VW zahájil výrobu T-Roc Cabriolet, jediného kabrioletu v nabídce
Portfolio automobilky Volkswagen se již brzy rozroste o jediný model s otevřenou karoserií, kterým se má stát crossover T-Roc Cabriolet.
Automobilka Volkswagen měla ve svém portfoliu vždy nějaký ten kabriolet. Ať už se jednalo o otevřený Golf, Beetle nebo model Eos, který nabízel pevnou skládací střechu. Po postupném ukončení výroby všech těchto modelů však v nabídce automobilky zbylo prázdné místo, které má od jara příštího roku zaplnit model T-Roc Cabriolet.
Ten byl oficiálně představen v srpnu letošního roku a včera byla slavnostně zahájena jeho sériová výroba v německém závodě Volkswagen v Osnabrücku, kde se v minulosti vyráběly kabriolety na platformě Golfu i Beetlu.
„S výrobou kabrioletů máme v závodě Osnabrück bohaté zkušenosti. Je to jedna z našich klíčových odborností,“ uvedl Jörg Müller, tiskový mluvčí managementu. Provázanost modelu T-Rock Cabriolet se závodem v Osnabrücku je však podstatně hlubší.
„Vůz byl z velké části vyvinut v Osnabrücku. A teď se tu začíná vyrábět. Je to skutečně dítě (tohoto) závodu. Závodu, který byl v průběhu schopen demonstrovat své silné stránky,“ uvedl během slavnostního ceremoniálu Andreas Tostmann, člen představenstva Volkswagen odpovědný za výrobu.
Během vývoje nového kabrioletu prošel klasický pětidveřový crossover T-Roc řadou změn. Přišel o jeden pár dveří, celková délka karoserie narostla o 34 mm a rozvor se protáhl o 40 mm. Manipulaci se střechou zajišťuje elektrohydraulický systém, který ji stáhne již za 9 sekund a to při rychlosti až do 30 km/h. Otevřená střecha se však podepsala na velikosti zavazadelníku, který má objem 284 litrů.
Zákazníci si mohou T-Roc Cabriolet objednat pouze s jedním ze dvou zážehových motorů. Základem je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW, který doplňuje čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Oba motory jsou standardně spojeny s šestistupňovým manuálem, silnější motorizace však nabízí i sedmistupňové dvouspojkové DSG.
Volkswagen T-Roc – srovnání rozměrů nabízených variant | ||
Model | T-Roc Cabriolet | T-Roc |
Délka (mm) | 4268 | 4234 |
Šířka (mm) | 1811 | 1819 |
Výška (mm) | 1522 | 1573 |
Rozvor (mm) | 2630 | 2590 |
Zavazadlový prostor (l) | 284 | 445 |
Výkon a zajímavé jízdní vlastnosti tak od T-Roc Cabriolet zkrátka nečekejte, tohle auto sází spíše na pohodu a styl. V nabídce tak nechybí paket Style, který zdůrazňuje eleganci vozu, nebo paket R-Line, který vozu propůjčuje alespoň dynamický vzhled. Dále na seznamu příplatkové výbavy nechybí litá kola od 17 po 19 palců, digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 11.7 palce, audiosystém Beats, atd.
A pokud se nepřestáváte podivovat nad koncepcí otevřeného crossoveru/SUV, pak věřte, že Volkswagen není první a zřejmě ani poslední. V minulosti už se totiž se stejným receptem zkoušely prosadit i automobilky Nissan (Murano CrossCabriolet) nebo Land Rover Range Rover (Evoque cabriolet). Jejich modely však velkou díru do světa neudělaly, tak snad si T-Roc povede lépe.