Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v letech 2010-11: Dvouválec, nová Panda, Ypsilon a modely z USA

Diskuze (40)
Fiat uveřejnil plán nových modelů na nejbližší dva roky. Jedinými dosud nepředstavenými novinkami budou nástupci Fiatu Panda a Lancie Ypsilon. Dále se italský koncern zaměří na technické inovace, facelifty a adaptaci amerických modelů.

Výhled na roky 2010 a 2011 Fiat zveřejnil u příležitosti setkání vedení automobilky s italskými odbory a zástupci vlády v Římě. Fiat Group, tedy skupina značek kolem Fiatu, užitková divize a Abarth, počítají jen se čtyřmi zcela novými modely vlastního vývoje, několik dalších zamíří do evropské nabídky modelů ze Severní Ameriky.

Stěžejní pro celý koncern bude nová generace Fiatu Panda. Aktuální provedení je bestsellerem, který navzdory délce prodeje žádá stále více zákazníků. V roce 2011 na jeho úspěch naváže vůz označovaný future Panda s technikou odvozenou od Fiatu 500 (ten je zase evolucí současné Pandy).

Hlavním rozdílem bude zesílená torzní tuhost, vylepšená nárazová ochrana a o 100 mm prodloužený rozvor. Jádrem nabídky bude nový motor 0,9 SGE (Small Gasoline Engine), tedy dvouválcový agregát s rozvodem ventilů MultiAir. Atmosférické provedení bude mít 48 kW, přeplňovaná verze 59 a 77 kW.

Doporučujeme
FIAT: Nové dvouválce 0,7 a 0,9 Turbo nahradí čtyřválce
MultiAir od Fiat Powertrain Technologies: Více vzduchu pro italské motory

Už v úvodu roku 2010 se dočkáme druhé generace užitkového modelu Doblò. Fiat také chystá drobná vylepšení malé dodávky Qubo a z USA na evropské trhy zamíří vozidlo I-segmentu, pravděpodobně to bude modifikovaná verze Dodge Nitro.

U sesterských značek se pro rok 2010 chystá nová Alfa Romeo Giulietta, dosud oddalovaná výkonnější verze supersportu Alfa Romeo 8C GTA a inovace pro model 159. Lancia chystá závěrečný facelift pro Ypsilon a mini-MPV Musa a modernizaci Delty.

Velké žně novinek se chystají u Abarthu. Menší modelovou řadu obohatí nejvýkonnější provedení 500 TC Abarth a otevřený 500 Cabrio Abarth na základě letošní novinky Fiat 500C. Tovární úpravce se zaměří také na Punto Evo, které bude ve verzi Abarth využívat techniku Alfy Romeo MiTo Quadrifoglio Verde.

Větší příděl novinek čeká samotný Fiat až v roce 2011. Vedle již zmíněné Pandy se představí její užitkový derivát, faceliftovaný sedan Linea, facelift pick-upu Strada, modernizované Punto Evo a nové kompaktní pěti- a sedmimístné MPV, které bude zřejmě společným projektem s Chryslerem a bude konkurovat např. Renaultu Scénic. Kromě toho Fiat z USA převezme další model SUV.

Doporučujeme
Alfa Romeo MiTo MultiAir: První jízdní dojmy
Představujeme: Fiat Punto Evo – Grande Evoluzione

Lancia jen rok po faceliftu přinese novou generaci miniauta Ypsilon. Současně s tím se zhmotní plán na propojení značek Lancia a Chrysler – italská značka představí vlastní verzi sedanu a kabrioletu Sebring, nový model na základ připravované generace velkého sedanu Chrysler 300C a MPV odvozené od Voyageru, které nahradí končící Lancii Phedra.

Alfa Romeo vedle toho uvede jen facelift modelu MiTo. Především z finančních důvodů nástupce menšího kupé Alfa Romeo GT ani nová vlajková loď, která by nahradila již nevyráběnou řadu 166, nejsou na pořadu dne.

V závěru zmiňovaného období se ale chystá produkce dvou prémiových modelů v kapacitách továrny karosárny Bertone, kterou Fiat nedávno odkoupil. První z těchto vozů se začne vyrábět na konci roku 2011, druhý v roce 2012.

Hlavním plánem na následující roky je posílení skupiny Chrysler. Fiat chce pod jejími třemi značkami v roce 2014 prodat 2,8 milionu aut – o 40 % více než v roce 2008 a o 60 % více než letos. Z těchto aut budou mít téměř dvě třetiny podvozkovou platformu od Fiatu a 40 % bude pohánět motor italského původu. Pro výrobní závody v Itálii je hlavním cílem zvýšení produktivity a vyšší vytížení kapacit – na 1 milion místo současných 650 tisíc aut ročně (Polsko aktuálně vyrábí dalších 650 tisíc Fiatů a Brazílie 730 tisíc ročně).

Tento výrazný nárůst objemu produkce přinese důležité finanční úspory. Podle plánů Fiatu bude v roce 2012 vyroben milion aut na společné platformě pro malé vozy a platforma pro nižší střední třídu přesáhne milion vyrobených aut v roce 2014.

Doporučujeme
Chrysler, Dodge a Jeep: Budoucnost v náruči Fiatu (plán do roku 2014)

Diskuze (40)
5. 1. 2010 10:29
Re: 2-válec versus 3-válec
Tříválec dvoutakt dynamicky vyvážit jde, čtyřtakt ne :-( Už nevím proč, ale říkal to jeden přednášející na VUT, tak to asi bude pravda. Mimochodem, HTP je toho jasným důkazem.
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 15:25
Re: 2-válec versus 3-válec
Nizsi cena se odrazi predevsim v nizsi kvalite a kratsi zivotnosti :-!
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 15:22
Re: Revoluce
Deset let stara Fabia SDI jezdi po Praze prumerne za 4,8l nafty... :-!
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 15:18
Re: Fiat a VW HTP
Do auta patri diesel. A Fabia SDI neztraci narozdil od zravych moturku Fiat ani vykon, ani spolehlivost i po 300 tisicich km. :-!
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 15:13
Re: Konkurence tzv. Koncernu
Dobry vtip >:-[]