Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 1,6 GDI: Prvních 10.000 km

Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
17 Fotogalerie
Diskuze (31)
Nošovický Hyundai nám dělá společnost od února. Za tu dobu jsme najeli rovných 10 tisíc km.

Co někteří řidiči nenajedou ani za rok, k tomu potřeboval Hyundai i30 1,6 GDI v dlouhodobém testu Auto.cz necelé čtyři měsíce. Takovou dobu jsme potřebovali k tomu, abychom od převzetí auta v Nošovické továrně (k tomu došlo 7. února) najeli rovných 10.000 km.

Co za tu dobu Íčko, jak Hyundai v redakci přezdíváme, zažilo? Pohledem čtenářů pestrý život. Cestu z Nošovic do naší pražské redakce jsme vám v únoru zprostředkovali formou online reportáže. Následoval klasický redakční test a po mimořádném měsíčním testování jsme měli auto vrátit. Místo toho jsme se ale dohodli na prodloužení o dalšího půl roku.

Za tu dobu jsme vám přinesli dva srovnávací testy – s VW Golfem a Chevroletem Cruze. Šedá i30 ale přišla ke slovu i při testování dieselového sourozence a účinkovala jako ukázka typického kompaktního auta při našem prvním seznámení s elektromobilem Opel Ampera.

Chystáme toho ale ještě mnohem víc, a tak se budete na stránkách Auto.cz s tímto Hyundaiem pravidelně setkávat i nadále.

A co samotné auto? Zatím navštívilo tři evropské země, nejdelším výletem pro něj byla výprava na autosalon do Ženevy. Jinak tráví většinu kilometrů v Praze a Středočeském kraji. Po 7500 km, přesně o Velikonocích, auto vyměnilo zimní 16palcové gumy Nokian WR2 za letní 17palcové Hankook Ventus Prime 2. Změna je to diskutabilní – i30 to na větších kolech, která jsou standardem pro paket Premium, určitě sluší víc. Korejské pneumatiky jsou ale hlučné a s většími disky auto přišlo o část jízdního komfortu.

Jinak jsme do servisu ještě nemuseli. Interval prohlídek je 30 tisíc km a auto zatím nepostihla žádná závada. Českými silnicemi proplouvá bez úhony, a to i bez poškození čelního skla nebo laku. To jsme ale bohužel nemohli říct při vracení hnědé dieselové i30, kterou neznámý závistivec na bočních dveřích ohodnotil klíčem.

Mimochodem, k překročení desetitisícové hranice došlo na Českomoravské vrchovině, v pomyslném středu naší republiky. Během léta se s i30 několikrát vypravíme i na delší cesty, a tak snad číslo 20000 uvidíme na počítadle kilometrů ještě před závěrečnou podzimní částí dlouhodobého testu.

Vstoupit do diskuze (31)