Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Desetistupňovové DSG nahradí dnešní šestistupňovou verzi

David Bureš
Diskuze (69)
Hlavním úkolem nové převodovky s deseti stupni je snížení spotřeby paliva budoucích aut koncernu VW Group.

Vedení VW Group dalo již před rokem najevo, že tento koncern chystá dvouspojkovou převodovku DSG s deseti stupni. Nyní výrobce přibližuje plánované využití této převodovky, která má v budoucnu nahradit dnešní šestistupňové DSG.

Desetistupňová dvouspojková převodovka má být hlavním klíčem ke snížení spotřeby paliva u budoucích aut koncernu VW Group. Německý výrobce chce do roku 2020 zvýšit účinnost svých vozů o 15 procent.

Nové DSG čeká široké využití. Převodovka je navržena tak, aby mohla být použita v automobilech s podélně i příčně uloženým motorem. Šéf vývoje VW Group Hans-Jakob Neusser v rozhovoru pro britský magazín Autocar přiznal, že desetistupňové DSG má zvládnout přenést až točivý moment 500 N.m. Díky tomu bude moci být použita i v silnějších modelech.

Neusser neodhalil, kdy se desetistupňového DSG dočkáme v sériových automobilech. V minulosti se nicméně spekulovalo o tom, že by jej mohlo dostat Audi Q1, chystané pro rok 2016.

Německý koncern není jediný výrobce, který pracuje na mnohastupňových převodovkách, konkurence však dává přednost automatům. Devítistupňový automat od firmy ZF Friedrichshafen je už k dispozici pro Range Rover Evoque, Jeep Cherokee, Chrysler 200, Hyundai nebo Ford společně s General Motors pak pracují na desetistupňové automatické převodovce.

Co však jasné je, že osmá generace Volkswagenu Passat, která bude debutovat ještě letos, použije nový vznětový dvoulitr s dvojicí turbodmychadel. Jednotka s výkonem 174 kW debutovala na letošním Symposiu motorů ve Vídni. Na stejné akci se Audi pochlubilo svým novým šestiválcovým turbodieselem 3.0 TDI ve dvou verzích se 160 kW a 200 kW.

David Bureš
Diskuze (69)
14. 5. 2014 07:58
Re: nechapu k cemu to je dobry
:yes:
13. 5. 2014 19:00
Re: ...
Je vidět, že jste s CVT nikdy nejel. Jedním z faktorů, kterým určujete pocitovou rychlost jsou stoupající otáčky a přeřazení pod naučeným úhlem plyn. pedálu. Pohledem do okolí těžko poznáte, zda jedete 100 nebo 110, ale podle sluchu už ano. To u CVT chybí.
13. 5. 2014 18:58
Re: ...
Pokud tam nejsou kužely a řemen, tak to není CVT. Princip CVT je právě v tom, že změnou polohy řemenu a kuželů se dosahuje požadovaného zpřevodování.
Budete snad hlásit, že DSG je totéž jako HDM, protože z pohledu uživatele je tam x stupňů a vnitřně je jedno, že změnou převodu u jednoho dochází spojkou a u druhého měničem, protože z pohledu uživatele je to stejné?
13. 5. 2014 14:36
Re: nechapu k cemu to je dobry
Protože rozlišení snímače byl údaj, který dokázal amatér snadno pochopit. Že by ho měla také zajímat velikost, protože ovlivňuje šum...

Některá auta se takhle předháněla ve výkonu. Popřípadě ve zrychlení, nebo v maximální rychlosti. Ale to jsme u trochu jiné kategorie aut.

Nevím, co se honí v hlavě dnešních kupců fotoaparátů, stejně jako nevím, co se honí v hlavě kupců aut (mne by těžko někdo ulovil na počet stupňů převodovky), ale dnes máš na trhu kompakty s 20 Mpx a pod 10 toho moc není. Nezdá se mi, že by amatéři prozřeli.
13. 5. 2014 12:52
Re: nechapu k cemu to je dobry
Hele možná je to jen bublina, která časem splaskne. Není to tak dávno co se výrobci foťáků předháněli v tom kdo nabídne víc Mpx a teď je to parametr, který už málokoho zajímá. S počtem převodových stupňů to bude podobný. 4 stupně jsou jistě málo. To je bez debaty, ale jistě to není tak že čím víc rychlostí tím lépe. Osobně považuju za optimum jak u automatu tak u manuálu 6 rychlostí.