Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf VII: Vše, co už víme

Diskuze (330)
Volkswagen už tři roky pracuje na novém Golfu. Co nabídne sedmá generace, která přijde na konci roku 2012?

Od roku 2007 Volkswagen pracuje na sedmé generaci Golfu, vývoj tedy započal ještě před představením aktuální šesté generace (ta je jen modernizací svého předchůdce). Tým, který na novém modelu pracuje, vedou osobně šéf vývoje Hackenberg a šéf designu de Silva.

Z hlediska konstrukčního bude hlavní změnou příchod zcela nové platformy MQB – modulární architektury s motorem napříč (Modular Querbaukasten). Ta nabídne větší flexibilitu konstrukce, kompaktnější zástavbu motoru, převodovky a náprav a tím více prostoru pro posádku.

Totožnou techniku by mělo dostat i nové Audi A3. Koncept A3 sedan ale zatím podle oficiálních zdrojů využívá základ Audi RS 3, tedy nejnovější evoluci stávající platformy PQ35.

Novou modulární platformu má dostat také Škoda Octavia III. Start výroby třetí novodobé generace Octavie je naplánován na listopad 2012.

Volkswagen chce představit také inovativní design, alternativní pohony a nové prvky výbavy. Tento mix, stejně jako nejširší nabídka motorů a převodovek v segmentu, špičkový komfort a jízdní vlastnosti nebo nízká spotřeba paliva, mají zaručit náskok před konkurencí.

VW nabídne hned tři délky rozvoru. Základní 2630 mm nahradí současný univerzální 2578 mm, dostane jej hatchback Golf a odvozené modely. Sedan Jetta a kombi Golf Variant budou mít střední verzi s 2680 mm a nejdelší 2790 mm dostane nový Touran (místo 2678 mm) a Tiguan XL určený pro Čínu.

Většinu plánovaných motorizací již známe. Zážehové budou zastupovat agregáty 1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TSI o výkonech od 63 do 220 kW. Turbodiesely budou oblíbené 1,6 TDI a 2,0 TDI od 66 do 125 kW. Zřejmě se dočkáme i 2,0 BiTDI se 162 kW a 450 Nm.

K šestistupňovým manuálním převodovkám bude alternativu představovat DSG a poprvé také robotizovaná převodovka (jednodušší automatizované ústrojí s jednou spojkou). Samozřejmostí je pohon všech kol 4Motion pro silnější motory. V roce 2013 se má představit také sériový elektromobil blue-e-motion.

V průběhu dvou let od září 2012 se dočkáme postupně hatchbacku Golf (premiéra na pařížském autosalonu 2012), kombi Golf Variant, Golfu Plus, nového Touranu, Scirocca a Tiguanu. Modely Jetta a Beetle se teprve letos dočkaly nových generací na platformě PQ35, v nejbližších letech proto s přechodem na MQB nelze počítat.

Ohledně budoucnosti kupé-kabrioletu Eos zatím není jasno. Rozhodující zřejmě bude, jak se prosadí nový Golf Cabrio. Poté dá Volkswagen nejspíš přednost jednomu z konkurujících si řešení.

Nový Golf se nechtěně stal centrem pozornosti světových médií už v roce 2009. Tehdy automobilka zveřejnila video z designového studia, v jehož páté minutě se mihl hliněný model nového Golfu.

Diskuze (330)
Avatar - white label
4. 5. 2011 22:28
Re: Je to on...
Já přece proti tomu proměnlivému časování ventilů nemám vůbec nic, ve své době to byl jistě vynikající počin a třeba u motorky bych ho chtěl i dnes.
Jen do dnešních aut určených pro běžný provoz, s vyjímkou miniautomobilů (a dejme tomu i s vyjímkou Type-R) považuju jakoukoli atmosféru s objemem do! cca 2 litry za přežitou i přes veškeré výhody tohoto řešení.
Srovnání prodejů DSG/CVT/"Hydro"/robotizovabých jednospojkových je logicky velmi ovlivněno jejich cenou, která může hrát, zejména u nižších tříd, hodně významnou roli...
4. 5. 2011 22:07
Re: Je to on...
Ale to že to není možné koupit něco v čechách nijak nepodporuje argument inovativnosti VW.Tyto automobilky jsou globálními hráči.Tvůj argument znaméná jen to,že co vlastní třeba naše firmy (patenty) a zatím třeba neprodávají jinde,můžou to tam místní firmy tedy vesele kopírovat a nám tak brát šanci uspět na jejich trhu.To ale není zrovna to pravé co bych rád podporoval.
To nepodporuje inovace,ale kopírování.Každý si vybere co má raději.
S těmi prvotními pokusy o přímý vstřik máš pravdu,ale nikdo neuspěl na delší dobu a větší produkci s opravdu pozitivními výsledky,až Mitsubishi.Pak se to začalo šířit o poznání rychleji.
Proč by tady nabízely celý svůj sortiment?Z ekonomického hlediska se to nemůže vyplatit.To nedělá žádná automobilka.Proto ji ale nemůže nikdo odsuzovat že může být na něktrerých trzích zaostalá.Není to spíše trh sám?
Ty do těchto diskuzí nemícháš osobní preference?Minimálně právě ten VTEC (i jiné typy časování a zdvihu ventilů,přitom velice důležitá část motoru) pro Tebe nic moc neznamená,alespoň z dosavadních příspěvků ten dojem mám.Každý je trochu ovlivněn.
Čeho se prodá globálně více DSG,CVT,automatů s hydroměničem,robotizovaných...znáš přesná čísla?
Avatar - white label
4. 5. 2011 21:14
Re: Je to on...
Jako evropana mě logicky zajímá evropský trh a tam si v roce 2001 (ani o něco později) žádné GDI turbo nevybavuju, a to nejen u kompaktu. Které modely pro evropu ho měly mít?
Myslím, že mám určité znalosti, nejen o VW a jeho koncernových značkách, ale i o BMW, Porsche, MB... a minimálně částečně i o dalších evropských automobilkách.
Japonce znám především z evropského trhu, mít větší přehled třeba o japonském trhu mi u nás nepřijde až tak potřebné, už jen k vůli volantu na špatné straně...

P.S. První použití přímého vstřikování benzínu bylo na motoru Hesselman, vynalezeno švédským inženýrem Jonasem Hesselmanem už v roce 1925, takže opravdu první podobný motor měla Evropa.
První atmo GDI od Mitsubishi bylo opravdu v tom roce 1996 pro japonský trh (Galant), o rok později bylo i pro Evropu (Carisma), ale mělo problémy s místním palivem (bezolovnatost/obsah síry), což vedlo k emisím problémúm a účinnost paliva byla nižší než se očekávalo.

edit - Nechápu proč do dvojspojky taháš osobní rovinu, to že zrovna ty po ní neprahneš její nesporný přínos logicky nijak nesnižuje.
Je to podobné, jako bych já "argumentoval" tím, proč mám prahnout po VTECu, když je to pořád "jen" maloobjemovější atmosféra, po které zrovna do svého vozu netoužím...
4. 5. 2011 20:08
Re: Je to on...
No právě už zase.[odkaz]
Bez přeplňování měl GDI v roce 1996,tedy zase dříve.Takže zas bych to s tou inovativností VW nepřeháněl.Pravda je že to nebylo v kompaktech(ale není to vyloučené,jinde než v Evropě nabízely různé třídy aut s touto motorizací),ale každý má svou doménu někde jinde.
Stále nevím proč bych měl prahnout právě po DSG.
Jo znalosti o VW máš skvělé,fakt obdivuji.A když si je rozšíříš o další firmy (ve stejném rozsahu),budeš dokonalý (alespoň ve světě aut).
Avatar - white label
4. 5. 2011 13:33
Golf VII R
Pokud čtu správně mezi řádky, měl by mít Golf R příští generace naladěn 2.0 TSI na 220kW, což nezní zrovna špatně...