Fiat 124 Spider Elaborazione Abarth: Delší jméno a slabší motor pro Ameriku
V podstatě se nejedná o nic jiného než americkou verzi Fiatu 124 Spider představeného letos v Ženevě. Pod kapotou má přeplňovanou čtrnáctistovku s výkonem 118 kW.
Fiat 124 Spider je pojem. Novodobou interpretaci malého roadsteru představila italská automobilka na letošním ženevském autosalonu, a přestože sdílí technický základ s Mazdou MX-5, ničemu to v podstatě nevadí. Právě naopak – řada diskutérů se pod naším článkem s dojmy přímo z výstavy přikláněla spíše na italskou stranu...
Tvary vozu jsme si poprvé představili již koncem loňského roku prostřednictvím americké verze, která má pod kapotou přeplňovanou čtrnáctistovku se 118 kilowatty. To je o 15 kilowattů více než má vůz pro Evropu, a když se do všeho přidala verze Abarth se samosvorným diferenciálem a podvozkem Bilstein, začalo to být ještě trochu složitější. Fiat 124 Spider Abarth má u nás 125 kW a 250 N.m, avšak v Americe k žádnému dalšímu navyšování výkonu oproti standardu nedošlo. Tamní zákazníci si tedy budou muset stále vystačit „pouze“ se 118 kilowatty a naučit se správně vyslovovat slovo „Elaborazione“. Pod takovým jménem jim totiž bude Abarth nabízen.
Co se vzhledu týče, rozdíly mezi americkou a evropskou verzí ostrého Spideru nejsou patrné . Volitelná sedadla Recaro jsou čalouněná kůží či kombinací kůže a Alcantary, na přístrojové desce a středovém tunelu najdeme pouze Alcantaru, a do rukou perfektně padnoucí sportovní volant má tentýž červený proužek indikující středovou polohu.
Při komplexním ohledání bychom ale nějaké změny přece jenom našli – například motor je u nás naladěn v souladu s evropskými emisními limity (od toho také rozdílný výkon) a brzdy Brembo jsou už ve standardu.