Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar I-Pace ve velké galerii na běžné silnici, závodním okruhu i v terénu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Jaguar to myslí s elektřinou ve svých vozech skutečně vážně a v současnosti to dokazuje prostřednictvím modelu I-Pace. Tento crossover si má vedle běžných silnic poradit i se závodními okruhy nebo výlety mimo zpevněné vozovky.

Jaguar představil elektrický crossoveru I-Pace poprvé na podzim roku 2016. Tehdy se ještě jednalo o koncept, ale v letošním roce bylo uvedeno jeho sériové provedení.

Britská automobilka odhalila elektrický crossover v produkční podobě krátce před letošním autosalonem v Ženevě, kde jej samozřejmě představila veřejnosti. Krátce po výstavní premiéře byly oficiálně zveřejněny i ceny modelu I-Pace.

Pozornost k elektrickému crossoveru se Jaguar snaží přitáhnout i prostřednictvím jeho závodního provedení připravovaného pro značkový pohár elektromobilů I-Pace eTrophy, jehož první exemplář se již předvedl v akci na závodním okruhu.

Za své výkony se ovšem rozhodně nemusí stydět ani sériové provedení, což má mimo jiné dokazovat i rozsáhlá fotogalerie, kterou zveřejnila samotná automobilka. Elektrický crossover se zde předvádí na běžných silnicích, závodním okruhu i mimo zpevněné vozovky.

Jaguar I-Pace má ve své sériové podobě rozvor náprav 2990 mm, celkovou délku 4682 mm, šířku 2011 mm (se sklopeným zrcátky) a výšku 1565 mm. Hmotnost elektromobilu se má pohybovat kolem 2208 kg.

Pohon zajišťují dva elektromotory, které jsou usazeny u náprav. Jaguar pro I-Pace uvádí nejvyšší výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 696 N.m. Tyto hodnoty mají vozu s pohonem všech čtyř kol stačit k tomu, aby byl schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,8 s a dosáhl nejvyšší rychlosti 200 km/h.

Elektromobil obdržel lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh a 432 články typu „pouch cell“. Měření cyklem WLTP deklaruje dojezd 480 kilometrů na jedno nabití. Rychlonabíječkou se vybité akumulátory doplní na 80 % za 45 minut, čtvrt hodiny vystačí na dojezd 100 km. Domácí dobíjení pak zabere něco málo přes deset hodin.

Jaguar I-Pace se sice svým rozměry řadí mezi crossovery střední velikosti, ale díky typu pohonu a předsunuté kabině slibuje prostor uvnitř na úrovni velkých konkurentů. Uprostřed namísto klasického tunelu jistě potěší odkládací schránka s objemem 10,5 litru. Pod zadními sedadly zase nalezneme stolek a odkládací prostor na notebook. Zavazadelník nabízí slušných 656 litrů, při sklopení zadních sedaček dostaneme dokonce 1453 l.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2018 15:26
davam palec hore
ciste linie.. funkcna kasna.. vyssia svetlost... k tomu sikovne rozmery.... a nakoniec aj v striebornej dokonala a elegantna vizaz [odkaz] ... pri dobre nastavenej cene urcite ma sancu presadit sa medzi elektromobilmi ... zaroven pre mna je to aj najrajsie elektro v sucasnosti... az za nim radim niro.. ioniq..soul.. leaf .. tesly a dalsich :-)