Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Společnost Ares Design s hlavním sídlem v italské Modeně, v jejímž čele stojí Dany Bahar, bývalý šéf britské automobilky Lotus, byla založena v roce 2012 a přitahuje k sobě pozornost prakticky každou ze svých kreací.

V posledních měsících zaujala bláznivou verzí Mercedesu G, druhou generací Corvette s moderní technikou nebo novodobou interpretaci DeTomaso Pantera se základem v Lamborghini Huracán.

Pozornost k Ares Design přitáhl i Bentley Mulsanne Coupé, který byl představen v srpnu letošního roku nebo projekt, který byl odhalen před pár týdny a kombinuje techniku Ferrari 812 Superfast s liniemi Ferrari 250 GTO.

Mezi připravované vozy společnosti Ares Design patří i projekt Pony. Ten byl poprvé prezentován začátkem letošního roku a jedná se o oživení typické siluety dvoudveřového kupé Ferrari 412 z osmdesátých let dvacátého století za využití techniky aktuálního modelu GTC4Lusso.

Ares Design plánuje proměnu moderního Ferrari s třídveřovou karoserií v jeho prapředka s dvoudveřovou karoserií se stupňovitou zádí za využití přepracování skeletu zadních partií a použití nových povrchových panelů z kompozitních materiálů. Interiér má zůstat v uspořádání 2+2 a spojovat moderní techniku s tvary osmdesátých let.

Nyní se projekt Pony připomíná prostřednictvím nových vizualizací spolu s informacemi o jeho dalším postupu. Dvoudveřové kupé má skutečně využívat techniku modelu GTC4Lusso v čele s jeho vidlicovým dvanáctiválcem ve spojení s pohonem všech kol. Představení prvního kompletního vozu se máme dočkat do konce letošního roku.

Ferrari 412 z let 1985 až 1989 bylo poslední evolucí Ferrari 365 GT4 2+2, jehož premiéra se odehrála již v roce 1972. Pod kapotou modelu 412 byl uložen pětilitrový vidlicový dvanáctiválec, disponující výkonem 340 koní (250 k), s nímž téměř pětimetrové kupé s manuální pětistupňovou převodovkou mohlo uhánět rychlostí 250 km/h a akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,7 s.

Ferrari GTC4 Lusso, které se představilo v roce 2016, má vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,26 l s nejvyšším výkonem 690 koní (508 kW). Maximální rychlost tohoto modelu se pohybuje okolo 345 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je u něj uváděno za 3,4 s.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)