Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI Cabriolet: První jízdní dojmy

5. 6. 2012 • 14:27
36
166
Zobrazit náhledy (36)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Golf GTI se vyrábí už 36 let a Golf Cabrio 33 let. Až letos se ale obě slavné značky ze světa Golfů spojily v jednom autě. Jak jezdí?

Golf Cabrio je úspěšná značka. Sice čítá jen tři generace, zatímco standardní Golf už šest, se 720 tisíci prodanými kusy (z toho 40 tisíc v aktuálním, loni uvedeném provedení) by ale kabriolet od Volkswagenu měl být historicky nejúspěšnějším autem svého druhu.

A to přesto, že si Golf Cabrio prošel devítiletou pauzou – mezi roky 2002 a 2011 Volkswagen spoléhal na kupé-kabriolet Eos a retro New Beetle Cabrio. Loni se ale vše vrátilo ke starým pořádkům a Golf je dnes jediným kompaktním kabrioletem s plátěnou střechou.

Jako skládačka…

Technické a finanční zázemí velkého koncernu dovolí kouzla, na která si konkurence netroufne. Proto nejprve Golf dostal plátěnou střechu z Audi A3 Cabrio, nyní přibývá přeplňovaný dvoulitr a snížený podvozek z ostřejšího Golfu GTI. Po loňském konceptu vlastně bylo jen otázkou, kdy se takového auta dočkáme v showroomech.

Ten okamžik přijde letos v létě a nejsilnější kabriolet bude stát zhruba 800 tisíc korun. To je o 110 tisíc víc než pětidveřový Golf GTI a o 280 tisíc víc než nejlevnější Golf Cabrio s motorem 1,2 TSI/77 kW.

Volkswagen Golf Cabrio - technické údaje
Motor1,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI2,0 TSI1,6 TDI2,0 TDI
Převodovka6M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)5M6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]119713901390198415981968
Válce/ventily4/24/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500090/5000118/5800155/530077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/
1550-4100
200/
1500-4000
240/
1500-4500
280/
1700-5200
250/
1500-2500
320/
1750-2500
Max. rychlost [km/h]188197 (197)216 (216)237 (235)188207 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,5 (10,5)8,4 (8,4)7,3 (7,3)12,19,9 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,4 (6,3)6,4 (6,3)7,6 (7,7)4,84,5 (5,1)

Za prvním seznámením s tím nejlepším kabrioletem z Wolfsburgu (skutečné rodiště má však v Osnabrücku) jsme vyrazili do jižního Bavorska, nejkrásnějšího regionu našich západních sousedů. I přes deštivou předpověď počasí přálo a štěstí jsme měli i na testovací kousek. Ten si odpustil dvouspojkovou převodovku DSG, která i přes nesporné technické kvality krotí charakter GTI a ubírá na vnímání dynamiky.

Jak se na novinářské auto patří, zkoušený vůz dostal jinak do vínku téměř všechny myslitelné doplňky. Ale třeba v případě koženého čalounění je to dost kontraproduktivní, protože tím GTI přichází o charakteristické kárované čalounění Jacky. Na látkou potažených sedadlech pochopitelně ani v kabriu nechybí.

Všechno v jednom funguje dobře

Když se dají dohromady špičkové konstrukční celky, nemusí to nutně znamenat úspěch. S touto myšlenkou startuji 155kilowattový dvoulitr. Volný rozjezd se studeným motorem je pohodová rutina jako v běžném GTI. O použitelnost v každodenním nasazení proto nemám obavy.

Na retardérech u mnichovského letiště se otevřená karoserie sice občas nenápadně rozklepe (nakonec, který srovnatelný kabriolet je dokonale tuhý?), to je ale naposled, kdy bych si mohl stěžovat na nějaký náznak kroucení skeletu.

Za Mnichovem se dálnice uvolňuje a my můžeme zcela legálně vyzkoušet rychlou jízdu. GTI má uhánět nejrychleji 240 km/h, se staženou střechou se nám ale tak rychle jet nepoštěstilo. Až do 200 km/h Golf pracuje skvěle – akcelerace je stále působivá a v kabině panuje relativní klid. Se zvýšeným hlasem se dá dokonce pokračovat v konverzaci. Zlom přichází, když ručička rychloměru dosáhne 210. Aerodynamický hluk skokově naroste a akcelerace uvadne. Na vyšší rychlosti by proto bylo vhodnější natáhnout střechu.

Golf jak víno

Testovací trasa ale brzy opouští dálnici a míří do klikatých silnic v kopcích pod Mnichovem. GTI Cabrio dostává dost příležitostí, jak zklamat. Chyby se ale neobjevují, naopak auto perfektně sedí v zatáčkách, sportovní podvozek (vpředu snížený o 22 a vzadu o 15 mm) nepřipouští ani náznak nervozity.

Elektromechnické řízení funguje přesně, i když zpětná vazba od kol se nekoná. O trakci v zatáčkách se stará elektronický systém XDS, který přibrzďuje vnitřní kolo, a tak je možné jít na plyn nečekaně brzy. A kde není zpětná vazba, tam není ani tahání za volant…

Nejrychlejší kabriolet se jménem Golf dokáže zachovat ve všech situacích jistotu, přitom mu nechybí výkon, potřebná dávka radosti z jízdy a v neposlední řadě odpovídající komfort. Vlastně jedinou slabinou pro každodenní využití je tvrdé překonávání městských nerovností. A nic na tom nezmění ani přepnutí adaptivních tlumičů DCC do komfortního módu.

V konečném součtu vychází Golf GTI Cabrio jako jednoznačně nejlepší lidový kabriolet na trhu. Pro těch nemnoho zájemců je to jistě dobrá zpráva – úmysl spojit všechno z nejzajímavějších verzí Golfu mohl snadno skončit fiaskem. Volkswagen si ale dal záležet a svůj imagový kabriolet vyladil do posledního detailu.

Související články


Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
G-ABRIOLET
| 7. 6. 2012
To mě se líbí jak se snažíš marně uvěřit představě, že bys mě mohl zrovna ty vytočit. >:D
Ale kdybys náhodou zapomněl, kolikrát jsem tě tu do běla vytočil já, klidně si projdi starší diskuse se všemi svými nicky... :*) >:-[]
G-ABRIOLET
| 7. 6. 2012
lubi sa mi ako vzdy zareagujes na vsetko co ti napisem, nikdy to nevies zobrat s nadhladom a nezareagovat, prostacku.. >:D >:D
Avatar - white label
G-ABRIOLET
| 7. 6. 2012
Copak, copak, prosťáček se ti nelíbil. "Precitame"? To myslíš všechny svoje nicky? >:D
Jestli sis toho náhodou nevšiml, tak tady se diskutuje především o autech, takže si ty svoje pubertální křeče běž plodit někam mezi své prosťáčky... ;-)
G-ABRIOLET
| 7. 6. 2012
paci sa mi ako sa vzdy rozcertis, na teba dost sedi ten pojem " diskusny prostacek " >:D kazdym svojim prispevkom len srkas zlc zpod prstov, je to sranda, daj este nieco ;-) po obede si tu radi nieco "plnohodnotne" od teba precitame.. >:-[]
Avatar - white label
G-ABRIOLET
| 6. 6. 2012
Vzhledem k tomu, že si mladý "zobák" narozený až v roce 1980, bys mi mohl spíš vykat, ale zase už bys mohl být dost starý na to, abys pochopil, že tyto tvé dětinsky trapné příspěvky patří úplně jinam , tedy tam kde údajně máš své virtuální "kolegy" za které se tradičně schováváš...
Místo těch pěti křečovitě vysmátých smajlíků se příště pokus raději o něco aspoň trošku vtipného, ale to bych chtěl od diskusního prosťáčka tvého formátu zjevně něco zcela nemožného... :*) ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku