Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tato Bugatti EB110 SS má najeto jen 916 km a čeká na nového majitele

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Mimořádně výjimečný exemplář Bugatti EB110 SS z roku 1994 míří do letošní únorové aukce společnosti RM Sotheby's v Paříži.

Na přelomu osmdesátých a devadesátých let znovuzrozená značka Bugatti představila svůj první zcela nový model EB110 GT přesně 110 let od narození Ettore Bugattiho v polovině září roku 1991.

Supersportovní kupé ohromilo svět svým vzhledem i technikou. Podvozek z uhlíkových vláken vyvinula letecká firma Aerospatiale, na návrhu zavěšení kol se podílela firma Messier-Bugatti, specialista na leteckou a kosmickou techniku, Bosch dodal systém ABS, Weber vstřikování paliva a Michelin vyvinul speciální 18palcové pneumatiky.

Bugatti EB110 GT bylo vybaveno vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 3,5 litru s přeplňováním čtveřicí turbodmychadel IHI a disponujícím výkonem 412 kW (560 k). Tento motor spolu s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol umožňoval vozu o hmotnosti 1620 kg akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 s a dosáhnout maximální rychlosti přes 340 km/h.

V roce 1992 byla představena odlehčená a výkonnější Bugatti EB110 SS, která se na první pohled odlišovala kruhovými vstupy vzduchu za bočními okny a designem kol. Výkon pohonné jednotky byl zvýšen na 450 kW (612 k) a hmotnost se naopak snížila na 1570 kg.

Bugatti EB110 SS umělo vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,3 s a dosahovalo rychlosti přes 350 km/h. Tuto verzi vedle jejího vzhledu a výkonů proslavila i skutečnost, že si jeden exemplář ve žluté barvě pořídil v roce 1994 Michael Schumacher, který jej vlastnil následujících devět let.

Z bran automobilky v italském Campogallianu nakonec vyjelo jen 95 sériových exemplářů Bugatti EB110 GT a pouhých 31 EB110 SS, které doplňovalo 13 prototypů a předsériových automobilů.

Společnost RM Sotheby's do své aukce, kterou bude pořádat 6. února letošního roku v Paříži, zařadila jeden mimořádně výjimečný exemplář Bugatti EB110 SS z roku 1994. Ten vyniká svým stavem a především skutečností, že doposud ujel pouhých 916 km.

Stříbrný supersport navíc vystřídal velmi nízký počet majitelů. Tím první byl pan Muller z Německa, jemuž byl vůz dodán 23. března roku 1994 prostřednictvím společnosti Auto Konig. Z Německa zamířilo toto Bugatti EB110 SS na několik let do Japonska, kde bylo součástí sbírky supersportů a od roku 2012 bylo uloženo ve Švýcarsku.

Za pětadvacet let své existence tento zástupce značky Bugatti ujel v průměru necelých 37 km za rok. Podle materiálů společnosti RM Sotheby's odpovídá kondice tohoto EB110 SS stavu nového automobilu.

Společnost RM Sotheby's očekává, že Bugatti EB110 SS z roku 1994 bude právě díky své výjimečnosti a vynikajícímu stavu vydraženo v Paříži za částku od 1.300.000 do 1.800.000 eur (zhruba 33,8 až 46,8 milionů Kč).

Foto: Peter Singhof/RM Sotheby's

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Doporučujeme

31. 1. 2019 20:53
EB110 vs dnešní auta
Jen tak pro zajímavost, kterou zde určitě i hodně lidí také viděla. EB110 bylo v The Grand Tour kde s tím dali rychlé kolo. Nevím jestli museli auto šetřit a myslím, že tohle je jediná autentická část v této show. Čas odpovídal tuším novému Abarthu 124 Spider, obojí na mokru.
Avatar - rokyta.p
31. 1. 2019 15:00
5.února v bance
To chci! :-! Láska mého mládí. SLS jakkoliv je super, tak je proti tomu nuda. Jen přemýšlím co udělám s budgetem. Pokud tedy uvidíte 5. února v bance lupiče s punčochama přes obličej, budu to možná já >:D Teď vážně, opravdu je to super auto :-! :-! :-!