Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podoba nového BMW 3 již není tajemstvím

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
BMW před příchodem nových modelů pravidelně zveřejňuje snímky jejich zamaskovaných prototypů. Nyní došlo na novou trojku.

Letošní rok je u BMW ve znamení množství novinek. Mnichovská automobilka představila novou generaci X5, vrátila se ke kupé řady 8 a ještě chystá uvedení nového roadsteru Z4, luxusního SUV X7 a nové generace řady 3.

Pro BMW klíčová trojka se má oficiálně představit během autosalonu v Pařiží, ale její snímky unikly prostřednictvím BimmerPost.com těsně před premiérou.

Série fotografií nové generace BMW řady 3 s interním označením G20 odhaluje, že design je ještě dynamičtější a sportovnější než u dosavadního provedení. Čtyřdveřový sedan zároveň rozvíjí styl aktuální generace řady 5.

Podobná situace jako v případě designu exteriéru se odehrává i v interiéru. Zde bude bezpochyby nejvíce pozornosti přitahovat použití digitálního přístrojového štítu, stejně jako centrální obrazovky infotainmentu.

Z hlediska pohonných jednotek nabídne nová trojka široké portfolio, které samozřejmě bude přizpůsobeno novým emisním normám. V praxi to má znamenat především zástavbu filtru pevných částic i pro benzinové motory. Z počátku má být nová řada 3 k dispozici s třemi benzinovými a třemi naftovými jednotkami, které doplní plug-in hybrid.

Základem novinky má být stejná platforma CLAR jako u větší pětky, z níž budou převzaty také elektronické systémy. Architektura přispěje k mezigeneračnímu snížení hmotnosti vozu až o 100 kilogramů, v závislosti na specifikaci.

Sedan později doplní i verze kombi, tradičně označená přídomkem Touring, naopak s liftbackem 3 Gran Turismo se prý po jediné generaci rozloučíme. Zákazníky podivně tvarované auto s bezrámovými okny a prostorným interiérem moc nezaujalo, z nabídky tak vypadne, respektive ze dvou modelů, 3 GT a 4 Gran Coupé má být do budoucna jen jeden, kombinující prvky obou. Současné BMW 3 Gran Turismo má ve výrobě vydržet do roku 2020.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
2. 10. 2018 14:47
Vážně pěkný
Hodně pěkný ... :-)
Avatar - Emel
2. 10. 2018 09:54
Re: krok vzad
To klidně být můžeš, ale já podepisuju - Superb III je parádní.

Zaujmout může spoustou věcí... ale všechno to začíná u proporcí - relativně nízký a široký liftback, s přiměřeným rozvorem. Ostré linky, ale harmonické, bez přepálené agresivity. Zajímavé detaily - já si třeba potrpím na světla, hodně se mi líbí grafika zadních světel v noci a celkové provedení těch předních.

Celkově vzato se mi v main střední třídě líbí Superb, Insignia, Mazda 6, Arteon... a asi 508, ale tam jsem viděl jen fotky. Udělat pořadí z těch 4 už je těžké... ale v kombíku je pro mě Superb #1.
2. 10. 2018 09:23
Big in Japan
Tak tohle opravdu jako by vyskočilo z nějakého anime nebo manga. A mě se to líbí.

Tahle trojka už není pro přepracované fotříky z generace X, ti nechť pohodlně uvelebí své ztěžklé tělo v pětce. Trojka je pro nás mileniály s mladými rodinami, co na svět koukají přes trochu jiný brejle - místo na fotbal nebo hokej koukáme na Starcraft a Dotu, Playstation pro nás není ta ošklivá krabička, co u ní děti tráví trochu moc času, a spolu s (memovým) Richardem Dawkinsem víme, že poslení ryzí neposkvrněná forma umění je JRPG. >:D

Avatar - wakantanka
2. 10. 2018 08:56
Re: krok vzad
Superb je presne taký, kam designerov pustili jak náklady, tak koncernové zaradenie.
2. 10. 2018 08:27
Re: Soustava neladících hran,
Promlouvá do něj, tj. musí být jednota tvarování zkrz nazkrz. Samozřejmě detailní proporce ubnitř dělá někdo jiný; ale zase souvisí všechno se vším - nejde navrhnout vnějšek a pak do něj lidi vtěsnat. Dost často se začne zevnitř.