Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-9 se ukáže v Los Angeles, tohle je první oficiální skica

Jan Mička
Diskuze (5)
Stejně jako ostatní nové modely Mazdy se i druhá generace CX-9 plně poddá technologiím Skyactiv a designovém směru KODO.

Současná Mazda CX-9 je i po devíti letech výroby teprve první generací, kterou jste ještě nedávno mohli za docela výhodných podmínek pořídit také u nás. Vůz s maximální výbavou, šestiválcem o objemu 3,7 litru (204 kW) a pohonem všech kol nestál ani milion korun, v hodnocení poměru cena/výkon by tedy těžko hledal přemožitele.

Vůz během let prodělal dvě modernizace, druhá generace ale bude z gruntu nová. Jak ukazuje první oficiální skica, karoserie podléhá designovému směru Kodo, který na náš trh poprvé dorazil s modelem CX-5. Zavalité tvary jsou tedy minulostí a přichází přiměřená sportovní elegance. Některé zdroje spekulují o podobnosti s konceptem Koeru z letošního frankfurtského autosalonu, jedná se však o hatchback s délkou 4600 milimetru a rozvorem 2700 milimetrů. Současná CX-9 je oproti němu nejméně o dvě čísla větší (měří 5.074 mm).

Očekávaným krokem je použití technologií Skyactiv, některé zákazníky by ale mohla mrzet zástavba pouze čtyřválcových motorů. Na vrcholu současné nabídky je totiž atmosférická zážehová dva-pětka, kterou známe například z modelu 6 (má 141 kW a nabízí se pouze s šestistupňovým automatem). Zcela nepochybně se ale zapracovalo také na redukci celkové hmotnosti, základní verze by se tedy mohla pohybovat okolo 1700 kilogramů (CX-5 začíná na 1430 kilogramech).

Mazda představí novou CX-9 na blížícím se autosalonu v Los Angeles (startuje 17. listopadu) pravděpodobně coby koncept velmi blízký sériové podobě. Další podrobnosti a především předpokládané uvedení do prodeje zjišťujeme.

Jan Mička
Diskuze (5)
11. 11. 2015 14:40
Re: CX-9
Mám CX9 dva měsíce (oficiální distribuce ČR) a ještě ani jednou jsem nelitoval. To auto by se vyplatilo, i kdyby bralo 20l (bere 14 reálně). Kdybych chtěl stejně velké auto od konkurence s podobnou výbavou a benzínovým motorem, tak bych přihodil nejméně 500 tisíc i více. Sehnal jsem snad poslední kus v Evropě, již nejde nikde sehnat a komu jsem jí ukázal, tak by jí hned bral taky. Pro ČR bylo jen 50ks. Výborný jízdní vlastnosti, dynamika, komfort, vnitřní prostor... A ten zvuk atmo šestiválce je jen bonus. Nevěřím, že v nové generaci bude maximum 2,5l atm. Mluvilo se vždy o novém 2,5l turbo okolo 200kW. O víkendu bych jí rád přidal do "Moje Auto".
6. 11. 2015 19:14
Re: CX-9
Vzhledem k mnozstvi dieselu na silnicich ty pocty delaji problem spouste lidem... :-!
5. 11. 2015 19:29
Re: CX-9
Nejde o to, čoho sa kto bojí. Ide o matematiku. Kto vie počítať, tak si buď kúpi akékoľvek iné porovnateľné SUV v diesli (hoc aj Santa Fe) za minimálne 42k€, alebo si kúpi CX-9 za 36k€ a ostane mu na benzín na x-rokov dopredu. Ja, keby že hľadám v tejto triede, tak neváham ani ani chvíľu.
Avatar - white label
4. 11. 2015 19:41
Re: CX-9
Podle délky kapoty (viz skica) by se tam snad vešel i V10 z Viperu... ;-)
4. 11. 2015 15:00
CX-9
Za posledni rok, tedy od te doby, co se u nas prodava, jsem jich nekolik videl, coz me prekvapilo. Precijen to je velke SUV s benzinovym sestivalcem, ale existuji lide, kteri se toho neboji, coz je jedine dobre.