Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Paříž 2008: Přehled novinek od A do Z

Diskuze (22)
V sobotu se otevřou brány pařížského autosalonu. Veřejnosti se představí několik desítek oznámených i nečekaných novinek, včetně řady významných světových premiér. Zde přinášíme předběžný přehled seřazený podle abecedy.

Největší zájem bude zřejmě o dva nové modely nižší střední třídy – VW Golf a Renault Mégane – které patří k nejprodávanějším autům v Evropě. Oba se na pařížském autosalonu představí v nové generaci. Mezi další významné premiéry patří například Ford Ka, SEAT Exeo nebo „tajemný“ model Lamborghini.

Pro veřejnost bude pařížský autosalon otevřený od 6. do 19. října, denně od 10 do 22 hodin (o víkendu do 20 hodin). Bližší informace jsou na oficiálních stránkách www.mondialautomobile.com.

Alfa Romeo

Milánská Alfa Romeo do Paříže přiveze vrcholnou verzi Brera TI, která se od běžného provedení odlišuje sportovním podvozkem a luxusní výbavou s několika exklusivními prvky. Premiéru bude mít s motory 2,2 JTS a 3,2 V6, později plánuje Alfa rozšířit nabídku o další motory.

Audi

U Audi bude hlavní novinkou model S4 s novým motorem 3,0 TFSI. Mechanicky přeplňovaný šestiválec dává nejvyšší výkon 245 kW (333 koní) při 5500 až 7000 ot./min, kombinovaná spotřeba je přitom 9,7 l/100 km. Tato verze bude přímým konkurentem bavorského 335xi a dočasným vrcholem modelové řady A4, dokud nepřijde RS4.

BMW

Překvapením je koncept, který představuje tvary nového malého SUV - BMW X1.

Na stánku mnichovské automobilky se objeví také nová generace řady 7, která se tak poprvé ukáže na významném evropském autosalonu (světová premiéra proběhla v srpnu v Moskvě). Nová sedmička přichází se sportovnějším designem a trojicí zcela nových motorů – třílitr turbodiesel 730d (180 kW), přeplňovaný benzinový třílitr 740i/740iL (240 kW) a přeplňovaný benzinový osmiválec 4,4 litru 750i/750iL (300 kW).

Všechny motory jsou navrženy podle konceptu EfficientDynamics. Z tohoto řešení vychází také koncept mild hybridu 7 ActiveHybrid, který je výsledkem spolupráce BMW s Mercedesem v oblasti hybridního pohonu.

Brilliance

Čínský Brilliance BS4 se na autosalonu v Paříži ukáže ve verzi určené pro prodej na západoevropských trzích. Pro tento sedan střední třídy budou určeny tři motory – 1,6 (74 kW), 1,8 (100 kW) a 1,8 Turbo (125 kW). Kromě BS4 se představí také druhá generace většího modelu BS6 a prototypy malého hatchbacku BS2 a kupé BC3.

Citroën

U Citroënu je letošek rokem modelové ofenzivy – v Ženevě měly debut nové generace modelů C5 a Berlingo, v Paříži bude mít ostrou premiéru nový model C3 Picasso, který bude konkurovat například Opelu Meriva nebo Škodě Roomster.

Kromě toho se připomene 60. výročí slavného modelu 2CV, který se představil na stejném místě v roce 1948. Za tímto účelem Citroën vytvořil speciální edici C3 Pluriel Charleston, která je vizuálně inspirovaná modelem 2CV Charleston z 80. let.

Domácí autosalon bude také místem premiéry konceptu

Hypnos, který spojuje hybridní pohon s karoserii crossover a dalšího konceptu s názvem GT.

Dodge, Chrysler a Jeep

Trojice značek z amerického koncernu Chrysler LLC se blýskne prototypy elektromobilů Dodge EV, Jeep Wrangler EV a Chrysler EV. Ze sériových modelů si premiéru odbudou výroční edice Chrysler Grand Voyager 25th Anniversary Edition, vzhledově upravený Jeep Compass Overland a speciální provedení od divize MOPAR Jeep Patriot Back Country.

Fiat

Fiat představí úsporné verze svých modelů 500, Bravo a Croma s názvem PUR-O2. Dále se v Paříži poprvé předvede nejostřejší verze malé pětistovky Abarth 500 Esseesse.

Ford

Evropský Ford přezbrojuje na dolním konci svého modelového portfolia. Po nové generaci Fiesty přichází také nové Ka s platformou a motory z Fiatu 500. Dva týdny po skončení autosalonu bude Ka k vidění v nové bondovce a prodej bude zahájen na konci roku.

Kompaktní SUV Kuga bylo dosud nabízeno jen s motorem 2,0 TDCi, na pařížském autosalonu bude mít premiéru pětiválec 2,5 Turbo o výkonu 147 kW, tedy rovných 200 koní.

Honda

Z Japonska přichází nový Jazz, očekávaná automatická převodovka pro nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, decentní facelift Civicu Hybrid a facelift vlajkové lodi Legend s motorem 3,7 litru. Představu o nejbližší budoucnosti hybridního pohonu Honda prezentuje na studii Insight Concept, která bude konkurentem Toyoty Prius.

Hyundai

U Hyundaie se bude všechno točit kolem modelu i20, který nahradí Getz. Vedle běžného sériového provedení se představí i úsporná verze i20 Blue s kombinovanou spotřebou 3,75 l/100 km.

Chevrolet

Nástupcem evropského Lacetti a amerického Cobaltu bude zcela nový model Chevrolet Cruze. 4,6 m dlouhý sedan nižší střední třídy stojí na platformě budoucí generace Opelu Astra a bude se zpočátku nabízet s trojicí motorů 1,6 (82 kW), 1,8 (103 kW) a turbodieselem 2,0 (110 kW).

Stejnou platformu také využívá koncept crossoveru s dieselovým motorem Chevrolet Orlando. Na některém z dalších autosalonů by se měla představit sériová podoba tohoto modelu.

Kia

Crossover Soul vzbuzoval velký zájem, když byl vystavován v podobě konceptů, a nejinak by tomu mělo být při premiéře sériové verze. Vedle ní bude v Paříži k vidění také prototyp hybridní verze Soulu.

Úspěšný Cee’d se představí s funkcí start-stop.

Lamborghini

Lamborghini slibuje premiéru nového modelu. Zatím byly zveřejněny jen tři záběry detailů, na další informace si musíme zřejmě počkat až do zahájení autosalonu.

Lancia

Italská Lancia si svoji letošní hlavní premiéru odbyla už na jaře s novou Deltou. V Paříži se ukáže limitovaná edice Ypsilon Versus upravená ve stylu jedné ze značek módní společnosti Versace.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz představí dva úsporné modely. Sériová verze S 400 Blue Hybrid kombinuje 3,5l šestiválec s elektromotorem, hybridní ústrojí je výsledkem spolupráce s BMW. Kombinovaná spotřeba hybridního S 400 bude jen 7,2 l/100 km, prodej bude zahájen v polovině příštího roku.

Druhým úsporným modelem debutujícím v Paříži je C 250 CDI BlueEfficiency

C 250 CDI BlueEfficiency, který má při výkonu 150 kW a točivém momentu 500 Nm kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km.

Předzvěstí nové třídy E, která se představí příští rok, je studie shooting brake Concept FASCINATION.

MINI

MINI se svým Crossover Conceptem míří mezi auta se čtyřmi plnohodnotnými místy. Sériová verze by se měla začít vyrábět v roce 2010 a s délkou přes 4 metry bude největším modelem značky.

Opel

Letos u Opelu hlavní pozornost patří Insignii, která nahradí Vectru a Signum a do jisté míry má vyplnit také prostor uvolněný Omegou. Stejně tomu bude i v Paříži, kde se představí kombi Insignia Sports Tourer a dva nové motory 1,6 T (132 kW) a 2,0 CDTI Biturbo (140 kW).

Peugeot

Peugeot nabídne domácímu publiku hned dva koncepty – studii kupé RC Concept a crossover Prologue, který má být předobrazem modelu 3008.

Renault

Nový Mégane bude jistě jedním z největších „taháků“ pařížského autosalonu. Předchozí generace se stala opakovaně nejprodávanějším modelem v západní Evropě a na tento úspěch se pokusí Renault navázat. Zajímavá bude také možnost okamžité konfrontace s Golfem 6. generace

Pohledem do budoucnosti bude koncept Ondelios, který pod futuristickou karoserií spojuje turbodiesel 2,0 dCi (150 kW) a dva 20kW elektromotry.

Saab

Saab předvede svůj koncept nové konstrukce kabrioletů Saab 9-X Air. Sériová verze SUV 9-4X se s největší pravděpodobností v Paříži ještě neukáže.

SEAT

Španělská značka koncernu VW představí model Exeo, kterým vstupuje do střední třídy. Auto konstrukčně i designově vychází z Audi A4 předchozí generace a Seat se s ním vrací ke klasické karoserii sedan.

Kromě toho budou mít v Paříži premiéru dvě nové verze modelu Ibiza – sportovní Cupra a úsporná Ecomotive.

Subaru

Od jara nabízí Subaru svůj diesel s protiběžnými písty pro Legacy, na pařížském autosalonu se stejný motor představí také v Impreze a Foresteru.

Suzuki

Další japonská automobilka – Suzuki odhalí novou generaci miniauta Alto, současně se představí také sesterský model Nissan Pixo.

Vedle toho si návštěvníci mohou prohlédnout také prototyp SX4-FCV s palivovými články, který se poprvé ukázal v létě na summitu G8 v Japonsku.

Škoda

U Škody se očekává představení faceliftované Octavie, nový motor 1,4 TSI (90 kW) a několik dalších dílčích úprav.

Toyota

Toyota přichází po pěti letech s novou generací modelu střední třídy

Avensis. Na pařížském autosalonu se představí sedan a kombi, liftback v nové generaci nabízen nebude.

Prvním konkurentem Smartu bude

mikroauto iQ, které se představí v sériové verzi. Na rozdíl od Smartu ale nabídne v třímetrové karoserii místo k sezení pro čtyři osoby, přesněji konfiguraci 3+1 (místo pro tři dospělé osoby a dítě). Prodej by měl být zahájen začátkem příštího roku.

Volkswagen

Hned trojitá premiéra se chystá u Volkswagenu kvůli nové generaci Golfu. Vedle standardní verze (zde si můžete přečíst první jízdní dojmy) se představí GTI s motorem 2,0 TFSI o výkonu 155 kW a koncept verze Golf BlueMotion, který je však prakticky shodný provedením určeným pro prodej.

Volvo

Na expozici Volva budou mít premiéru úsporné modely C30, S40 a V50 DRIVe s turbodieselem 1,6D. Více informací naleznete v článku Volvo DRIVe: Úsporné verze C30, S40 a V50 s motorem 1,6D.

Diskuze (22)
2. 10. 2008 08:07
Když to srovnám s tím posledním autosalonem ve Frankfurtu...
Počkej, to nemůžeš srovnávat!

Jak to že ne, byly tam nové Mondeo, Fiesta, Kuga (předvýrobní koncepty), Accord, Miniclub, Mazda 2 a Mazda 6, Tiguan, A4 a kdoví co ještě a co je tady - v Paříži - prd!
Avatar - DaewooMaster
1. 10. 2008 19:18
Re: Auto .CZ zaspalo!!!kde je nova octavka?
Ono toho je dneska víc, tady se ještě stále spekuluje, kolik to nové Lambo bude mít dveří, jinde už jsou fotky celého vozu...
1. 10. 2008 19:11
Re: Auto .CZ zaspalo!!!kde je nova octavka?
Vpořádku. Praxe je taková, že pokud někdo nedbá na požadavek autora informací o způsobu jejich užití a zveřejní informace dle své vůle, ostatní mnohdy neuveřejní své materiály obdržené přímo, ale odkážou se třeba před termínem na materiály onoho hříšníka. Tímto se sice vyhnou problémům s nedodržením embarga, ale košer to také příliš není. Někdy také dojde k tomu, že jsou použity materiály, které nepochází z oficiálně poskytnutých materiálů a pak je možnost jejich použití závislá na způsobu jejich získání. Poslední možnost se zacházením s oficiálně poskytnutými informacemi je skutečně zacházet s nimi podle přání jejich původce.
1. 10. 2008 18:44
Re: Auto .CZ zaspalo!!!kde je nova octavka?
tak sa ospravedlnujem, ale ako to ze ini to uverejnili?
1. 10. 2008 18:01
Re: Auto .CZ zaspalo!!!kde je nova octavka?
věřím, že jsme se dosud neprovinili ničím, abychom nemohli být pokládáni za seriózní médium. Pokud jde o facelift Octavie - skutečně čekáme na termín uvolnění informačního embarga - dnes večer po půl deváté se dočkáte rozsáhlé fotodokumentace :-)
Myslet si, že bychom mohli zaspat takovou záležitost je diplomaticky řečeno naivní.