Kia chce konkurenta pro Toyotu GT86 a Subaru BRZ
Šéf firemního návrhářského střediska v Kalifornii Tom Kearns v projevu na autosalonu v New Yorku na otázku, zda by Kia mohla vyrábět sportovní auto se zadním pohonem, odpověděl jednoznačné „Ano!“.
Kearns dal v řeči přednost americkému trhu: „Kdyby záleželo na mně, měli bychom na něm určitě začít pracovat. Je to však pouze můj osobní názor. Určitě dostane přednost kupé před kabrioletem. Otevřený vůz je zábavný, ale cenově dostupná kupé jsou v USA velmi populární. Skvělé by bylo mít v nabídce auto ve stylu Scionu FR-S“ Kearns zároveň připustil, že sám nakreslil několik skic a vytvořil i model.
Bude se tedy skutečně jednat o konkurenta nám známých Toyoty GT86 a Subaru BRZ, nebo se dočkáme většího kupé s technikou Hyundaie Genesis? Zřejmě obojího – a určitě i v Evropě. Kearns sám propaguje klasickou koncepci s motorem vpředu a zadním pohonem a bojuje za zahájení výroby konceptu GT, ten je však čtyřdveřový. Zatím se musíme spokojit s Cee'dy a Pro_Cee'dy se stejným doplňkovým označením.
Kia se dosud profilovala spíš jako volba rozumu, než srdeční záležitost. Ovšem, ve své historii už jeden vyloženě sportovní model nabízela, byť se právě koncepcí lišil. Elan byl totiž licencí britského Lotusu a do Asie se přesunul po ukončení produkce v Británii. Generace M100 měla motor umístěný vpředu, v případě jihokorejské verze poháněl přední kola 1,8 l/113 kW. Kia Elan z let 1996-1999 se ale mimo svou asijskou domovinu nedostala.