Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia chce konkurenta pro Toyotu GT86 a Subaru BRZ

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Jihokorejské automobilce Kia roste image, nutno dodat, že oprávněně. Přemýšlí snad o sportovním automobilu? Jistě!

Šéf firemního návrhářského střediska v Kalifornii Tom Kearns v projevu na autosalonu v New Yorku na otázku, zda by Kia mohla vyrábět sportovní auto se zadním pohonem, odpověděl jednoznačné „Ano!“.

Kearns dal v řeči přednost americkému trhu: „Kdyby záleželo na mně, měli bychom na něm určitě začít pracovat. Je to však pouze můj osobní názor. Určitě dostane přednost kupé před kabrioletem. Otevřený vůz je zábavný, ale cenově dostupná kupé jsou v USA velmi populární. Skvělé by bylo mít v nabídce auto ve stylu Scionu FR-S“ Kearns zároveň připustil, že sám nakreslil několik skic a vytvořil i model.

Bude se tedy skutečně jednat o konkurenta nám známých Toyoty GT86 a Subaru BRZ, nebo se dočkáme většího kupé s technikou Hyundaie Genesis? Zřejmě obojího – a určitě i v Evropě. Kearns sám propaguje klasickou koncepci s motorem vpředu a zadním pohonem a bojuje za zahájení výroby konceptu GT, ten je však čtyřdveřový. Zatím se musíme spokojit s Cee'dy a Pro_Cee'dy se stejným doplňkovým označením.

Kia se dosud profilovala spíš jako volba rozumu, než srdeční záležitost. Ovšem, ve své historii už jeden vyloženě sportovní model nabízela, byť se právě koncepcí lišil. Elan byl totiž licencí britského Lotusu a do Asie se přesunul po ukončení produkce v Británii. Generace M100 měla motor umístěný vpředu, v případě jihokorejské verze poháněl přední kola 1,8 l/113 kW. Kia Elan z let 1996-1999 se ale mimo svou asijskou domovinu nedostala.

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
8. 4. 2013 18:02
Re: KIA GT
V podstatě jsme se shodli na tom, že si KIA na sportovní značku jen hraje. Nemá na to auta, nemá ani žádné aktivity v motorsportu (a to nemyslím ten vrcholoví, ale právě ten lokální, MASOVÝ). Je to prostě jen levný kýč se zárukou 7 let.
8. 4. 2013 10:35
Re: H&K
Jak ten šmrnc proboha posuzuješ? Co jsem slyšel, tak je na něm šmrncovní maximálně obal a to ještě záleží na oku. Scirocco je na tom lépe, ale pro mne je to hlavně pěkný hatchback (sice stojí na technice GTI, ale šmrncovní není úplně to slovo, kterým bych ho popsal). Šmrnc má pro mne třeba ostrý (či ostřejší) Cooper. Když uberu z té vizuální stránky, tak třeba Svišť, nebo nové Clio RS. Ale zase to nejsou tak moc praktická auta.
8. 4. 2013 10:14
Re: H&K
Jen tak pro přesnost - KIA je vůči Hyundai v podobném postavení, jako Škoda nebo Seat vůči VW. Čili Hyundai rozhodně není levnější než KIA, ale víc orientovaný na pohodlí nebo reprezentaci. KIA je profilovaná co do image sportovněji, spíš jako takové auto "pro mladé" (což píšete v podstatě správně).
7. 4. 2013 20:04
Re: KIA GT
Ptal jsi se na aktivity Kie v motorsportu?Ptal.Byla ta otázka omezená na Vaší Lhotu?Nebyla.Tak o co jde?
Sportovní značka.To jako stačí,když bude v nějaké soutěži,kterou znáš pouze Ty?
Ne.Vždy o tom rozhodne úspěšnost,schopnosti,konkrétního sportovního modelu.Buď budou dobré a bude mít úspěch,a nebo nebude.
Buď to auto nasadí do vyšších (i pro Tebe známých) soutěží (a možná poroste image),nebo nenasadí(a image modelu bude špatné,nadruhou stranu si ve vyšších soutěžích nebudou konkurovat s Hyundaem).
Ani rally auto není ta naše Laguna.Prostě není.Soutěže a produkční auta,mají u většiny automobilek k sobě hodně daleko.
7. 4. 2013 16:06
Re: KIA GT
Renault není jen F1. Je to spousta sérií na okruzích, v rally, včetně juniorských sérií. Dokonce je aktivní i v té Andros Trophy, kde jsi našel tu jedinou KIU v Evropě. Je tam ale aktivní i letos a ne někdy v roce 2006. Ale KIA ví co dělá a ty jsi příkladem toho, že jejím zákazníkům stačí jen to hraní si na sportovní značku. I kýč má své kupce.