Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha MT-10 SP: Nejostřejší z rodu Hyper Naked

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 1. 2019
23
2
Zobrazit náhledy (23)
Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP Yamaha MT-10 SP
Yamaha MT-10 SP se svými nekompromisními výkony odhaluje temnou stranu Japonska.

Yamaha má v současnosti ve své nabídce pro zájemce o moderní sportovní motocykl bez kapot a jakéhokoliv náznaku vzpomínek na minulost ucelenou řadu modelů, které spojuje označení Hyper Naked.

Nejmenšími členy rodiny jsou jednoválcová MT-125 a dvouválcová třistadvacítka MT-03. Střed nabídky představuje populární dvouválcová sedmistovka MT-07. Nad nimi stojí tříválcová osmsetpadesátka MT-09, která je v nabídce i v provedení SP. Vrchol pak představuje litrový čtyřválec MT-10, který je k dispozici vedle základního provedení i ve verzích Tourer Edition a SP.

Yamaha MT-10 SP s výchozím MT-10 sice sdílí pevný hliníkový rám Deltabox i motor v podobě čtyřválce o objemu 998 cm3 s nejvyšším výkonem 118 KW (160,4 k) při 11.500 min-1 a točivým momentem 111 N.m, ale liší se od něj komponenty podvozku a právě ty z něj činí nejostřejšího zástupce rodiny Hyper Naked.

Standardem pro model MT-10 SP je totiž plně nastavitelné elektronické odpružení z produkce značky Öhlins, představující dnes špičku ve svém oboru. Tento adaptivní systém odpružení se automaticky přizpůsobuje měnícím se jízdním podmínkám a umožňuje dosahovat nejvyšší úrovně ovladatelnosti při zrychlování, brzdění a zatáčení.

Špičkovou ovladatelnost má vedle pevného rámu a komponentů podvozku zajistit i rozvor s hodnotou pouhých 1400 mm. Samozřejmostí jsou zde možnosti volby jednoho ze tří jízdních režimů, třístupňová kontrola trakce s možností vypnutí, ABS a tempomat.

Stroj o hmotnosti 210 kg včetně náplní a paliva se pohybuje na 17palcových kolech a krotí jej vpředu kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými třmeny, zatímco vzadu je kotouč o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem.

Yamaha MT-10 SP se od standardního provedení liší i svým specifickým barevným provedením, inspirovaným supersportem YZF-R1M a kombinujícím modrou, stříbrnou a černou.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Otrava
Správná motorka
Otrava
| 16. 1. 2019
210 kg s náplněmi mi na tak výkonný litr přijde slušné. Zajímavý stroj, i když nevím jestli má smysl takový výkon u naháče bez štítku. Snad jen...kdyby nebyl tak ošklivý. Ale to jen můj subjektivní názor.
Avatar - Dzakobo
Správná motorka
Dzakobo
| 16. 1. 2019
Má mít dvouválec (skvělá MT-07, choppery) nebo tříválec, více válce jsou moc široké, těžké, často se přetlačují výfukem a i zvuk V2/R2/R3 se mi líbí víc než ječák R4. Teda šestiválec v Goldwingu je taky fajn. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku