Audi ve Vídni představilo nové 2.0 TFSI, má být nejúčinnější z nabídky
V loňském roce představila automobilka Audi na Symposiu motorů nový šestiválec 3.0 TDI, který oproti předchůdci disponuje větší silou a plní emisní normu Euro 6. Agregát o výkonu 200 kW jsme nedávno testovali v modernizovaném provedení Audi A6 a nemohli si jej vynachválit. Značka se však letos do Vídně vrátila a přináší zajímavé novinky.
Na symposiu, které dnes odstartovalo a pokračovat bude i zítra, se ve světové premiéře představil nový dvoulitrový čtyřválec TFSI. Také v tomto případě jsou na pořadu hlavně nízké emise a lepší efektivita než doposud.
Audi o čtyřválci 2.0 TFSI hovoří jako o neúčinnějším motoru nabídky. Objem 1984 kubických centimetrů je shodný s dosud nabízeným dvoulitrovým turbomotorem (165 a 185 kW), podle oficiálních informací značky je však princip spalování v jádru velmi podobný Millerovu cyklu. Agregát má výkon 140 kW a v rozmezí 1450-4400 otáček za minutu poskytuje točivý moment 320 N.m, což je o 5 kW a 50 N.m více, než kolik nabízí agregát 20i pod kapotou BMW řady 3.
Turbomotor váží okolo 140 kilogramů a s ohledem na zkrácení času zahřívání bylo výfukové potrubí integrováno do hlavy válců. Myslelo se také na snížení třecích ztrát, což si vyžádalo použití oleje 0W-20. Audi uvádí, že by se spotřeba u nové generace modelu A4 (tam bude motor poprvé použit) měla pohybovat pod hranicí 5 l/100 km. Pro srovnání: BMW 320i spotřebuje na každých 100 kilometrů 6,0 – 6,3 l/100 km a Mercedes-Benz C 200 (135 kW, 300 N.m) jezdí za 5,3 až 5,7 l/100 km.
Symposium motorů ve Vídni bude pokračovat i zítra, přičemž je na programu osvěta plug-in hybridní technologie nové generace Audi Q7. Později proběhne přednáška s názvem „Audi v Le Mans – Úspěšný příběh TDI“, kterou obstará Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi AG odpovídající za technický vývoj.