Hyundai i30 1,6 GDI: Konec dlouhodobého testu

 

Po půl roce opouští Hyundai i30 redakční garáž. Jak se nám žilo s atmosférickou šestnáctistovkou?

Půlroční test Hyundaie i30 dospěl do samotného závěru. Začínali jsme v únoru s 31 kilometry na počítadle, do začátku září se stav posunul na hodnotu 19085 km.

Sluší se zrekapitulovat základní fakta: motor 1,6 GDI/99 kW, výbava Trikolor s paketem Premium a vestavěnou navigací. Ceníková cena daného vozu je 483.890,- Kč, aktuální tržní hodnota podle databáze Eurotax činí 324 tisíc korun.

Během půlročního nasazení se Hyundai podíval do servisu celkem dvakrát. Jednou zcela plánovaně, na začátku dubna na výměnu zimních pneumatik za letní. Podruhé jsme servis vyhledali kvůli opravě dvou menších nedostatků. A tím se dostáváme k výčtu závad:

Vysmeknutá hadička ostřikovače světlometu: na jaře se začala z nádobky ostřikovačů nenápadně ztrácet kapalina. Hladina podezřele často padala těsně pod úroveň, kdy palubní počítač hlásil nízký stav náplně. Diagnostika v servise Hyundai byla rychlá a jednoznačná: únik přes ostřikovač pravého světlometu, kde se uvolnila trubička pro přívod kapaliny. „Příčinou bylo pravděpodobně zvýšení tlaku v trysce ostřikovače následkem nečistoty v ostřikovací směsi,“ je oficiální stanovisko importéra k této závadě.

Chybové hlášení na displeji navigace: po 12 tisících kilometrech na obrazovce navigace vyskočilo chybové hlášení application error. Po stisknutí volby OK zmizelo, ale znovu naskočilo po každém nastartování. Řešení bylo v našem případě rychlé jednoduché – výměna celé navigace za jinou. Demontovaná jednotka ale putovala na servis a závěr byl jednoduchý: „Problémem byla softwarová chyba. Po nahrání nového progamu funguje již bez závad včetně češtiny.“

Oloupaný potah volantu: nejprve se odloupnul jenom malý kousek, ale během pár tisíc kilometrů postihlo odpadávání vrchní vrstvy celou levou polovinu koženého volantu. Verditk při vracení vozu nás překvapil a potěšil: „V rámci záruky toto poškození opravujeme – výměnou dílu za nový, který je již odolnější proti otěru.“

Poškozený kryt zavazadlového prostoru: občas se něco pokazí kvůli nešikovnosti uživatele. To je případ promáčklé boční hrany na krytu zavazadlového prostoru, který drhnul o sousední plastový díl a někdy vysmeknul plato z držáků.

Pohled redaktora (Aleš Jungmann)
Nová i30 se šestnáctistovkou pod kapotou byla příjemným společníkem. Ze začátku jsme z ní byli velice příjemně překvapeni, časem však nadšení (alespoň u mě) trochu opadlo. Po přezutí ze zimních šestnáctek na letní sedmnáctipalcové pláště se totiž znatelně snížil jízdní komfort a zvýšil hluk na palubě. Chválený motor 1,6 GDI se časem sice trochu okoukal, auto jako celek však až na pár zaškobrtnutí fungovalo docela dobře.

Jinak auto završilo půlroční působení v dobrém stavu. Letní pneumatiky Hankook Ventus Prime 2 nejevily ani po 12 tisících kilometrech známky opotřebení. Motorový olej nebylo po celou dobu potřeba dolívat. Na konci, stále 10915 km před předepsanou výměnou, byla jeho hladina v naprostém pořádku.

Tmavá barva oleje dokládá tvorbu sazí, které jsou typickým rysem provozu přímovstřikových motorů. Nejedná se ale o negativní jev, jen vlastnost. Naopak nedochází k ředění oleje benzinem, jak se děje u zážehových motorů s nepřímým vstřikováním paliva.

Během 19 tisíc kilometrů jsme spálili celkem 1462 litrů benzinu, který vyšel 54 tisíc korun. Výsledkem je tedy průměrná spotřeba 7,68 l/100 km (s téměř stoprocentním podílem jízdy ve městě a po dálnici) a náklady na palivo ve výši 2,85 Kč/km.

Z dalších výdajů bychom neměli zapomínat na sadu zimních kol a Hyundai pojištění (povinné ručení, havarijní pojištění, nulová spoluúčast) s roční sazbou 2,75 % z ceny vozu. V našem případě tedy 13 tisíc na rok.

Hyundai i30 - přehled výdajů
litý disk Hyundai R163.626,- za ks14.504,-
zimní pneumatika Nokian WR22.300,- za ks9.200,-
Hyundai pojištění na rok2,75 % z ceny vozu13.307,-
palivo1462 l54.396,-
servisní prohlídkapo 30 tkm4.751,-

Servisní prohlídky se testovaný vůz v našich rukách nedočkal, neuplynul totiž stanovený interval 30 tisíc km (resp. 12 měsíců). Doporučená cena základní prohlídky činí 4.751,- Kč. Pokud uplyne roční lhůta bez dosažení stanoveného nájezdu, čeká auto jen výměna oleje v motoru (doporučená cena 2.792,- Kč). Prohlídka v plném rozsahu je pak stanovena na okamžik ujetí 30 tisíc km nebo dva roky od uvedení do provozu. Mimochodem, majitelé dieselových i30 mají pravidelnou údržbu dražší: za běžnou návštěvu v servisu utratí 6.134,- Kč.


Hyundai i30 1,6 GDI
první test

Hyundai i30 1,6 GDI vs. VW Golf 1,4 TSI

Hyundai i30 1,6 GDI vs. Chevrolet Cruze 1,8

Hyundai i30 1,6 CRDi AT vs. 1,6 GDI

Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe

Hyundai i30 1,6 GDI vs. Kia Cee’d 1,6 GDI DCT

Test spotřeby: Opel Ampera vs. Hyundai i30

Hyundai i30 kombi 1,6 GDI

Jak se cestuje s benzinovou i30?
Nejdelší cesta vedla do Anglie. Ostrovní silnice jsou ideální prostředí pro dosahování nízké spotřeby paliva – jezdí se svižně, ale plynule, a cesty nekřižují vysoké hory. A právě zde i30 poháněná nejsilnějším benzinovým motorem 1,6 GDI (výkon 99 kW) narazila na své ekonomické limity. Dostat se se spotřebou pod 6 l/100 km při běžných rychlostech zkrátka nejde. Upozorňujeme ale, že náš vůz má 17palcová kola, s menšími pneumatikami může být situace lepší.
Na strmých belgických okreskách, které i30 zavedly mimo jiné na okruh ve Spa, už šestnáctistovka potřebovala zhruba o litr víc. Sedmilitrová spotřeba platí i pro dálniční přesuny – v případě, že dlouhodobě držíme obvyklých 130 km/h. Takto jde například dojet z Lucemburku až do Prahy (700 km) a využít tak naplno výhodu levného lucemburského benzinu.
Průjezd přes Německo ale umožňuje vyzkoušet i podstatně vyšší rychlosti. Hyundai udává maximum 195 km/h a s trochou trpělivosti může rychloměr opravdu líznout dvoustovku. Jako dlouhodobě udržitelná rychlost se ale ukázalo 180 km/h, které středně zatížená i30 dokáže snadno držet i do kopce.
Hyundai je i ve vysokých rychlostech směrově stabilní, navíc se ztrácí relativní hlučnost motoru, která je nejvýraznější mezi 140 a 170 km/h. Samozřejmě ale není nic zadarmo, a tak je potřeba počítat s průměrnou spotřebou 11 l/100 km. To je o polovinu víc než při běžnější stotřicítce.
Spolupracujeme s TipCars.com
Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontrují Asiaté Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontrují Asiaté

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,6 GDI: Konec dlouhodobého testu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Prague NOW: Přes čtyřicet neotřelých umělců vystavuje v Praze

Prague NOW: Přes čtyřicet neotřelých umělců…

Ti nejlepší z nejlepších, kteří tvoří v Praze. V úterý 23. května v Clam-Glass Palace  v Husově ulici…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…