě zpoplatnění vjezdu do části centra změnit program řízení vjezdu do tunelů městského okruhu nebo omezit vjezd do šesté městské části ze Středočeského kraje například světelnými závorami.
Rovněž navrhuje zvážit zpoplatnění průjezdu některými dopravou velmi zatíženými částmi Prahy 6. ČTK to sdělil mluvčí Marek Zeman. Vedení magistrátu zamýšlí s výjimkou rezidentů zpoplatnit vjezd do části Malé Strany a na Smetanovo nábřeží.
"Zklidňování dopravy na území Prahy 6 je naší dlouhodobou prioritou, ovšem samotnému zpoplatnění vjezdu do centra hlavního města musí bezpodmínečně předcházet kroky, které by zamezily negativním vlivům, které by to na naši městskou část mohlo mít. Naší snahou je dlouhodobě podporovat pěší a městskou hromadnou dopravu," uvedl radní Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
Městská část má obavy zejména z toho, že by se v případě zpoplatnění mohla zhoršit dopravní situace a přibýt aut na jejím území. Navrhuje proto několik opatření. Jedním z nich je přenastavení programu řízení vjezdu do tunelů městského okruhu tak, aby před vjezdy nevznikaly kolony. Týká se to křižovatek na Prašném mostě a na Malovance.
Druhým navrhovaným opatřením je omezit kapacitu na vjezdech do území Prahy 6 ze Středočeského kraje. Podle radnice by to mohly zařídit statické, či dynamické světelné závory. Týká se to především Podbabské, Evropské, Karlovarské a Horoměřické ulice. Ke zvážení pak dává radnice také možnost zpoplatnit vjezd v rezidenčních částech Prahy 6, kde je vysoká tranzitní doprava. "Jde například o oblast Ořechovky či Malého Břevnova," dodal Hrubeš.
Omezení vjezdu do centra připravuje magistrát a nyní k němu podle radního městská Technická správa komunikací (TSK) připravuje rozšířený dopravní model. Systém má být plně automatický a právně má být založen na takzvaném místním poplatku. Nepůjde tedy o mýto v pravém slova smyslu, neboť to nyní legislativa neumožňuje. Hlavním důvodem pro opatření je zlepšení průjezdnosti tramvají, které nyní v předmětných lokalitách nabírají kvůli automobilovému provozu zpoždění.