Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimleru hrozí, že kvůli emisím svolá více než 600.000 aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Německé úřady by kvůli podezření na manipulaci s emisemi mohly automobilovému koncernu Daimler nařídit, aby svolal více než 600.000 naftových vozů. Na svých internetových stránkách o tom informuje německý list Der Spiegel.

Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) již tento týden Daimleru nařídil svolat k úpravě více než 6000 dodávkových vozů Mercedes Vito s naftovým motorem o objemu 1,6 litru, který má plnit emisní normu Euro 6. Dospěl totiž k závěru, že systém kontroly emisí v těchto vozech porušuje předpisy.

Podle úřadu dvě naprogramované funkce v systému kontroly emisí nejsou v souladu s platnými předpisy. Tyto funkce jsou součástí komplexního systému kontroly emisí, který má zajistit plné čištění výfukových plynů při různých podmínkách řízení a po celou dobu životnosti vozidla. Daimler podle svého prohlášení s rozhodnutím úřadu nesouhlasí a odvolá se proti němu a je připraven se bránit i u soudu. Nicméně s úřadem plně spolupracuje.

Majitelé automobilů budou informováni, že se mají dostavit k bezplatné aktualizaci softwaru, jakmile bude k dispozici. Podle agentury DPA se problém týká 6300 vozidel po celém světě, z toho 1370 v Německu.

Od roku 2015, kdy Volkswagen přiznal manipulace při emisních testech vozů s naftovými motory v USA, čelí němečtí výrobci aut, včetně Volkswagenu, Daimleru a BMW, odporu vůči naftové technologii, do které investovaly miliardy eur.

Německá prokuratura již více než rok vyšetřuje Daimler kvůli podezření z lživé reklamy a možné manipulaci při emisních kontrolách. Podle německého týdeníku Bild am Sonntag pak vyšetřovatelé v USA zkoumají palubní software aut Mercedes-Benz, který mohl pomáhat vozům projít emisními testy, napsala agentura Reuters.

Úřad nyní podle listu prověřuje další naftové modely Daimleru, včetně vozů Mercedes třídy C a G, u kterých má rovněž podezření na nepřípustnou manipulaci s emisemi. Prověřované automobily jsou vybaveny podobnými motory jako dodávkové vozy Vito, píše Der Spiegel.

Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře německého koncernu Volkswagen kolem manipulací s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy nainstaloval zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
27. 5. 2018 20:46
Re: Když jsem vybíral dodávku, tak jsem skončil
Nie je dvojliter vo VW Crafter maly motor na voz tej kategorie?

Ludia sa pri Traficu/Vivare/Talente nebudu nicomu divit lebo funguju a presli emisnymi normami, WLTP bude platit az od 1.9. 2018. Potom dostane 2.0dci a adblue, bolo by super keby bol na vyber aj novy 1.7dci.
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2018 11:05
Když jsem vybíral dodávku, tak jsem skončil
u dvoulitru s močovinou. Nejsem naivní, abych si myslel, že s emisemi manipuloval jen VW. Je známo, že malý motor se do dodávky nehodí, že reálné emise má Renault nejhorší a stejně to lidi budou kupovat dál a pak se divit.