Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 s pohonem předních kol v roce 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
BMW hodlá pokračovat v rozšiřování nabídky modelů s předním pohonem a nabídne jej i v nové generaci řady 1.

Nejmenší model automobilky BMW v podobě řady 1 dorazil ve své první generaci v roce 2004 jako nástupce 3 Compact. Druhá generace s klasickou koncepcí s podélně uloženými motory vpředu a pohonem zadních kol nastoupila v roce 2011.

Třetí generace se máme dočkat v roce 2018 a podle britského Auto Express přinese ve srovnání se svými předchůdci celou řadu zásadních změn v technice i designu.

Největší změnou bude přechod na platformu UKL 1, používanou vozy Mini a také BMW 2 Active Tourer. Přechod na tuto platformu bude samozřejmě znamenat opuštění klasické koncepce ve prospěch předního pohonu.

Řadou fanoušků značky BMW je tato změna vnímána jako nevhodná, ale již v roce 2010 mnichovská automobilka zjistila, že téměř 80 % řidičů vozů řady 1 si myslí, že jsou vybaveny pohonem předních kol. Strach o ztrátu zábavných jízdních vlastností vozů s pohonem zadních kol přitom samotné BMW dokázalo překonat již dávno díky modelům značky Mini, vznikajícím pod dohledem německé automobilky.

Nové BMW řady 1 s pohonem předních kol má být tedy i s pohonem předních kol vhodným vozem pro řidiče, toužící po zábavě za volantem. Navíc má ve srovnání se současnou generací nabídnout prostornější interiér i zavazadelník, na čemž má mít výrazný podíl absence rozměrného středového tunelu mezi sedadly a také rozvor, který bude větší než 2567 mm současného pětidveřového Mini, stojícího na platformě UKL 1.

Dalším pozitivem předního pohonu má být nižší hmotnost. Jen díky odstranění hřídele mířící k zadní nápravě má být ušetřeno okolo 30 kg. K dalším úsporám na hmotnosti má dojít díky hojnému využití hliníku v konstrukci karoserie.

Paleta pohonných jednotek nové generace řady 1 má být podobná jako u Mini a mají ji tvořit především přeplňované tříválce a čtyřválce s objemy od 1,5 do 2,0 l. Vrcholnou verzí se má stát model se slavným označením M1, u nějž má být použit pohon všech kol a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem okolo 268 kW.

Paleta karosářských verzí má zahrnovat tří i pětidveřový hatchback a novinkou se má stát stylový čtyřdveřový sedan, jehož vznik je do jisté míry ovlivněn úspěchem Mercedes-Benzu CLA a nástupem Audi A3 Sedan.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
13. 6. 2014 10:32
Re: Ani koně se nezapřahají za vůz
cca 150 tkm. ale nechápu, co to s tím má společného. mimochodem, měl jsem vždycky permanentní 4x4, protože to jediné mi dává smysl...
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2014 20:02
Re: Ani koně se nezapřahají za vůz
Předtím jsem najezdil 200 tis km s vozem se stálým pohonem 4x4. :-! A ještě předtím 160 tis km s Haldexem.

Napiš nám, kolik km jsi najezdil se čtyřkolkou ty...
11. 6. 2014 18:37
Re: Ani koně se nezapřahají za vůz
Mhm, to auto se kterým jezdíš má pohon předních kol, kterému se při prokluzu aktivuje pohon zadních kol. Mluvit o pohonu 4x4 je v tomto případě jako mluvit o mlíčí z kapra jako o kaviáru :-)
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2014 18:04
Ani koně se nezapřahají za vůz
Pokud není zvoleno uspořádání 4x4, což je jediné správné uspořádání pro osobní vůz (a každý, kdo si někdy vůz s pohonem 4x4 koupil a je při smyslech, si už dvoukolku nepořídí), je jako logické menší zlo k dispozici pohon na přední nápravu, protože takový vůz se na silnici alespoň chová předvídatelně. Minimálně tedy pokud za volantem vozu nesedí řidič se závodnickou licencí (pozor, věk pod 27 let závodni licenci nenahrazuje).

Volba BMW tedy nepřekvapuje a bude znamenat jednoznačný obchodní úspěch.