Auta s klimatizací do 200 tisíc: Co koupit?
Klimatizace si pomalu vybudovala stejné postavení jako posilovač řízení nebo dělená zadní sedadla – sice není standardem u každého auta, ale dá se objednat i do těch nejlevnějších modelů a většina zákazníků by ji ve svém autě chtěla mít.
Nejlevnější nová auta na trhu už řadu let prolamují cenovou hranici dvou set tisíc, ta úplně nejlevnější se poslední dobou pohybují okolo 160 tisíc. To samozřejmě neznamená, že auto s takovou cenovkou klimatizaci bude mít, přesto je aktuálně v prodeji 20 různých modelů, které vyhovují základní dvojpodmínce: klimatizace a cena do 200 tisíc.
Nepřehlédněte:
- ADAC: Jak se na spotřebě paliva projeví zapnutá klimatizace?
- ADAC: Automatická klimatizace ušetří palivo
V následující tabulce najdete pořadí všech devatenácti od nejlevnějšího. V případě cenové shody o lepším umístění rozhoduje praktičtější, tedy čtyř- nebo pětidveřová karoserie. U mnoha modelů má navíc zákazník na výběr mezi dvěma (u Renaultu Clio dokonce třemi) karosářskými verzemi, ne vždy se ale s pěti dveřmi vejdete do stanovené hranice.
Nejlevnějším autem s klimatizací je aktuálně Fiat Panda Classic, tedy minulá generace úspěšného italského mini. Ta nová si pochopitelně stojí cenou výš, s klimatizací vyjde nejméně na 204.900,- Kč, a tak Fiat dává dobrý důvod, proč zvolit právě starší model. Starších modelů se týkají také ceny Chevroletu Aveo, který se prodává souběžně s tím novým, a Hyundaie i20 – dovozce doprodává zásoby modelu před faceliftem.
Největší koncentrace modelů s klimatizací je mezi 195 a 200 tisíci. Z toho je patrné, že prodejcům jde především o prolomení psychologické hranice a cenu zřejmě nejde posunout ještě výrazněji níž. Aktuální nabídky přitom staví na stejnou cenovou úroveň nejrůznější typy vozů. Rozdíl mezi nabídkou Citroënu C3, Dacie Sandero, Dacia Logan Pick-Up, Renaultu Twingo nebo Suzuki Splash je menší, než by se mohlo zdát.
Aktuální nabídka nový aut s klimatizací do 200 tisíc Kč | ||||
Model | motor | výbava | cena 3dv. | cena 5dv. |
Fiat Panda Classic | 1,2 8v/50 kW | Classic | - | 169.900,- |
Toyota Aygo | 1,0 VVT-i/50 kW | Base Cool | 169.900,- | 179.900,- |
Citroën C1 | 1,0 VVT-i/50 kW | Attraction/Furio | 184.900,- | 189.900,- |
Chevrolet Aveo | 1,2/62 kW | Edice 100 | - | 187.000,- |
Chevrolet Spark | 1,0/50 kW | Edice 100 | - | 187.900,- |
Dacia Sandero | 1,2 16v/55 kW | Arctica | - | 189.900,- |
Renault Clio | 1,2 16v/55 kW | Authentique | 189.900,- | 204.900,-* |
Ford Ka | 1,2 Duratec/51 kW | Winner | 189.990,- | - |
Suzuki Alto | 1,0/50 kW | GL/AC | - | 194.900,- |
Renault Twingo | 1,2 16v/55 kW | Trend | 194.900,- | - |
Škoda Citigo | 1,0 MPI/44 kW | Active + klima | 195.900,- | 205.900,- |
Dacia Logan Van/Pick-Up | 1,6/62 kW | Ambiance + klima | 196.700,- | |
VW Up! | 1,0 MPI/44 kW | Take up! Comfort | 197.900,- | 207.900,- |
Citroën C3 | 1,1i/44 kW | Furio | - | 199.900,- |
Suzuki Splash | 1,0/50 kW | GA/AC | - | 199.900,- |
Renault Thalia | 1,2 16v/55 kW | Advantage | 199.900,- | |
Fiat Punto | 1,2 8v/51 kW | Pop Cool | 199.900,- | 199.900,- |
Kia Picanto | 1,0 CVVT/51 kW | Edition 1 | 199.980,- | 209.980,- |
Hyundai i20** | 1,2/57 kW | Inclusive | 199.990,- | 214.990,- |
Peugeot 107 | 1,0 VVT-i/50 kW | Access + klima | 200.000,- | 210.000,- |
* kombi Clio Grandtour za stejnou cenu jako pětidveřové Clio | ||||
** cena doprodej modelu 2011 (před faceliftem) |