reklama


Honda Accord – první jízdní dojmy

Honda Accord – první jízdní dojmy

 
 

Na silnicích a dálnicích v okolí Vídně jsme absolvovali první seznamovací kilometry s osmou generací zástupce Hondy ve střední třídě. Prý by měl mít nakročeno do prémiové kategorie střední třídy…

V uších mi zní jadrný zvuk motoru, pravá ruka si vyzkoušela řazení s přesností hodinových strojků během poslední minuty už asi tisíckrát a přestože si toho (na rakouské poměry) bezpochyby šíleného řidiče budou tamní účastníci silničního provozu pamatovat ještě dlouho, podvozek stále odmítá v zatáčkách kapitulovat. Ano, vážení, řeč je tady o jinak noblesním a kultivovaném sedanu střední třídy, říkají mu Accord.

Připomínat, že většina generací modelu Accord patřila k tomu nejsportovnějšímu, co se dalo ve střední třídě pořídit, je asi nošením sov do Atén. Ovšem Accord už dává minimálně jednu generaci najevo, že by rád nálepku „Sport“ vyměnil za mnohem prestižnější visačku „Premium“. Sedmá generace Accordu se některými vlastnostmi s elitou střední třídy měřit mohla, v jiných ale zaostávala. Otázkou tedy je – posunul se právě přicházející model ještě výš?

Posaďte se

Můžete se mnou nesouhlasit, ale design značky Honda má v posledních pár letech něco do sebe, a to zdaleka nemluvím jen o kontroverzním Civicu. A když stojím tváří v tvář novému Accordu, ať už ve verzi sedan nebo Tourer, působí na mě souhra jednoduchých linií a pečlivě propracovaných detailů mnohem intenzivněji, než tomu bylo na fotografiích. A nejinak je tomu v interiéru, jenž je bezpochyby (Alfisté prominou) tím nejsportovnějším v současné střední třídě. Kožená sedadla mají výtečné boční vedení, svisle umístěný tříramenný volant tloušťkou věnce atakuje revír trojkového BMW, na vyvýšeném místě posazená řadicí páka padne do ruky jako ulitá a posaz samotný je až nečekaně nízký. Ovšem je tu i ten druhý aspekt prémiovosti – luxus. Měkké, sluneční paprsky důsledně požírající materiály doplňuje kožené čalounění a decentní plastové dekory v champagne odstínu a ten otřesný klíček společný všem Hondám od Civicu po Legend a S2000 konečně nahradil sklápěcí. Dveře se zavírají a otevírají se sametovým zvukem a snad jen vnitřní klika dveří mohla být kovová, tenhle materiál ale nenajdete bohužel ani v Legendu… Ovladače, kterých je na středovém panelu pro někoho možná až moc, mají brilantní chod a v optitronově podsvícené kapličce nacházím „budíky“ s plovoucími ručičkami ve stylu Mercedesu. Přestože palubní deska řidiče a spolujezdce důsledně obklopuje, rozhodně nemám uvnitř stísněný pocit. A ramenem nenarážím do B sloupku jako u třídy C nebo řady 3. Vzadu se toho, co se nabídky prostoru týče, mnoho nezměnilo. Před koleny ještě trochu zbývá a pro hlavu je ho jen tak tak, ovšem pokud bychom brali Accord skutečně coby prémiový model, rozhodně bude atakovat místa nejvyšší.

Kufr sedanu se chlubí hodnotou 467 l, což má být nejvíc v prémiové třídě, ovšem jeho dno je zprohýbané víc, než fasády Gaudího staveb, působí to na mě spíš dojmem, že konstruktéři tvrdě bojovali o každý litr navíc. V kontrastu s tím je zavazadlový prostor Toureru naopak uklizený až příliš – boky jsou zarovnané, dno ploché a jeho objem dává vzpomenout na rýpání do Sportwagonů Alfa 156 a 159, objem 395 (podle jiných zdrojů 406) je i na prémiový segment zoufale málo, a to Honda zrušila dojezdovou rezervu a nahradila ji lepicí sadou! A ani schránka pod podlahou o objemu 53 l dojem příliš nezlepšuje.

Opět tři motory. Prozatím?

Accord přichází na trh prakticky se stejnou paletou motorů jako jeho předchůdce. Základem nabídky je 115kW dvoulitrový benzinový čtyřválec, jehož alternativa má objem 2,4 l a výkon 148 kW. Pro naftomily je tu pak turbodiesel o objemu 2,2 l/110 kW. To není zrovna nabídka hodná prémiového modelu, kde je nějaký šestiválec nebo výkonný diesel? To ale neznamená, že by uvedené pohonné jednotky nestály za řeč, mluvíme přece o Hondě. Dvoulitr s rozvodem DOHC prostor pod kapotou uvolnil SOHCčku, které má o něco horší papírové dynamické parametry, ovšem v praxi jsem to nijak nepociťoval, takhle svižnou základní motorizaci byste ve střední třídě pohledali. Příbuznost s motorem 1.8 i-VTEC z Civicu prozradí pohled na palubní počítač – spotřeba těsně pod devítilitrovou hranicí na zahraniční prezentaci, kde se často využívá potenciál aut (a místy i řidičů), je velmi slibná. A už jsem se zmínil o jeho zajímavém zvuku ve vysokých otáčkách? Když píši zajímavém, rozhodně nechci říci, že je hlučný. Odtlumení interiéru je totiž dalším trumfem japonského vozu bez ohledu na typ karoserie. Což o to, aerodynamiku i odizolování motoru měla znamenitá už sedmá generace, ale novinka vše ještě vylepšuje a ještě k tomu přidává velmi dobrou izolaci hluku od kol. V kabině je tedy ticho, jaké bych čekal spíš ve vyšší střední třídě, o to zajímavější ale je, jak nevtíravě a přitom příjemně se dokáže dovnitř dostat zvuk motoru ve vysokých otáčkách. A to platí dvojnásob o dvěstěkoňové dvačtyřce DOHC i-VTEC. Do 4500 otáček o něm akusticky vůbec nevíte, ovšem od 5000 ot/min by zvýšil hladinu adrenalinu i Terminátorovi, tím spíš, že čtyřválec jde ochotně do otáček a propůjčuje Accordu hodně příjemnou dynamiku. Za zmínku přitom stojí, že omezovač zasahuje až za hranicí 7300 otáček. Ale i v nízkých a středních otáčkách je příjemně pružný a určitě dynamičtější, než by se dalo očekávat. Také spotřeba 10,5 l naznačuje, že vám ani tento poměrně sportovní motor bankovní konto nezruinuje.

Sportovní charakteristice motorů sekunduje šestistupňová manuální převodovka, která nejen že má tradičně krátké a přesné dráhy, ale může se navíc chlubit i velmi hladkým chodem i při překonávání neutrálu, což umožňuje velmi rychlou změnu rychlostních stupňů. Toho lze využít i u verze s novým turbodieselem i-DTEC s piezovstřikovači, přestože ten intenzivní spolupráci s „fofrklackem“ nevyžaduje. V kabině zaznamenávám o něco lepší odhlučnění než dosud, odstranění pískání turbodmychadla, ale také změnu zvuku, jenž je nyní méně klapavý. Na rozdíl od benzinových variant na mě ale tato jednotka působila poněkud mdlejším dojmem, než její předchůdkyně v minulé generaci. Spolupracuje sice už od 1600 otáček a má opět sametový nárůst dynamiky, ale působil těžkopádněji. Sedm a půl litru na palubním počítači je také dobrá hodnota, ale zatímco u minulé generace jsem považoval variantu s dieselem za nejlepší volbu, u osmičky je mým jasným favoritem benzinová dva-čtyřka. Minimálně do chvíle, než Honda napřesrok představí i-DTEC s výkonem 180 koní…

Sportovní svezení

Jestli mě na minulé generaci Accordu něco opravdu vadilo, byly to náklony karoserie v zatáčkách a čas od času se objevující rázy, oznamující do kabiny, že povrch vozovky není úplně košer. Ovšem ani v tomto ohledu si má rýpavá nátura nemůže na novince smlsnout. Je sice pravda, že Rakušané mají znamenitou kvalitu silnic, ovšem pár děr a spár se cestou přece jen našlo. Ty Accord „spolknul“ s noblesou „céčkového“ Mercedesu, zatímco náklony v zatáčkách byly minimální. I díky tomu působí sedan i kombi na silnici velmi jistým dojmem, potěšující je také skutečnost, že neztratil nic z vyhlášené lehkonohosti a ovladatelnosti předchůdce. Vozy s benzinovými motory mají vrozenou nedotáčivost potlačeny na minimum, diesel je trochu těžší na čumák, ale je to cítit méně, než tomu bylo dosud.

Nepřehlédněte
Představujeme: Honda Accord – Souzvuk tónů po osmé

Pokud jste čekali, že se Hondě u Accordu povede naladit řízení minimálně stejně dobře jako u Civicu, musím říci ano, i ne. Záleží totiž na tom, zda vaše auto bude mít systém LKAS (Lane Keep Assist System). Jedná se o úžasnou záležitost. Přestože to Japonci neradi slyší, v kombinaci s adaptivním tempomatem na dálnici s dobře namalovanými pruhy vlastně přebírá za řidiče jeho práci. Ne, že byste si mohli hodit nohy na palubku a číst noviny, pokud systém zaznamená, že jste pustili volant, akusticky vám vynadá a vypne se. Pokud ale udržujete s volantem lehký kontakt v podobě nepatrných pohybů, Accord se sám drží uprostřed jízdního pruhu a když jeho jemné pohyby ignorujete, zvukem upozorní na to, že opouštíte jízdní pruh. A v případě, že dojedete nějaké auto, adaptivní tempomat mu přizpůsobí rychlost. Prostě pohoda a hi-tech hodné prémiové třídy. Ovšem daní za něj je poněkud umělohmotný dojem z řízení, které kolem přímého směru postrádá cit a při výraznějších nebo prudkých pohybech cítíte práci serva. V zatáčkách se projev zlepšuje, ale chybí dojem stoprocentní kontroly auta. V tomto ohledu je asi špatnou zprávou, že bude prý LKAS spolu s dalšími technickými lahůdkami součástí standardní výbavy top verze Executive. Pokud tedy budete chtít balík špičkové techniky, budete muset obětovat část sportovního chování auta. Dobrou zprávou ale je, že v nižších verzích LKAS nebude. A co to znamená? Připravte se na perfektně vyvážené řízení reagující stejně ostře a precizně jako u Civicu. Moje volba…

V úvodu jsem si položil řečnickou otázku – je Accord prémiový vůz? Pokud se budeme bavit o kvalitách a vlastnostech auta, na základě dosavadních zkušeností musím říci, že ano. Ovšem bude ještě chvíli trvat, než jej takto začne vnímat nacionalistický evropský trh, tím spíš, že mu chybí pohon zadních kol. Některé klienty prémiového segmentu určitě přesvědčí, ovšem nepůjde o masový odliv od renomovanějších značek, osloví v první řadě opět svou tradiční klientelu, kterou může těšit, že mají subprémiový vůz s prémiovými kvalitami a mainstreamovou cenou.

Poslední věc, kterou byste asi měli vědět, je, že prodej Accordu v ČR začíná 16. června a Tourery by měly dorazit přibližně o měsíc později; ceny zatím nebyly stanoveny.

Honda Accord
Motor2.0 SOHC i-VTEC2.4 DOHC i-VTEC2.2 i-DTEC
KaroserieSedanTourerSedanTourerSedanTourer
Zdvihový objem [cm3]199723542199
Válce/ventily4/44/44/4
Kompresní poměr10,611,016,3
Vrtání/zdvih [mm]81/96,987/99,085/96,9
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]115/6300148/7000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]192/4300234/4500350/2000
Max. rychlost [km/h]215 (212)212 (210)227 (227)222 (222)212207
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (10,7)9,4 (10,8)7,8 (9,5)7,8 (9,6)9,69,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,2 (7,5)7,3 (7,7)8,8 (8,6)9,0 (8,9)5,65,9
Emise CO2 [g/km]170 (178)173 (183)209 (204)215 (211)148155
Pohotovostní hmotnost [kg]1414-15441432-16131484-16071489-16721540-16321559-1702
Pozn.: údaje v závorkách pro manuální převodovku

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Honda Accord – první jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba Ojetá Honda Accord (CU1/2): Opomíjet ji by byla chyba

I v ojetém stavu je Accord alternativou pro ty, kterým…

Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord Moje.auto.cz: 8 uživatelských recenzí nové Hondy Accord

MACZ Honda AccordZajímá vás, jaký je život ve společnosti…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama