Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost aut podle Nissanu? Maličké vozy a stylovky pro mladé

David Bureš
Diskuze (8)
Japonská automobilka Nissan věří, že budoucnost aut bude ve znamení malých vozů umožňujících jízdu ve velkoměstech a speciálně navržených autech.

Svoji budoucnost automobilky rády prezentují pomocí různých studií. Některé ukazují budoucnost blízkou a reálnou, jiné tu vzdálenější, která se nyní zdá mnohdy až nereálná. V současnosti výrobci počítají především s přeplněnými velkoměsty, kde budou potřebná malá auta.

V tomto směru kráčí i Nissan, jehož plánovači pracují rovněž na autech, která jsou od současnosti vzdálená i více než deset let. „Tyto myšlenky se zdají být daleko, ale musíme se podívat za obvyklý horizont čtyř až pěti let, protože se věci mění velice rychle,“ řekla serveru Automotive News Rachel Nguyenová, ředitelka pokročilého plánování u Nissanu.

S rychlým vývojem má Nissan zkušenosti. Aktuálním trendem je vývoj automaticky řízených aut, na kterých pracuje i japonská značka. Zatímco v sedm let starém výzkumu zákazníci Nissanu takové vozy odmítali, dnes jim dávají šanci. „Pokud jim to vrátí volný čas, chtějí to,“ tvrdí Nguyenová.

Automobilky se v současnosti musí potýkat s malým zájmem mladých o automobily. Nissan pracuje na nových přístupech k tvorbě designu, díky kterým se mladí více zapojí do vzhledu svých aut, což je má k vozům opět přilákat.

Nissan chce k tvorbě designu nejprve nalákat slavné osoby z módního průmyslu, čímž chce následovat například Land Rover. Britský výrobce již postavil Range Rover Evoque navržený Viktorií Beckham.

V dalším kroku má Nissan design budoucích aut zpřístupnit veřejnosti, podle jejíž přání bude upraven. Třetím stranám by mohla být nabídnuta i jednoduchá platforma auta, díky čemuž by si vůz mohly přizpůsobit svému zájmu.

Výsledkem prací Nissanu pro vzdálenou budoucnost je už například koncept We Lounge, jakýsi velkoprostorový automobil, který je kombinací taxíku a auta z půjčovny. Rodina nebo jiná skupina turistů si má takové auto půjčit na prohlídku města. Tu si užijí díky pohodlné kabině, na níž odkazuje i název (lounge je anglický výraz pro salonek).

Koncept Pedestrian on Wheels (chodec na kolech) naznačuje maličké osobní vozítko pro použití v místech, kam konvenční, větší automobily nesmí. O jeho pohon se stará elektromotor, vozítko tak vypouští nulové lokální emise. Do vozítka se vejdou až dvě osoby, převážet mohou i menší náklad. Podobné, byť větší auto Nissan již nabízí, je jím Twizy, který se nejprve začal prodávat se znaky Renaultu.

David Bureš
Diskuze (8)
17. 10. 2013 20:11
Re: Nissan <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Doufám, že to nemá být provokace :-) . Tak jsem si otevřel stránky Nissanu.cz, najedu výběr vozidla a kromě typu 370Z a GT-R opravdu nic, co by mne alespoň vzdáleně upoutalo. Známý jezdí v pěkném kombíku Nissan - bohužel už stařeček -, trochu mne to asi inspirovalo i při koupi současného auta, ale že by se dalo koupit něco takového u Nissanu dnes, to ani podle jeho slov nejde.
Terénní auta mne s prominutím nezajímají, neb jezdím po městě, okreskách a po dálnici. Sporťáky jsou sice krásné, ale to je mimo oblast mého zájmu (praktičnost x cena). A normální cestovní auta, co jsem od Nissanu za poslední roky viděl, tak buď mrňavé nebo nekvalitní. Jestli ten známý zůstane napříště věrný Nissanu, tak jsem opravdu zvědav, s čím přijede :-) . Byl to on, kdo mi první řekl, že Nissan nic pořádného nedělá, jenom SUV a sportovní vozy - což neříkám, že je úplně pravda, ale když jsem mu řekl poprvé o plánu na Mazdu6, tak mi místo Nissana navrhl jako alternativu Toyotu Avensis. Je to normální?
Avatar - pelikoš
17. 10. 2013 18:47
Re: Nissan <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
no to já si určitě nemyslím,spíše naopak.já vidím právě jak ostatní kopírují nissan.viz juke,qashqai apodobně
Avatar - jozephko
17. 10. 2013 14:14
Je zbytočné vymýšľať kvadratúru kruhu
Vyše 40 rokov sa už základné proporcie áut nemenia. Mení sa "len" technika, tvary svetiel a karosérie sa prispôsobujú aktuálnym dizajnovým trendom, ale základné proporcie sú viac-menej rovnaké. Stačí si napr. porovnať Žiguláka či Simcu 1307 GLS so súčasnými autami. Vpredu motor, potom kabína a za ňou batožinový priestor.
Vývoj v rôznych oblastiach dizajnu je vždy takmer rovnaký - najskôr sa rýchlo vyvíjajú celkové proporcie. Po nájdení optimálneho tvaru sa potom už vyvíja hlavne kvalita.
Takže takéto kreácie považujem len za vyhadzovanie peňazí.
Ak by som v niečom videl doplnenie aktuálnych typov áut, potom by to boli dvojkolesové jednonápravové dvojmiestne elektrické "bubliny" udržujúce rovnováhu pomocou gyroskopov, ktoré by mohli slúžiť ako polo- či úplne automatické taxíky: [odkaz]
14. 10. 2013 19:56
Re: Nissan <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Ale jo, já bych jim přál úspěch. Jen tak nějak v souvislosti s Nissanem slyším a vidím spíše blbinky, než něco seriózního.
Avatar - pelikoš
14. 10. 2013 19:51
Re: Nissan <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
no, ale je zajímavý, že nissan prodává víc aut nežli mazda, honda a v evropě víc nežli toyota ;-)
bravo nissan :yes: