Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford B-Max definitivně končí. O unikátní MPV nebyl zájem

David Bureš
Diskuze (29)
Malé MPV se nedočká přímého nástupce. Místo něj se rumunská továrna Fordu zaměří na výrobu malého SUV EcoSport.

Když v roce 2012 přišel na trh Ford B-Max, vzbudil velkou pozornost. V době příchodu byl nejúspornějším autem ve své třídě a hlavně nabídl unikátní koncepci dveří, proslavenou i netradiční reklamou. B-Max využíval zadní posuvné dveře, přičemž mu chyběly B-sloupky karoserie. Zákazníky ale v době klesajících prodejů MPV nezaujal. A proto končí po pěti letech na trhu. Bez přímého nástupce.

B-Max je tak další obětí klesajícího zájmu evropských zákazníků o MPV, který bude brzy znamenat úplný konec kategorie malých velkoprostorových aut. Škoda Roomster už je dávno v propadlišti dějin. Nissan nedávno přestal prodávat malé MPV Note, v blízké době skončí Hyundai ix20 a patrně i Kia Venga. Zákazníci dávají raději přednost SUV, což je směr, kterým se vydá také Ford.

Video se připravuje ...

„Malá auta se vyvinula a malá MPV jsou postupně nahrazována malými SUV a crossovery. V tomto kontextu začneme na podzim v Craiově vyrábět malé SUV EcoSport,“ uvedl Ford v oficiálním vyjádření k ukončení produkce B-Maxu, které je naplánované na září.

EcoSport se zatím prodává jen na vybraných evropských trzích (u nás ne), přičemž dosud je na starý kontinent dovážen z Indie, z tamější továrny Fordu v Chennai. Po pěti letech na trhu se ale chystá rázný facelift EcoSportu, kterým chce Ford rozproudit jeho prodeje i v Evropě. Na evropských trzích toto malé SUV zatím příliš nezaujalo, kvůli svému lacinému charakteru nebo neforemnému vzhledu. Na tyto vlastnosti se ale Ford hodlá v rámci modernizace zaměřit.

Evropské prodeje EcoSportu Ford podpoří i lokální výrobou, kvůli čemuž se tento model začne produkovat právě v rumunské Craiově, místo B-Maxu. Kvůli tomu automobilka do továrny najme dalších 500 zaměstnanců, čímž se počet pracovníků zvýší na 1.700. V souvislosti s rumunským zahájením výroby EcoSportu Ford do tohoto závodu investoval asi 200 milionů eur (cca 5,2 miliardy korun).

Ford si od B-Maxu, který se spolu s EcoSportem stal nepřímým nástupcem u nás oblíbeného hatchbacku Fusion, hodně sliboval. Původních plánů ale auto s unikátní koncepcí nikdy nedosáhl, třeba v roce 2013 místo plánovaných 100.000 kusů bylo postaveno jen asi 67.000 exemplářů. Kvůli nízkému zájmu Ford musel několikrát jeho výrobu pozastavit. Letos v září pak dojde k zastavení produkce B-Maxu definitivně.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - wakantanka
27. 7. 2017 08:11
Re: už
Neviem ako to bolo v CZ ale situácia ktorú som načrtol vyššie bola na začiatku roku 2005, cca marec. Ale to už je u Fordu taká tradícia, zo začiatku vysoký nástrel a potom to padá dole. Aj ten prvý Focus u nás na začiatku začínal v 3dv. 1,4 holý bosý niekde okolo 479 tis. SKK :-)
Avatar - woody-alien
26. 7. 2017 21:25
Re: už
Z testů na auto.cz - Ford Fusion 2003 1.6 74kW Trend - 509.000 Kč, Ford Fusion 2009 1.6 74kW Calero - 317.000 Kč. Takže ano, ze začátku to Ford vyhnal nahoru, poměrně záhy (kolem 2005) už byly ceny o hodně nižší.
Avatar - woody-alien
26. 7. 2017 21:11
Re: už
Jj, to souhlasím.
26. 7. 2017 19:38
Re: nevalné prodeje
Však práve. Každý a všetko sa len na niečo tvári. Ojebávajú všetci a všetko. Zlá doba.
Avatar - Avanti
26. 7. 2017 19:11
Re: už
Prave preto mal pokračovať podobne postaveným autom alá Fusion. Nie tučným a zbytočne drahým B-Maxom so zbytočne drahým bezstĺpikovým riešením.