Dobrodružnější derivát Scout je v případě Škody Octavia vyhrazen karosářské verzi Combi. Můžeme se ale podívat, jak by podobný střih slušel liftbacku.
Jakékoliv zvýšené a oplastované auto je trendy víc než konvenční verze, i když jde třeba jen o stylovku, která má mimo zpevněné cesty minimální ambice. Příkladem budiž nový Citroën C4, který je sice zástupcem nižší střední třídy (Octavia, Golf, Ceed, Astra a spol.), avšak svými proporcemi je to zároveň trochu crossover a trochu kupé. Čtyřkolku byste však v jeho nabídce nenašli.
Škodovka měla v tomto ohledu jisté zásady. Tak například Octavia Scout znamenala vždycky karosářské provedení kombi a pohon všech kol. Že je skaut výsadou kombíku platí i pro novou generaci, čtyřkolka už ale není nutností. Mladoboleslavští se rozhodli nabízet Octavii Scout i s pohonem předních kol, avšak jen na vybraných trzích, kde preferují dobrodružnější vzhled, ale ne techniku. U nás nicméně Octavia Scout znamená i nadále pohon 4x4.
Vraťme se ale k myšlence zvýšeného a oplastovaného liftbacku. Kolega a grafik Honza Lušovský nám svou poslední tvorbou ukazuje, jak by takový derivát v nabídce české automobilky vypadal. Na rozdíl od konkurentů, kteří sázejí především na dobrodružnější styl, by i „krátké“ provedení Octavie mohlo těžit z pohonu všech kol. Dejte nám vědět, co byste na takové auto říkali vy!
Škoda Octavia Scout - 60sekundový test
• Zdroj: Škoda Auto