Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 40/2015

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Které články a videa se vám minulý týden na webu Auto.cz líbily nejvíce? Zde je pro připomenutí přehled tří nejčtenějších článků a tří nejsledovanějších videí.

Každý týden na webu Auto.cz připravujeme přes sto článků s automobilovými novinkami z celého světa, jakož i nejrůznější videa. To je pořádná dávka, a proto neškodí připomenout ty, které se vám v daném období nejvíce líbily.

Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden na Auto.cz vzbudily největší zájem, tedy oslovily největší počet čtenářů. Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

Zdá se, že automobilky v poledních letech tvarově tápou. Zpřísnily se normy na ochranu chodců, takže jsme museli dát například sbohem jednoprostorovým karoseriím u těch nejmenších. Současné vozy mají kvůli tomu nezřídka bachraté přídě. Doba zvyšování karoserií obyčejných hatchbacků přes 1,5 m je pryč, ale naopak strmě stoupá spodní linie boků a zmenšuje se zasklená plocha. Zevnitř pak není skoro vidět ven a parkovací senzory začínají být nutností i u minivozů. Nemluvě o různých křivkách a kudrlinkách, většinou zbytečných a prvoplánových, snaha odlišit se za každou cenu je mnohdy až komická. Výrobci mají navíc utkvělý pocit, že své jednotlivé modely musí minimálně jednou vzhledově zmodernizovat. Někdy však člověk nabývá dojmu, že šlo spíše o vyhozené peníze.

Legendární tři písmena TDI znamenají Turbocharged Direct Injection, někdy bývají také vykládány nepřesně jako Turbocharged Diesel Injection. Zkratku mimochodem používal i Land Rover, ale bez jakékoli návaznosti na německého výrobce. Ten ji má od 9. srpna 1995 registrovanou doma a v některých dalších nejen evropských zemích, ale nikoli po celém starém kontinentu. EU rozhodla, že se jedná o technickou zkratku, nikoli značku jako takovou.

Probíhající kauza Dieselgate ukázala slabé stránky současného měření emisí v Evropské unii, které je příliš krátké a probíhá jen v laboratorním prostředí, tudíž není obrazem reality. EU však chystá zavést nový měřicí cyklus, které má provozu v reálném prostředí blíže odpovídat. Německý autoklub ADAC zjišťoval, jak si vybrané vozy v tomto náročnějším testu vedou.

Automobilka AvtoVAZ zahájila minulý týden sériovou výrobu dlouho očekávaného modelu Lada Vesta. Automobil v nabídce Lady postupně nahradí dosavadní Prioru, na ruský trh vstoupí 25. listopadu. Prodejní ceny teprve budou oznámeny, mluví se však základu kolem 170 000 Kč.

Měla by to být rutina, kterou zvládne každý řidič/řidička. Jak jste si ale určitě sami na vlastním autě vyzkoušeli, realita bývá daleko komplikovanější. Kolikrát nezbude, než se i s takto banálním úkonem obrátit na odborníky. Legendární je v tomto směru hlavně Renault Modus, u kterého je nutné kvůli žárovce demontovat nárazník… A asistenční služby zase hlásí, že výjezdy k žárovkám jsou jejich denní chleba.

I v provedení 230 je Octavia RS stále spíše rychlým cestovním vozem, že se s ní ale dá také slušně sportovat, to víte z našich jízdních dojmů a redakčního testu. Rozdílovým „hráčem“ je v případě verze 230 hlavně „haldex mezi předními koly“, tedy diferenciál s elektronicky řízenou svorností, který velmi efektivně potlačuje nedotáčivost.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)