Volva S90 a V90 vstoupila na český trh. Na svezení si ale ještě dlouho počkáme!
K uvedení modelů S90 a V90 si české zastoupení automobilky Volvo vybralo prostory Galerie Mánes na Masarykově nábřeží v Praze. Dva exempláře, které jsme měli možnost si prohlédnout, jsou jedny z mála fyzicky přítomných na českém trhu. U dealerů se vozy objeví až začátkem podzimu a tou dobou bychom se mohli dostat také k prvnímu redakčnímu testu.
Volvo vůz prezentuje jako svůj nejmodernější model současnosti, nehodlá však usínat na vavřínech. Stejně jako například SUV XC90 budou i S90 a V90 procházet každoroční péčí, přičemž s obměnami se setkáme v rámci novinek pro daný modelový rok.
Nová nejvyšší řada sedanů a kombi byla navržena podle skandinávské filozofie, jejímiž stěžejními body jsou mimo jiné prostor a vzdušnost. Hezky marketingově řečeno, v reálu bychom se tedy mohli těšit na dostatek místa pro posádku a perfektní výhled z kabiny, což zatím mohu po krátké prohlídce dvou vystavených exemplářů potvrdit. Uvidíme, jaké další poznatky přinese klasický test!
Základem nabídek obou karosářských variant je dvoulitrový vznětový čtyřválec D3 o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m, který lze párovat s manuální i automatickou převodovkou. Sedan s ním stojí 1.039.400 Kč (kombi je o 67.000 Kč dražší), podle ceníků platných od března letošního roku se však s tímto a spoustou dalších motorů setkáme až od 46. výrobního týdne, tedy ke konci letošního roku. Aktuálně nejlevnější S90 proto stojí 1.275.900 Kč (T5 2WD/187 kW s automatickou převodovkou).
Stejně jako SUV XC90 jsou i nové modely S90 a V90 postaveny na modulární platformě SPA (Scalable Product Architecture), která udává v podstatě jediný pevný rozměr daný sestavou motoru a převodovky. Jde o základ pro příčnou zástavbu motorů a primárně pohon předních kol, obě karosářské varianty však mohou být také čtyřkolky s pohonem řešeným mezinápravovou spojkou.
Podle českého zastoupení automobilky bude největší zájem o verzi D5 AWD s automatickou převodovkou, která startuje na 1.409.700 Kč. Na samotném vrcholu nabídky trůní plug-in hybrid T8 Twin Engine s kombinovaným výkonem 407 koní a deklarovanou průměrnou spotřebou 1,9 l/100 km. Dostupná technická data najdete pod následujícími odkazy.