Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi ve Vídni představilo nové 2.0 TFSI, má být nejúčinnější z nabídky

Jan Mička
Diskuze (75)
Na vídeňském Symposiu motorů představilo Audi nový čtyřválec 2.0 TFSI. Má 140 kW, 320 N.m a spotřebu pod 5 l/100 km.

V loňském roce představila automobilka Audi na Symposiu motorů nový šestiválec 3.0 TDI, který oproti předchůdci disponuje větší silou a plní emisní normu Euro 6. Agregát o výkonu 200 kW jsme nedávno testovali v modernizovaném provedení Audi A6 a nemohli si jej vynachválit. Značka se však letos do Vídně vrátila a přináší zajímavé novinky.

Na symposiu, které dnes odstartovalo a pokračovat bude i zítra, se ve světové premiéře představil nový dvoulitrový čtyřválec TFSI. Také v tomto případě jsou na pořadu hlavně nízké emise a lepší efektivita než doposud.

Audi o čtyřválci 2.0 TFSI hovoří jako o neúčinnějším motoru nabídky. Objem 1984 kubických centimetrů je shodný s dosud nabízeným dvoulitrovým turbomotorem (165 a 185 kW), podle oficiálních informací značky je však princip spalování v jádru velmi podobný Millerovu cyklu. Agregát má výkon 140 kW a v rozmezí 1450-4400 otáček za minutu poskytuje točivý moment 320 N.m, což je o 5 kW a 50 N.m více, než kolik nabízí agregát 20i pod kapotou BMW řady 3.

Turbomotor váží okolo 140 kilogramů a s ohledem na zkrácení času zahřívání bylo výfukové potrubí integrováno do hlavy válců. Myslelo se také na snížení třecích ztrát, což si vyžádalo použití oleje 0W-20. Audi uvádí, že by se spotřeba u nové generace modelu A4 (tam bude motor poprvé použit) měla pohybovat pod hranicí 5 l/100 km. Pro srovnání: BMW 320i spotřebuje na každých 100 kilometrů 6,0 – 6,3 l/100 km a Mercedes-Benz C 200 (135 kW, 300 N.m) jezdí za 5,3 až 5,7 l/100 km.

Symposium motorů ve Vídni bude pokračovat i zítra, přičemž je na programu osvěta plug-in hybridní technologie nové generace Audi Q7. Později proběhne přednáška s názvem „Audi v Le Mans – Úspěšný příběh TDI“, kterou obstará Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi AG odpovídající za technický vývoj.

Jan Mička
Diskuze (75)
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2015 14:11
Vo Viedni spotreba, na Wőrthersee VÝKON !!!!
STRAŠNÁ BRUTÁLNA VEC !!!
[odkaz]
budúcnosť sa zacala !!! E-lader aj pre TFSi a vysledky su dychvyrazajuce, ale pre mna ocakavatelne. Som zvedavy, ci sa mi naplni tajny tip, ze sa tento motor ( v trosku umravnenej konfiguracii ) objavi v buducej S4 / RS4 alebo R8 ! Pre S4 / RS4 by to bol taky navrat k legendarnym Audi S2 / RS2 , alebo Audi 100 S4, ktore mali prave R5 !
Rozhodne by som za neho bol radsej, ako za nejaku biturbo V6-ku.
Ked RS, tak s charakterom ! A ten si myslim ze poskytne lepsi R5 nez V6 !
:yes: :yes: :yes: :yes:

EDIT: Vo Viedni je aj vykon !!!
Bol predstaveny novy / kopmlet prepracovany W12 TSi - ( ano pod hlavickou VW !!! ) ako top motorizacia pre koncernove topmodely: 6.0 liter, 608 PS / 900 Nm a odpojitelnou 1 stranou valcov (COD) ako napr. v Avntadore V12, takze z W12 sa obcas stava VR6 :-!
Predstaveny bol aj vykonovy potencial R3 1.0 TSi - s E-laderom a velkym turbom 272 PS / 270 Nm !!!!!
A taktiez modernizovane motory pre lahke uzitkove vozidla VW 2.0 TDi / BiTDi - s vykonom az 204 PS / 450 Nm
kto chce vediet viac:
[odkaz]
Avatar - CommonUser
8. 5. 2015 07:53
Re: spotřeba
Mne islo o to, ze tie parametre nie su podla nijakej normy realne.
Nie je to po prvy raz - Lexus 2.0 Turbo - rada 8AR-FTS. Takze zase vedla. Ten sa uz predava.
Ale je to jedno, kupovat to budu hlavne optimisti.
7. 5. 2015 23:45
Re: spotřeba
Nemusíš, ale když se něco pokazí, akorát jim to může posloužit k výmluvám. Na druhou stranu, v takovém případě bude reklamace tak jako tak zážitek.
7. 5. 2015 23:26
Re: spotřeba
Pod EA113 a EA827, v kterých mají základ, se skrývá několik motorů. Původní EA827 byl vyvinut Audi a byl poprvé nasazen v Audi (80). Trochu historie: když Audi (Auto Union) VW přebral od Daimleru, nutně potřebovalo nové motory, ale Daimler nebyl ochoten jejich vývoj financovat. VW byl ochoten investovat do Audi potřebné finance a tohle byl výsledek. VW v té době měl jen vzduchem chlazené motory, pokud vím, časem tak byl tenhle motor u VW jak doma (Auto Union původně pořídili pro zkušenosti s FF uspořádáním; Polo, Golf, nebo Passat mají své kořeny právě u Audi) a tahle konstrukce v jedné či druhé podobě žila v autech skupiny VW zhruba 40 let.

Že je to jedna rodina, neznamená, že je vyvinul jeden tým, nebo jedna značka. 2,0 TFSI je snad poslední vývoj téhle rodiny a co vím, je z dílny Audi. Vychází z 2,0 FSI, který je snad také z dílny Audi (samotné FSI bylo vyvíjené v režii Audi, respektive to bylo myslím quattro [firma, ne pohon]). Tyhle jednotky jsou pro VW celkem okrajové, ale u Audi tvořily důležitou část nabídky. Výjimkou v "přirozeném" uspořádání byly, pokud vím, VR a W motory.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 5. 2015 20:01
Re: a teraz tu realnu spotrebu poprosim
Twinair zere kdy a v jakym aute?
Jasne, 0.9 Twin v Elku s vybavou trekking je nesmysl a fakt zere, zejmena na dalnici. Ale to je to povestny horsky kolo v zime na sjezdovce - je to chyba toho kola?
;-)
V maly 500, kam patri, tak jede krasne a s rozumnou spotrebou - byt logicky zavislou na stylu jizdy.