Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Závodní Ford Bronco odhaluje, jak bude vypadat sériový model

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Závodní speciál Bronco R, určený pro extrémní dálkový závod Baja 1000, odhaluje hrubé tvary očekávané novinky dříve, než jsme doufali.

Ačkoliv je Ford Bronco pro většinu evropského trhu takřka neznámým modelem, v zámoří se jedná o jednu z nejočekávanějších novinek. A i když je oficiální termín premiéry potvrzen až na jaro příštího roku, Ford již nyní odhaluje jeho tvary v podobě závodního prototypu Bronco R.

Ten vzdává hold první generaci modelu Bronco a současně připomíná výročí 50 let od chvíle, kdy Rod Hall ovládl závod Baja 1000 právě za volantem upraveného Bronca. Na stavbě speciálu se pak kromě Ford Performance podílela ještě společnost Gaiser Bros Design and Devolopment a jezdec Cameron Steel, šampion Baja 1000 Trophy.

Když se podíváme na samotný prototyp, uvidíme poměrně jednoduchou masku s výrazným nápisem Bronco, který lemuje řada speciálních LED reflektorů. Ovšem zatímco přídavná světla nejspíš zůstanou dominantou závodního speciálu, masivní nárazník, jméno modelu a základní tvary bychom měli vidět i u sériového provedení.

Při pohledu z boku si nelze nevšimnout vystupujících blatníků a výrazných bočních oken. Závodní speciál je navíc pouze dvoudveřový, čímž by stylově navázal na tradici modelu. Podle automobilky by se navíc kompozitní karoserie měla držet tvarů, jaké nabídne i produkční model.

Video se připravuje ...

Základem prototypu je modifikovaná platforma T6, která by se měla stát základem produkčního modelu a kterou Ford používá i u modelů Ranger. Během závodů Baja 1000 by však speciální prototyp měl ukázat, kolik toho vlastně platforma snese a jaké jsou její možnosti.

A co podvozek? Přední náprava dostala nezávislé zavěšení, které by mělo nabídnout zdvih tlumičů až 356 mm. Zadní náprava pak dostala pětiprvkové zavěšení, údajně vycházející ze sériového modelu, které nabídne zdvih okolo 457 mm. Závodní speciál však dostal speciální závodní tlumiče Fox a 17 palcová hliníková kola s 37 palcovými terénními pneumatikami BF Goodrich.

Jaký motor je ukryt pod kapotou sice Ford nespecifikoval, podle všeho by se ale mělo jednat o dvakrát přeplňovaný EcoBoost. V úvahu tak připadají motorizace ukryté pod kapotou pick-upu Ford F-150, který může být vybaven vidlicovými šestiválci 2.7 a 3.5 litru EcoBoost V6. A zatímco z menšího objemu dostal Ford 242 kW (330 k), větší motor nabídne 280 kW (380 k) ve standardním provedení a až 336 kW (456 k) v provedení Raptor.

V souvislosti s produkční variantou Fordu Bronco se ale často spekuluje i o možnosti použít 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 201 kW (274 k). Pro evropský trh, tedy pokud se potvrdí informace o pozici Bronca coby globálního modelu, se pak počítá i se vznětovými motory 2.0 EcoBlue a 3.2 TDCi, které v současnosti nabízí například pick-up Ranger.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme