Desetistupňovové DSG nahradí dnešní šestistupňovou verzi
Vedení VW Group dalo již před rokem najevo, že tento koncern chystá dvouspojkovou převodovku DSG s deseti stupni. Nyní výrobce přibližuje plánované využití této převodovky, která má v budoucnu nahradit dnešní šestistupňové DSG.
Desetistupňová dvouspojková převodovka má být hlavním klíčem ke snížení spotřeby paliva u budoucích aut koncernu VW Group. Německý výrobce chce do roku 2020 zvýšit účinnost svých vozů o 15 procent.
Nové DSG čeká široké využití. Převodovka je navržena tak, aby mohla být použita v automobilech s podélně i příčně uloženým motorem. Šéf vývoje VW Group Hans-Jakob Neusser v rozhovoru pro britský magazín Autocar přiznal, že desetistupňové DSG má zvládnout přenést až točivý moment 500 N.m. Díky tomu bude moci být použita i v silnějších modelech.
Neusser neodhalil, kdy se desetistupňového DSG dočkáme v sériových automobilech. V minulosti se nicméně spekulovalo o tom, že by jej mohlo dostat Audi Q1, chystané pro rok 2016.
Německý koncern není jediný výrobce, který pracuje na mnohastupňových převodovkách, konkurence však dává přednost automatům. Devítistupňový automat od firmy ZF Friedrichshafen je už k dispozici pro Range Rover Evoque, Jeep Cherokee, Chrysler 200, Hyundai nebo Ford společně s General Motors pak pracují na desetistupňové automatické převodovce.
Co však jasné je, že osmá generace Volkswagenu Passat, která bude debutovat ještě letos, použije nový vznětový dvoulitr s dvojicí turbodmychadel. Jednotka s výkonem 174 kW debutovala na letošním Symposiu motorů ve Vídni. Na stejné akci se Audi pochlubilo svým novým šestiválcovým turbodieselem 3.0 TDI ve dvou verzích se 160 kW a 200 kW.