Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V: První statické dojmy

Jan Mička
Diskuze (41)
Honda v Ženevě představila zcela nové kompaktní SUV HR-V. Vůz bude na evropském trhu dostupný od léta.

Opel Mokka, Škoda Yeti nebo Suzuki Vitara – to je část známých modelů, které se budou muset vypořádat s novou konkurencí ze stáje Hondy. Oproti nim má však HR-V velké minus v podobě pohonu pouze přední nápravy.

HR-V se na ženevském výstavišti vyjímalo vedle nového modelu Jazz, vzhledem k silnému konkurenčnímu prostředí v segmentu jsme se zaměřili na něj. Hodnotit design je čistě subjektivní záležitost, složitých křivek HR-V je však vpředu trochu moc a záď nám zase trochu připomínala novou Vitaru. Když se ale na vůz zadíváte komplexně, nenechá vás bez odezvy.

Klasicky pojatá přístrojová deska nejvíce zaujala sedmipalcovým displejem multimediálního systému a rozměrným panelem ovládání klimatizace, který se však při vypnutém zapalování šikovně maskuje. Nikde nic nepřebývá ani neschází, a už vůbec ne na středovém tunelu s krátkou pákou manuální převodovky, elektronickou parkovací brzdou, tlačítkem pro deaktivaci ESP a rozměrným držákem na nápoje.

Neodolali jsme a vyzkoušeli chod páky manuální skříně – přesné a krátké dráhy v kulise odpovídají vylepšením, které značka uvádí v tiskové zprávě. Šestistupňová skříň je základem pro oba z nabízených motorů (1.6 i-DTEC/88 kW a 1.5 i-VTEC/96 kW), pro benzinovou jednotku však bude dostupná také převodovka CVT.

Interiér působí velmi kvalitním a vzdušným dojmem, v testu si však pravděpodobně budeme stěžovat na nezvykle nízké umístění startovacího tlačítka u pravého kolene řidiče a seskupení tlačítek u toho levého – zkrátka to nevypadá moc hezky. Vpředu je dostatek místa ve všech směrech, sedí se příjemně vysoko a ani vzrostlí cestující si nebudou stěžovat na rezervu nad hlavou. To ale po přesednutí dozadu potvrdit nemůžeme - snad je to vinou panoramatické střechy u vystaveného exempláře, spíše ale vysokým ukotvením zadních sedadel Magic Seat, která nejsou omezena zástavbou palivové nádrže. Ta totiž, stejně jako například u Hondy Civic, našla místo pod předními sedadly.

Líbí se nám například zakomponování kliky zadních dveří do sloupku C (byť to už není moc nápadité), ale především parádní přístup do zavazadelníku o základním objemu 453 litrů. Rozměrné páté dveře totiž neukrývají vysokou ložnou hranu, celý prostor je pravidelný a po sklopení zadních sedadel vznikne nejen maximální objem 1026 litrů, ale také rovná ložná plocha.

První dojmy z vozu jsou veskrze kladné. Vzhledem k absenci pohonu všech kol se však jeho úhlavními konkurenty stanou například Peugeot 2008, Renault Captur nebo Fiat 500L Trekking.

Jan Mička
Diskuze (41)
5. 3. 2015 09:44
Slušné...
Design je sice opravdu překombinovaný, ale jako celek by to šlo - pokud by tam ovšem nenacpali tu odpornou el. parkovací brzdu 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Honda to ale stejně zařízne přehnanou cenou, takže je to vlastně jedno...
Avatar - TeeJay
4. 3. 2015 21:33
Re: HR-V
Je. :-)
Avatar - pumpkin
4. 3. 2015 21:14
Re: HR-V
Lada Niva 2123 z roku 1986 ;-)
Povedz mi že tam nie je zjavná podobnosť
[odkaz]
Avatar - TeeJay
4. 3. 2015 21:02
Re: HRV
Všechny linky jsou tady - [odkaz] . Nic neobvyklého. Kolik linek najdeš třeba na [odkaz] nebo třeba [odkaz] ;-) Takhle se prostě teď dělají auta. Komplikovaně. ;-)
4. 3. 2015 20:52
Re: Ranní schíza?
Co kdybys to priste napsal sam, rozumbrado?