Honda Accord – první jízdní dojmy

Honda Accord – první jízdní dojmy

 
 

Na silnicích a dálnicích v okolí Vídně jsme absolvovali první seznamovací kilometry s osmou generací zástupce Hondy ve střední třídě. Prý by měl mít nakročeno do prémiové kategorie střední třídy…

V uších mi zní jadrný zvuk motoru, pravá ruka si vyzkoušela řazení s přesností hodinových strojků během poslední minuty už asi tisíckrát a přestože si toho (na rakouské poměry) bezpochyby šíleného řidiče budou tamní účastníci silničního provozu pamatovat ještě dlouho, podvozek stále odmítá v zatáčkách kapitulovat. Ano, vážení, řeč je tady o jinak noblesním a kultivovaném sedanu střední třídy, říkají mu Accord.

Připomínat, že většina generací modelu Accord patřila k tomu nejsportovnějšímu, co se dalo ve střední třídě pořídit, je asi nošením sov do Atén. Ovšem Accord už dává minimálně jednu generaci najevo, že by rád nálepku „Sport“ vyměnil za mnohem prestižnější visačku „Premium“. Sedmá generace Accordu se některými vlastnostmi s elitou střední třídy měřit mohla, v jiných ale zaostávala. Otázkou tedy je – posunul se právě přicházející model ještě výš?

Posaďte se

Můžete se mnou nesouhlasit, ale design značky Honda má v posledních pár letech něco do sebe, a to zdaleka nemluvím jen o kontroverzním Civicu. A když stojím tváří v tvář novému Accordu, ať už ve verzi sedan nebo Tourer, působí na mě souhra jednoduchých linií a pečlivě propracovaných detailů mnohem intenzivněji, než tomu bylo na fotografiích. A nejinak je tomu v interiéru, jenž je bezpochyby (Alfisté prominou) tím nejsportovnějším v současné střední třídě. Kožená sedadla mají výtečné boční vedení, svisle umístěný tříramenný volant tloušťkou věnce atakuje revír trojkového BMW, na vyvýšeném místě posazená řadicí páka padne do ruky jako ulitá a posaz samotný je až nečekaně nízký. Ovšem je tu i ten druhý aspekt prémiovosti – luxus. Měkké, sluneční paprsky důsledně požírající materiály doplňuje kožené čalounění a decentní plastové dekory v champagne odstínu a ten otřesný klíček společný všem Hondám od Civicu po Legend a S2000 konečně nahradil sklápěcí. Dveře se zavírají a otevírají se sametovým zvukem a snad jen vnitřní klika dveří mohla být kovová, tenhle materiál ale nenajdete bohužel ani v Legendu… Ovladače, kterých je na středovém panelu pro někoho možná až moc, mají brilantní chod a v optitronově podsvícené kapličce nacházím „budíky“ s plovoucími ručičkami ve stylu Mercedesu. Přestože palubní deska řidiče a spolujezdce důsledně obklopuje, rozhodně nemám uvnitř stísněný pocit. A ramenem nenarážím do B sloupku jako u třídy C nebo řady 3. Vzadu se toho, co se nabídky prostoru týče, mnoho nezměnilo. Před koleny ještě trochu zbývá a pro hlavu je ho jen tak tak, ovšem pokud bychom brali Accord skutečně coby prémiový model, rozhodně bude atakovat místa nejvyšší.

Kufr sedanu se chlubí hodnotou 467 l, což má být nejvíc v prémiové třídě, ovšem jeho dno je zprohýbané víc, než fasády Gaudího staveb, působí to na mě spíš dojmem, že konstruktéři tvrdě bojovali o každý litr navíc. V kontrastu s tím je zavazadlový prostor Toureru naopak uklizený až příliš – boky jsou zarovnané, dno ploché a jeho objem dává vzpomenout na rýpání do Sportwagonů Alfa 156 a 159, objem 395 (podle jiných zdrojů 406) je i na prémiový segment zoufale málo, a to Honda zrušila dojezdovou rezervu a nahradila ji lepicí sadou! A ani schránka pod podlahou o objemu 53 l dojem příliš nezlepšuje.

Opět tři motory. Prozatím?

Accord přichází na trh prakticky se stejnou paletou motorů jako jeho předchůdce. Základem nabídky je 115kW dvoulitrový benzinový čtyřválec, jehož alternativa má objem 2,4 l a výkon 148 kW. Pro naftomily je tu pak turbodiesel o objemu 2,2 l/110 kW. To není zrovna nabídka hodná prémiového modelu, kde je nějaký šestiválec nebo výkonný diesel? To ale neznamená, že by uvedené pohonné jednotky nestály za řeč, mluvíme přece o Hondě. Dvoulitr s rozvodem DOHC prostor pod kapotou uvolnil SOHCčku, které má o něco horší papírové dynamické parametry, ovšem v praxi jsem to nijak nepociťoval, takhle svižnou základní motorizaci byste ve střední třídě pohledali. Příbuznost s motorem 1.8 i-VTEC z Civicu prozradí pohled na palubní počítač – spotřeba těsně pod devítilitrovou hranicí na zahraniční prezentaci, kde se často využívá potenciál aut (a místy i řidičů), je velmi slibná. A už jsem se zmínil o jeho zajímavém zvuku ve vysokých otáčkách? Když píši zajímavém, rozhodně nechci říci, že je hlučný. Odtlumení interiéru je totiž dalším trumfem japonského vozu bez ohledu na typ karoserie. Což o to, aerodynamiku i odizolování motoru měla znamenitá už sedmá generace, ale novinka vše ještě vylepšuje a ještě k tomu přidává velmi dobrou izolaci hluku od kol. V kabině je tedy ticho, jaké bych čekal spíš ve vyšší střední třídě, o to zajímavější ale je, jak nevtíravě a přitom příjemně se dokáže dovnitř dostat zvuk motoru ve vysokých otáčkách. A to platí dvojnásob o dvěstěkoňové dvačtyřce DOHC i-VTEC. Do 4500 otáček o něm akusticky vůbec nevíte, ovšem od 5000 ot/min by zvýšil hladinu adrenalinu i Terminátorovi, tím spíš, že čtyřválec jde ochotně do otáček a propůjčuje Accordu hodně příjemnou dynamiku. Za zmínku přitom stojí, že omezovač zasahuje až za hranicí 7300 otáček. Ale i v nízkých a středních otáčkách je příjemně pružný a určitě dynamičtější, než by se dalo očekávat. Také spotřeba 10,5 l naznačuje, že vám ani tento poměrně sportovní motor bankovní konto nezruinuje.

Sportovní charakteristice motorů sekunduje šestistupňová manuální převodovka, která nejen že má tradičně krátké a přesné dráhy, ale může se navíc chlubit i velmi hladkým chodem i při překonávání neutrálu, což umožňuje velmi rychlou změnu rychlostních stupňů. Toho lze využít i u verze s novým turbodieselem i-DTEC s piezovstřikovači, přestože ten intenzivní spolupráci s „fofrklackem“ nevyžaduje. V kabině zaznamenávám o něco lepší odhlučnění než dosud, odstranění pískání turbodmychadla, ale také změnu zvuku, jenž je nyní méně klapavý. Na rozdíl od benzinových variant na mě ale tato jednotka působila poněkud mdlejším dojmem, než její předchůdkyně v minulé generaci. Spolupracuje sice už od 1600 otáček a má opět sametový nárůst dynamiky, ale působil těžkopádněji. Sedm a půl litru na palubním počítači je také dobrá hodnota, ale zatímco u minulé generace jsem považoval variantu s dieselem za nejlepší volbu, u osmičky je mým jasným favoritem benzinová dva-čtyřka. Minimálně do chvíle, než Honda napřesrok představí i-DTEC s výkonem 180 koní…

Sportovní svezení

Jestli mě na minulé generaci Accordu něco opravdu vadilo, byly to náklony karoserie v zatáčkách a čas od času se objevující rázy, oznamující do kabiny, že povrch vozovky není úplně košer. Ovšem ani v tomto ohledu si má rýpavá nátura nemůže na novince smlsnout. Je sice pravda, že Rakušané mají znamenitou kvalitu silnic, ovšem pár děr a spár se cestou přece jen našlo. Ty Accord „spolknul“ s noblesou „céčkového“ Mercedesu, zatímco náklony v zatáčkách byly minimální. I díky tomu působí sedan i kombi na silnici velmi jistým dojmem, potěšující je také skutečnost, že neztratil nic z vyhlášené lehkonohosti a ovladatelnosti předchůdce. Vozy s benzinovými motory mají vrozenou nedotáčivost potlačeny na minimum, diesel je trochu těžší na čumák, ale je to cítit méně, než tomu bylo dosud.

Nepřehlédněte
Představujeme: Honda Accord – Souzvuk tónů po osmé

Pokud jste čekali, že se Hondě u Accordu povede naladit řízení minimálně stejně dobře jako u Civicu, musím říci ano, i ne. Záleží totiž na tom, zda vaše auto bude mít systém LKAS (Lane Keep Assist System). Jedná se o úžasnou záležitost. Přestože to Japonci neradi slyší, v kombinaci s adaptivním tempomatem na dálnici s dobře namalovanými pruhy vlastně přebírá za řidiče jeho práci. Ne, že byste si mohli hodit nohy na palubku a číst noviny, pokud systém zaznamená, že jste pustili volant, akusticky vám vynadá a vypne se. Pokud ale udržujete s volantem lehký kontakt v podobě nepatrných pohybů, Accord se sám drží uprostřed jízdního pruhu a když jeho jemné pohyby ignorujete, zvukem upozorní na to, že opouštíte jízdní pruh. A v případě, že dojedete nějaké auto, adaptivní tempomat mu přizpůsobí rychlost. Prostě pohoda a hi-tech hodné prémiové třídy. Ovšem daní za něj je poněkud umělohmotný dojem z řízení, které kolem přímého směru postrádá cit a při výraznějších nebo prudkých pohybech cítíte práci serva. V zatáčkách se projev zlepšuje, ale chybí dojem stoprocentní kontroly auta. V tomto ohledu je asi špatnou zprávou, že bude prý LKAS spolu s dalšími technickými lahůdkami součástí standardní výbavy top verze Executive. Pokud tedy budete chtít balík špičkové techniky, budete muset obětovat část sportovního chování auta. Dobrou zprávou ale je, že v nižších verzích LKAS nebude. A co to znamená? Připravte se na perfektně vyvážené řízení reagující stejně ostře a precizně jako u Civicu. Moje volba…

V úvodu jsem si položil řečnickou otázku – je Accord prémiový vůz? Pokud se budeme bavit o kvalitách a vlastnostech auta, na základě dosavadních zkušeností musím říci, že ano. Ovšem bude ještě chvíli trvat, než jej takto začne vnímat nacionalistický evropský trh, tím spíš, že mu chybí pohon zadních kol. Některé klienty prémiového segmentu určitě přesvědčí, ovšem nepůjde o masový odliv od renomovanějších značek, osloví v první řadě opět svou tradiční klientelu, kterou může těšit, že mají subprémiový vůz s prémiovými kvalitami a mainstreamovou cenou.

Poslední věc, kterou byste asi měli vědět, je, že prodej Accordu v ČR začíná 16. června a Tourery by měly dorazit přibližně o měsíc později; ceny zatím nebyly stanoveny.

Honda Accord
Motor2.0 SOHC i-VTEC2.4 DOHC i-VTEC2.2 i-DTEC
KaroserieSedanTourerSedanTourerSedanTourer
Zdvihový objem [cm3]199723542199
Válce/ventily4/44/44/4
Kompresní poměr10,611,016,3
Vrtání/zdvih [mm]81/96,987/99,085/96,9
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]115/6300148/7000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]192/4300234/4500350/2000
Max. rychlost [km/h]215 (212)212 (210)227 (227)222 (222)212207
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (10,7)9,4 (10,8)7,8 (9,5)7,8 (9,6)9,69,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,2 (7,5)7,3 (7,7)8,8 (8,6)9,0 (8,9)5,65,9
Emise CO2 [g/km]170 (178)173 (183)209 (204)215 (211)148155
Pohotovostní hmotnost [kg]1414-15441432-16131484-16071489-16721540-16321559-1702
Pozn.: údaje v závorkách pro manuální převodovku

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Honda Accord – první jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým…

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Dnes 18:40

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Překvapení se v UFC nekonalo. Miocic zničil kamerunskou hvězdu a má rekord

Překvapení se v UFC nekonalo. Miocic zničil…

Přišel do UFC a od první chvíle zářil. Francis Ngannou vyhrál šest prvních zápasů, žádný z nich netrval déle,…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…