Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 Sportback quattro: Podrobnější technická data a ceny na českém trhu

Diskuze (71)
Audi uveřejnilo bližší technická data a také německé ceny nového modelu A7 Sportback. Nové informace zahrnují již i kompletní specifikace motoru 2,8 FSI.

Audi A7 Sportback mělo před dvěma týdny premiéru v Mnichově. Na oficiální představení veřejnosti na některém z autosalonů (nejpravděpodobnější je říjnová Paříž), stejně jako na zahájení prodeje se teprve čeká. Přesto jsou už známy kompletní technické údaje i ceny pro domácí německý trh.

Pětidveřové A7 Sportback měří na délku 4969 mm, čímž jen těsně zůstává pod pěti metry a výsostným teritoriem Audi A8. Šířka 1911 mm, výška 1420 mm a rozvor náprav 2914 mm jsou proti A8 menší jen v řádu centimetrů. Do zavazadlového prostoru se vejde 535 litrů zavazadel, po sklopení sedadel se prostor zvětší na 1390 litrů.

U každé specifikace, dostupné v okamžiku zahájení prodeje, mohou zákazníci počítat se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Na výběr budou tři šestiválce, každý s jiným druhem plnění.

Základem bude atmosférický zážehový 2,8 FSI. Audi zatím některé podrobnosti kolem tohoto motoru tajilo. Nyní je již zřejmé, že nejslabší nabízená motorizace bude poskytovat 150 kW a 280 Nm, které bude směřovat na všechna čtyři kola.

Co do výkonu je další v pořadí turbodmychadlem přeplňovaný vznětový 3,0 TDI. Zde jsou špičkové parametry 180 kW a 500 Nm, kombinovaná spotřeba je přitom 6,0 l/100 km.

Zatím nejvýkonnějším motorem bude 3,0 TFSI – zážehový šestiválec přeplňovaný mechanickým kompresorem. A7 bude využívat verzi naladěnou na 220 kW a 440 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h s tímto potrvá 5,6 sekundy, kombinovaná spotřeba 8,2 l/100 km je jen o dvě deci vyšší než u 2,8 FSI.

Kromě této trojice se chystá také slabší verze turbodieselu 3,0 TDI s parametry 150 kW a 440 Nm. V nabídce bude s pohonem předních kol a bezestupňovou převodovkou Multitronic, cena bude 1.409.200,- Kč. Manuální převodovka nebude přinejmenším v době uvedení na trh vůbec v nabídce.

Ve vzdálenějším časovém horizontu bychom se podle neoficiálních informací měli dočkat i osmiválcových motorů, včetně výkonné verze S7.

Audi A7 Sportback - technická data a ceny na českém trhu
Motor2,8 FSI quattro3,0 TDI quattro3,0 TFSI quattro
PřevodovkaS tronicS tronicS tronic
Zdvihový objem [cm3]277329672995
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250180/4000-4500220/5250-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000500/1400-3250440/2900-4500
Max. rychlost [km/h]235250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,36,55,6
Komb. spotřeba [l/100 km]8,06,08,2
Pohotovostní hmotnost [kg]180518451860
Cena [Kč]1.331.200,-1.583.400,-1.599.000,-

Součástí standardní výbavy budou přední světla xenon plus s diodami pro denní svícení a automatickým přepínáním dálkových světel, zadní diodová světla, výsuvný zadní spoiler, rádio s rozhraním MMI, automatická klimatizace, 17palcová sedadla a látkové čalounění. Třílitrové motory budou mít standardně 18palcová kola.

Na výběr bude samozřejmě i široká paleta příplatkových položek – například kožené čalounění, adaptivní tempomat, přední světla tvořená pouze diodami, navigace, audiosystém Bose, čtyřzónová klimatizace, head-up displej, vzduchové odpružení nebo zadní sportovní diferenciál s aktivním rozdělováním točivého momentu.

Doporučujeme
Audi A7 Sportback: První statické dojmy

Diskuze (71)
Avatar - Barrichello
12. 8. 2010 09:58
Re: vykony motorov...
Kdo se směje naposledy se směje nejlíp.... Jen chvíli počkat a budete se divit.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2010 10:02
Re: vykony motorov...
Myslíš ten shluk černých plastů?

Popř. šedých v holobytu typu Fobie?
To je skutečně kvalita za rozumnou cenu, hehehehe. A ten vnitřní prostor.
WL psal o kokpitu - kokpit jako u F1ky v tom máte vy, my máme kajutu na zaoceánským parníku.

Amíci zas už švihadla mimo absolutní low end pro mexičany nemontují 25 let a aspon manuální klimatizaci maj ve všem 50 let, tady jí nemaj některý káry dodnes, hehehe.

Jo a odvětrávaný sicny a vyhřejvanej volant umí taky.
Časy se mění.
Automatický leveling, 4 zonovou klimu, adpativní tlumiče, měchy, palubní počítač hlídající všechno možný vč. všech intervalů kapalin měl taky Cadillac už před 10ti lety i víc.
Stejně jako když už byly digitální palubky.
Prostuduj si někdy standartní výbavu + příplatkovou výbavu takovýho Cadillacu DeVille z konce 90let, budeš valit bulvy.

Nebo si postav na okruh BMW M5 a Cadillac CTS-V. A pak si srovnej cenovky až projedou cílem :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2010 09:51
Re: vykony motorov...
Kdepak, my máme všechno vlastní vynález. Už první parní tank vynalezl Vasil Tankovič Tankov, první žárovku Serjoža Dynamov, první spalovací motor založený na základě náhodných výbuchů....jejda, pardon, já si to popletl - lekce bolševizace a historie sovětských vědců mam až odpoledne. Tak nic no.

Parní stroj vynalezeý ve století 18 tém se nejvíce prosadil ve století 19tém. Jo mužu u toho pochodvat? Já když diktuji dopisy, musím chodit.

Vynalezl ho James Watt, i když vlastně jen zdokonalil původní stroje Saveryho a Newcomena.
Avatar - positivemind
10. 8. 2010 19:44
Re: vykony motorov...
A my evropani máme zase sériově kvalitnější interiéry už nějaký ten pátek, ne poslední dva
Avatar - positivemind
10. 8. 2010 19:41
Re: vykony motorov...
:yes: >:D