Audi bude i nadále vyvíjet vysokovýkonné modely. Budou ale jiné!
Prvním sportovním Audi poháněným elektromotorem bude model e-tron GT. Dle vyjádření značky se jedná o úvodní krok k proměně sportovních modelů Audi. Už stávající řady RS4, RS5 a RS6 dostaly namísto točivého atmosférického osmiválce přeplňovaný šestiválec. Toto zmenšování má jediný cíl, a sice lépe vyhovět stále přísnějším emisním limitům.
Dle britských zdrojů přijde zlom v prestižní řadě R8 v roce 2022, kdy má dorazit generace poháněná elektromotorem. Zda se bude auto i nadále jmenovat R8 nebo nějak jinak, není zatím jasné. Audi přesto slibuje, že i budoucí sportovní modely značky bez ohledu na jejich pohon si zachovají DNA ikonických modelů, jakými bylo a je původní Quattro či stávající R8. Zda svým slibům Ingolstadt dostojí, ale ukáže budoucnost.
V budoucnu se kromě ultimativních modelů, jakými jsou v současné době R8 či řada RS počítá také s méně sportovními verzemi „S“. I ty mají být „více zelené“ či přesněji elektrifikované, jak prozradil Hans-Joachim Rothenbieler, člen představenstva Audi. My jen doufáme, že se jeho slova podaří naplnit. Bude to ale obtížné, neboť jak vám asi každý automobilový nadšenec potvrdí, sportovní vůz se spalovacím motorem je jiný než sportovní vůz s elektromotorem.
Automobilky se rády zaštiťují jízdními výkony, kterými elektromobily své soky se spalovacími motory mnohdy předčí. Jenže v praxi nejde jen o dynamiku v přímce, ale také o emoce. A právě tady vidíme určitou slabinu sportovních elektromobilů…