Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen doplňuje nabídku o SUV-kupé ID.5. Od ID.4 se neliší jen tvarem

David Bureš
Diskuze (56)

Nejnovějším členem rodiny elektromobilů Volkswagen ID. je SUV-kupé ID.5. Vzniklo na bázi SUV ID.4, od něhož se však v některých ohledech liší.

Volkswagen pokračuje v rozšiřování své čistě elektrické řady ID. Na evropské trhy jako první dorazil kompaktní hatchback ID.3, po němž následovalo kompaktní SUV ID.4. Od něho je nyní odvozena i zatím poslední novinka, SUV kupé ID.5.

"ID.5 je elektrické, sportovní a elegantní. Vstupujeme s ním do zcela nového segmentu trhu," tvrdí o novince Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. Tolik SUV kupé na trhu zatím není, natožpak elektrických. Již brzy se však ID.5 dočká konkurence, a to rovnou z koncernové stáje. Podobně koncipovaná bude také avizovaná Škoda Enyaq iV kupé. V prodeji už navíc je obdobně velké Audi Q4 Sportback e-tron s tím samým technickým základem.

„ID.5 ztělesňuje karosářskou verzi budoucnosti, která je aerodynamická, expresivní, sportovní a díky platformě MEB má krátké převisy,“ říká pak Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. Ten zdůrazňuje, že i navzdory dynamickému tvaru karoserie má kabina ID.5 zajišťovat dostatek vnitřního prostoru. Právě silueta znamená lepší aerodynamiku než u výchozí ID.4. Součinitel aerodynamického odporu v závislosti na verzi činí 0,26, zatímco u ID.4 je to 0,28.

S délkou 4.599 mm je novinka o chlup delší než výchozí ID.4, rozvor zůstává na stejné hodnotě 2.766 mm. Prodloužení je způsobeno hlavně odlišně tvarovaným nárazníkem, který je spolu s větším otvorem pro přívod vzduchu poznávacím znakem ID.5. Rozdílem proti výchozímu SUV je vedle samotného tvaru karoserie také třeba lakované obložení dveří.

Také interiér je důvěrně známý. Volkswagen nicméně zdůrazňuje, že nová generace softwaru 3.0 umožňuje aktualizace a instalaci dodatečných funkcí prostřednictvím funkce „Over-the-Air“. Dále se vylepšilo hlasové ovládání, které v režimu online využívá dat z cloudu. ID.5 si navíc s kompatibilními vozy Volkswagen a kompatibilní infrastrukturou umí měnit informace, díky funkci Car2X. V okruhu až 800 metrů tak vozidlo umí upozornit na nebezpečné situace nebo nehody.

Na rozdíl od ID.4 se v případě ID.5 hovoří o využití výhradně větší sady baterií, s kapacitou 77 kWh, která by měla zajistit dojezd až 520 km podle metodiky WLTP. Základem je provedení s výkonem 128 kW a pohonem zadních kol. Jeden elektromotor jen u zadní nápravy využívá i verze s výkonem 150 kW. To ID.5 GTX je čtyřkolkou, díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 220 kW.

Volkswagen ID.5 se podobně jako výchozí model vyrábí v německém závodě Cvikov, dnes přebudovaném výhradně na výrobu elektroaut. Na český trh vstoupí na jaře 2022.

David Bureš
Diskuze (56)

Doporučujeme

Avatar - Roland Von Wagen
4. 11. 2021 16:41
Re: Furt se řeší maximální nabíjení,
Tlustý kabel. Z mědi. Do auta ti s tím pomůže soused. Ale jestli máš poddimenzovaný přítok, tak to zvládneš sám. Jen si pár dnů počkáš, než se ti to nabije do plna.
Avatar - Roland Von Wagen
4. 11. 2021 16:26
Re: Design ok
Žádný green deal nebude. Lehké demo jsme si vyzkoušeli právě teď a víme, že Rusko s náma bude hrát hru "teplá voda, studená voda". Bez jádra je celá EU v pasti.
Avatar - rohYpnol
4. 11. 2021 14:37
Re: Design ok
Ano, pozitivní je že už jen 5 dnů.

Negativní je, že pak přijde gang možná ještě horší... Už jen to jejich přistoupení na Green Deal...
4. 11. 2021 14:11
Re: Ne, resi se i pomale, jen Kankunen o tom nevi
Osobně bych zvolil takový kompromis, abych nedobíjel do plna a zároveň aby dobíjení neomezovalo. Typicky tedy dobíjet při parkování na výchozím místě i cílovém místě. Je výrazně lepší nabíjet vícekrát a méně, než stresovat baterii v plných cyklech 0-100% jednou za čas.
4. 11. 2021 13:56
Re: Ne, resi se i pomale, jen Kankunen o tom nevi
Asi je dobré si uvědomit o jaký vůz jde - Smart ForTwo. Pokud nabiju do 100 %, tak ujedu cca 120 km než mi začne svítit upozornění, že mám nízký stav - tedy pod 20 % kapacity. Pokud bych nabíjel 40 - 60 % pak bych dobíjel po každých 30 km ?? To mému selskému rozumu nějak nejde "pod fousy".