Honda HR-V: První statické dojmy
Opel Mokka, Škoda Yeti nebo Suzuki Vitara – to je část známých modelů, které se budou muset vypořádat s novou konkurencí ze stáje Hondy. Oproti nim má však HR-V velké minus v podobě pohonu pouze přední nápravy.
HR-V se na ženevském výstavišti vyjímalo vedle nového modelu Jazz, vzhledem k silnému konkurenčnímu prostředí v segmentu jsme se zaměřili na něj. Hodnotit design je čistě subjektivní záležitost, složitých křivek HR-V je však vpředu trochu moc a záď nám zase trochu připomínala novou Vitaru. Když se ale na vůz zadíváte komplexně, nenechá vás bez odezvy.
Klasicky pojatá přístrojová deska nejvíce zaujala sedmipalcovým displejem multimediálního systému a rozměrným panelem ovládání klimatizace, který se však při vypnutém zapalování šikovně maskuje. Nikde nic nepřebývá ani neschází, a už vůbec ne na středovém tunelu s krátkou pákou manuální převodovky, elektronickou parkovací brzdou, tlačítkem pro deaktivaci ESP a rozměrným držákem na nápoje.
Neodolali jsme a vyzkoušeli chod páky manuální skříně – přesné a krátké dráhy v kulise odpovídají vylepšením, které značka uvádí v tiskové zprávě. Šestistupňová skříň je základem pro oba z nabízených motorů (1.6 i-DTEC/88 kW a 1.5 i-VTEC/96 kW), pro benzinovou jednotku však bude dostupná také převodovka CVT.
Interiér působí velmi kvalitním a vzdušným dojmem, v testu si však pravděpodobně budeme stěžovat na nezvykle nízké umístění startovacího tlačítka u pravého kolene řidiče a seskupení tlačítek u toho levého – zkrátka to nevypadá moc hezky. Vpředu je dostatek místa ve všech směrech, sedí se příjemně vysoko a ani vzrostlí cestující si nebudou stěžovat na rezervu nad hlavou. To ale po přesednutí dozadu potvrdit nemůžeme - snad je to vinou panoramatické střechy u vystaveného exempláře, spíše ale vysokým ukotvením zadních sedadel Magic Seat, která nejsou omezena zástavbou palivové nádrže. Ta totiž, stejně jako například u Hondy Civic, našla místo pod předními sedadly.
Líbí se nám například zakomponování kliky zadních dveří do sloupku C (byť to už není moc nápadité), ale především parádní přístup do zavazadelníku o základním objemu 453 litrů. Rozměrné páté dveře totiž neukrývají vysokou ložnou hranu, celý prostor je pravidelný a po sklopení zadních sedadel vznikne nejen maximální objem 1026 litrů, ale také rovná ložná plocha.
První dojmy z vozu jsou veskrze kladné. Vzhledem k absenci pohonu všech kol se však jeho úhlavními konkurenty stanou například Peugeot 2008, Renault Captur nebo Fiat 500L Trekking.