Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen měl manipulovat s emisemi také u novějších tubodieselů. Těmi s AdBlue

ČTK ČTK 12. 9. 2019
27

Z utajených dokumentů vyplývá, že motory řady EA 288 mají software, který rozpozná, zda je auto v normálním provozu, nebo jsou u něj právě měřeny emise.

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí i u novějších motorů emisní normy Euro 6. Daný typ motoru koncern od roku 2012 namontoval do statisíců aut, včetně těch vyráběných automobilkou Škoda. Postiženy mají být i vozy Volkswagen, Audi a Seat. Koncern tvrzení SWR popírá.

 
Z utajených dokumentů koncernu, které má SWR k dispozici, vyplývá, že motory řady EA 288 mají software, který rozpozná, zda je auto v normálním provozu, nebo jsou u něj právě měřeny emise. Díky tomu vozy mohou množství emisí upravit tak, aby motory v testech prošly. V normálním provozu jich pak mohou produkovat více.

 
"Auto pozná, jestli je zrovna testováno," je přesvědčen emisní expert Axel Friedrich, který měl možnost do materiálů z oddělení technického vývoje Volkswagenu z konce roku 2015 nahlédnout. Pokud je vůz testován, přidává podle něj dostatek látky AdBlue, která pomáhá snižovat emise. Když ale testován není a je v normálním provozu, používá AdBlue mnohem méně.

V interních materiálech koncernu, které má SWR k dispozici, je řeč o "rozpoznávání cyklu", v němž se auto nachází, a také o strategiích dávkování AdBlue v "cyklu a mimo cyklus".

Volkswagen, který v minulosti manipuloval měřením emisí u milionů dieselových vozů, tvrdí, že auta s naftovým motorem EA 288 různé cykly nerozpoznávají, a také, že neobsahují žádné nepovolené zařízení, které by množství emisí ovlivňovalo.

Právník Andreas Baier, který u soudů zastupuje klienty s manipulovanými motory, je ale přesvědčen o tom, že nové informace dieselovému skandálu dodávají zcela jiný rozměr. "Pro nás to znamená, že Volkswagen klamal zákazníky i u nástupnického modelu (motoru)," uvedl.

Německé úřady zatím zjištění SWR nekomentovaly.

Kvůli skandálu dieselgate, který se týká zhruba devíti milionů prodaných aut koncernu, u nichž se manipulovalo s měřením emisí, čelí obžalobě i někteří vysoce postavení manažeři firmy, včetně bývalého šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Obžaloba tvrdí, že svým podílem na emisním skandálu způsobili škody v celkové výši 78 miliard eur (dvou biliónů korun).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: pfff
| 13. 9. 2019
No podle toho co psali jinde, jde o spor zda povolená deaktivační zařízení fungují tak jak mají. A VW říká že ano, protože jejich sepnutí se neřídí tím aby v režimu měření emisí došlo ke splnění limitů, ale tím aby sledovali vnější podmínky a používali je k tomu aby motor běžel správně i za nepříznivých podmínek (například studený start apod.) V reálu tu nemůže nikdo z nás vědět jak to funguje, ale vzhledem k tomu že se za VW postavil i německý úřad, který řeší homologace, tak to asi bude úplně jiný level sporu než dieselgate. Navíc jsem pochopil, že se jedná o dokumenty z roku 2015, kdy dieselgate vypukl, těžko tedy budou mít vztah k aktuálním autům, které procházejí úplně jiným procesem homologace (WLTP). Každopádně jsem zvědav co se z toho vyloupne.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvod je podvod....
| 13. 9. 2019
No tak znova a abys to pochopil jinak: JAK SI TO MYSLEL? CO SI TIM MYSLEL? ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Podvod je podvod....
| 13. 9. 2019
Tak prečo si sa unúval? Nemáš čo robiť?
Re: Re: Re: Re: Re: Podvod je podvod....
| 13. 9. 2019
Ty toho podľa všetkého nechápeš dosť.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Podvod je podvod....
| 13. 9. 2019
K tomu asi neni moc co dodat :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku