Mercedes-AMG GT C i jako kupé a modernizace ostatních členů rodiny
Mercedes-AMG GT se od svého představení v roce 2014 dočkal první výraznější úpravy designu napříč kompletní paletou verzí. Touto změnou je provedení předních partií s maskou nazvanou AMG Panamericana.
Tato novinka je inspirována závodním GT3 a navazuje na provedení přídě ostrého GT R i prozatím posledního rozšíření řady v podobě GT C Roadster z loňského podzim, na nějž nyní navazuje GT C Coupé.
Nové tvary předních partií mají přispět k lepšímu chlazení přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce u všech verzí a nejsou jedinou novinkou modelové řady pro začátek letošního roku. Mírné změny se odehrály i v motorovém prostoru.
Základní provedení Mercedes-AMG GT se dočkalo zvýšení výkonu o 10 kW (14 k) na 350 kW (476 k) při 6000 min-1, zatímco točivý moment se zvýšil ze 600 na 630 N.m dostupných od 1700 do 5000 min-1. I přes vyšší výkon se dynamické schopnosti nemění a GT akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,0 s, zatímco maximální rychlost je 304 km/h, resp. 302 km/h u roadsteru.
Mercedes-AMG GT S, který je v nabídce jen jako kupé, se dočkal zvýšení výkonu o 9 kW (12 k) na 384 kW (522 k) při 6250 min-1 a točivého momentu o 20 N.m na 670 N.m od 1750 do 4750 min-1. Ani u tohoto modelu se nemění jeho dosavadní zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s a maximální rychlost 310 km/h.
Letošní rozšíření nabídky v podobě modelu Mercedes-AMG GT C Coupé má stejně jako v loňském roce představená verze GT C Roadster nejvyšší výkon 410 kW (557 k) při 5750 až 6750 min-1 a točivý moment 680 N.m při 1900 až 5750 min-1. Z 0 na 100 km/h vystřelí kupé i roadster shodně za 3,7 s a mají i stejnou maximální rychlost 316 km/h.
Mercedes-AMG GT C se od dvojice níže postavených provedení vedle svých výkonů odlišuje i agresivnějším zevnějškem a rozšířením o 57 mm v oblasti zadních blatníků nebo zadní nápravou s elektricky ovládaným diferenciálem a aktivním natáčením kol.
Navíc vstupuje Mercedes-AMG GT C s pevnou střechou na trhu ve speciálním provedení Edition 50, oslavujícím 50. výročí značky AMG. Standardem pro toto výroční vydání jeden ze dvou exkluzivních laků karoserie v bílé či šedé barvě, který vždy doplňují prvky v černém chromu, jenž je použit i na kola. Interiér pak sází na kombinaci šedé s černou.
Vrcholem nabídky pak i nadále zůstává Mercedes-AMG GT R, který se nijak nezměnil a nadále disponuje výkonem 430 kW (585 k) při 6250 min-1 a točivým momentem 700 N.m při 1900 až 5500 N.m. Z 0 na 100 km/h tato verze zrychlí za 3,6 s a dosahuje rychlosti až 318 km/h.
Vedle lehké úpravy designu i výkonů základních provedení a rozšíření nabídky verzí se Mercedes-AMG GT dočkal i nových prvků individualizační výbavy od sady chromovaných prvků pro exteriér přes paket Night pro interiér a nová litá kola až po aplikaci AMG Track Pace, umožňující zaznamenávání podrobných telemetrických dat a jejich sdílení na sociálních sítích.