Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volva S90 a V90 vstoupila na český trh. Na svezení si ale ještě dlouho počkáme!

volvo ceskytrh vyssistredni
volvo ceskytrh vyssistredni
volvo ceskytrh vyssistredni
volvo ceskytrh vyssistredni
37 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (17)
České zastoupení automobilky Volvo uvedlo na náš trh zbrusu nový sedan a kombi řady 90. Poprvé se svezeme v září.

K uvedení modelů S90 a V90 si české zastoupení automobilky Volvo vybralo prostory Galerie Mánes na Masarykově nábřeží v Praze. Dva exempláře, které jsme měli možnost si prohlédnout, jsou jedny z mála fyzicky přítomných na českém trhu. U dealerů se vozy objeví až začátkem podzimu a tou dobou bychom se mohli dostat také k prvnímu redakčnímu testu.

Volvo vůz prezentuje jako svůj nejmodernější model současnosti, nehodlá však usínat na vavřínech. Stejně jako například SUV XC90 budou i S90 a V90 procházet každoroční péčí, přičemž s obměnami se setkáme v rámci novinek pro daný modelový rok.

Nová nejvyšší řada sedanů a kombi byla navržena podle skandinávské filozofie, jejímiž stěžejními body jsou mimo jiné prostor a vzdušnost. Hezky marketingově řečeno, v reálu bychom se tedy mohli těšit na dostatek místa pro posádku a perfektní výhled z kabiny, což zatím mohu po krátké prohlídce dvou vystavených exemplářů potvrdit. Uvidíme, jaké další poznatky přinese klasický test!

Základem nabídek obou karosářských variant je dvoulitrový vznětový čtyřválec D3 o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m, který lze párovat s manuální i automatickou převodovkou. Sedan s ním stojí 1.039.400 Kč (kombi je o 67.000 Kč dražší), podle ceníků platných od března letošního roku se však s tímto a spoustou dalších motorů setkáme až od 46. výrobního týdne, tedy ke konci letošního roku. Aktuálně nejlevnější S90 proto stojí 1.275.900 Kč (T5 2WD/187 kW s automatickou převodovkou).

Stejně jako SUV XC90 jsou i nové modely S90 a V90 postaveny na modulární platformě SPA (Scalable Product Architecture), která udává v podstatě jediný pevný rozměr daný sestavou motoru a převodovky. Jde o základ pro příčnou zástavbu motorů a primárně pohon předních kol, obě karosářské varianty však mohou být také čtyřkolky s pohonem řešeným mezinápravovou spojkou.

Podle českého zastoupení automobilky bude největší zájem o verzi D5 AWD s automatickou převodovkou, která startuje na 1.409.700 Kč. Na samotném vrcholu nabídky trůní plug-in hybrid T8 Twin Engine s kombinovaným výkonem 407 koní a deklarovanou průměrnou spotřebou 1,9 l/100 km. Dostupná technická data najdete pod následujícími odkazy.

Vstoupit do diskuze (17)