Ford Mustang: První dojmy
V obřím zhasnutém sále nás sedí dva a půl tisíce, stejná megaakce se odehrává celkem v šesti městech po celém světě. Tady v Barceloně si předávají slovo šéf evropského Fordu Stephen Odell a Bill Ford, předseda představenstva celého koncernu a prapravnuk zakladatele Henryho Forda.
Vzduchem létají smělé vize do budoucna, na důkaz slibů o masivní modelové ofenzivě přijíždí na pódium koncept malého Fordu Ka, aby jej v zápětí vystřídala rodinka čím dál oblíbenějších SUV. Kugu známe, menší Ecosport už jsme viděli, velký luxusní Edge je pro nás ovšem novinkou.
Nic naplat, navzdory exkluzivní předpremiéře stojí Ka i Edge v pozadí. Veškerá pozornost je upjata na šestou generace sportovní legendy Mustang. Dost napínání, opona jde nahoru a z oblaku efektního kouře k nám přijíždí červené kupé a šedý kabriolet. Zbrusu nová globální dvojice, která se poprvé v historii začne oficiálně prodávat i v Evropě.
Vypadají tak nevinně, ale vážně jim to sluší. Asi více než na fotografiích, běží nám hlavou. Že jde o mustang, poznáme na první pohled. Zamračená maska chladiče zakončující vysokou příď se nedá zaměnit. Za chvíli už se obě auta přesouvají do intimnější atmosféry novinářské prezentace a my se můžeme pustit do bližšího ohledání.
Pár minut trochu bojujeme s tím, že jsme možná čekali většího „chuligána“. Odvěcí rivalové Chevrolet Camaro nebo Dodge Challenger působí agresivně, zatímco nový Mustang se tváří uhlazeně, elegantně, jako by nic. Neříkáme, že je to špatně, vždyť je to ve své podstatě automobil na každý den. Chvíli kolem něj přešlapujeme, objevujeme spousty nenápadných designových fines a musíme uznat, že se nám líbí čím dál tím více. Čumák je hodně mohutný, kapota vyboulená, jak to máme u mustangu rádi. Drobné světlomety se v obří přídi pomalu ztrácejí, dávají o sobě ale vědět nápadnými diodami denního svícení a charakteristicky zamračeným napojením na masku chladiče.
Okamžitě jsme si zamilovali linii střechy kupé, která se strmě svažuje k zádi a končí lehce zvednutým spoilerem. Zadní partie vypadají naživo fantasticky, Dvě trojice diodových svítilen v černém pásu rozvíjejí design současného modelu, jejich kompozice ale působí moderněji.
Jestli bylo hlavním cílem nešokovat, ale najít novou interpretaci typického ducha mustangu, tak se to Fordu podařilo na sto procent. Navíc to vypadá, že bude Mustang konečně odpovídajícím způsobem luxusní. Do interiéru jsme ještě usednout nesměli, ale na pohled působí hodnotnějším a celkově přívětivějším dojmem než humpolácký předchůdce. Je znát důraz na provedení detailů a kvalitu materiálů, i zde můžeme vystopovat tradiční prvky jako je symetrické uspořádání.