reklama


Mercedes-Benz C320 4Matic -

Mercedes-Benz C320 4Matic - "nadupaná" čtyřkolka (04/2003)

 
 

Na podzim loňského roku rozšířila rodinu vozů Mercedes-Benz řady C verze s pohonem všech kol. Ta se na první pohled neliší od běžného "céčka", pouze označení "4Matic" na víku zavazadlového prostoru upozorňuje, že se jedná o "čtyřkolku". Verze 4Matic je zatím nabízena pouze s benzínovými motory o zdvihových objemech 2,6 (C240) a 3,2 litru (C320). Mezinápravový...

Na podzim loňského roku rozšířila rodinu vozů Mercedes-Benz řady C verze s pohonem všech kol. Ta se na první pohled neliší od běžného "céčka", pouze označení "4Matic" na víku zavazadlového prostoru upozorňuje, že se jedná o "čtyřkolku". Verze 4Matic je zatím nabízena pouze s benzínovými motory o zdvihových objemech 2,6 (C240) a 3,2 litru (C320). Mezinápravový diferenciál dělí výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což vozu zaručuje "klasické" jízdní vlastnosti, jako u ostatních mercedesů s pohonem zadní nápravy. Pohon 4Matic se dodává za příplatek 75 tisíc korun.

Již pouhé zamyšlení nad tím, co přináší spojení image značky, dynamického designu karosérie s výraznou klínovitou linií, širokého uplatnění elektronických systémů, rozmanitých výbav, výkonného motoru a pohonu všech kol, dává jistou představu o vlastnostech a schopnostech tohoto vozu. Ty jsme měli možnost ověřit během pětidenního testu, kdy jsme s C320 4Matic najezdili více než 1600 kilometrů v různých provozních podmínkách od městského provozu, přes jízdu mimo obec a po dálnicích, až po jízdu v horských oblastech s dlouhým stoupáním a klesáním a častými rozmary počasí.

Podíváme-li na testovaný vůz, jistě nás vedle ladných designérských křivek zaujme kombinace modrofialové metalické barvyšedého provedení interiéru. Tato kombinace se nemusí každému líbit, přesto působí na okolí jako magnet. Což lze ovšem říci i o znaku na kapotě, který si bohužel dokážeme představit jako trofej některého "sběratele".

Po nastoupení nás přivítá v šedé kůži, látkách a plastu provedený interiér, což je sice velmi elegantní, ale současně nepraktické. Kvalitní sedadla jsou svým tvarem výborně přizpůsobena lidskému tělu, jsou potažena na dotek příjemnou kůží a přední jsou navíc elektricky vyhřívaná, což v zimě potěší. Prostor vepředu nabízí dostatek místa pro pohodlné cestování a v kombinaci s mohutnou přístrojovou deskou přináší pocit jízdy ve větším voze. Polohu předních sedadel lze nastavovat kombinovaným způsobem, kdy pohyb vpřed-vzad je nutné vykonat mechanicky, výškově a sklon opěradla sedadla lze nastavit elektricky. Místo pro kolena na zadních sedadlech je omezeno především nastavením sedadel vpředu, místo pro hlavy cestujících je dostačující.

Všechny důležité ovladače jsou přehledně umístěny a z místa řidiče jsou dobře dostupné. Klasické madlo parkovací brzdy je nahrazeno, jak je již tradicí u vozů Mercedes, malým pedálem v levé části pedálové oblasti a táhlem pro odjištění parkovací brzdy vlevo pod volantem. Po zasunutí plastového klíčku do zapalování a otočení do předstartovní polohy se rozsvítí informační displej uprostřed přístrojového panelu, který pomocí tlačítek na multifunkčním volantu informuje o řadě parametrů vozidla (informace z palubního počítače - dojezd, průměrná rychlost a spotřeba, venkovní teplota, teplota chladicí kapaliny, servisní intervaly, ujeté kilometry, atd.). Displej obklopuje rozměrný rychloměr, který po stranách doplňuje poměrně malý otáčkoměr a palivoměr. Autorádio, ovládání ventilace a klimatizace a některé další potřebné ovladače jsou soustředěny na středové konzoli.

Ještě než vyjedeme, věnujme několik slov k zavazadlovému prostoru a variabilitě interiéru. Zavazadlový prostor nabízí solidní objem 455 litrů, což je hodnota srovnatelná s konkurenčními vozy. Zvětšení zavazadlového prostoru je možné díky sklopení zadních opěradel. Nezanedbatelnou výhodou "céčka" je možnost otevření víka zavazadlového prostoru pomocí dálkového ovládání nebo tlačítka u řidiče. Nejde jen o obvyklé odjištění zámku, ale o skutečné vyklopení víka, takže se jej při otevření není nutné vůbec dotknout.

Po nastartování mnohé překvapí kultivovaný chod motoru, z jehož zvuku pozná pozorný pozorovatel vně vozu, že se jedná o šestiválec. Z objemu 3,2 litru tento šestiválec s tříventilovou technikou dává výkon 160 kW a točivý moment 310 Nm v rozmezí 3000-4600 otáček. Pro tento motor je typický široký rozsah otáček, který umožňuje jízdu již při 1200 otáčkách a lze jít až těsně pod 6000 ot/min. Řízení vozu je za všech jízdních režimů příjemné a to zejména díky silnému věnci volantu a optimálně tuhému posilovači. Při manévrování a parkování je výhled z vozu vpřed mírně omezen z důvodu široké kapoty, výhled vzad je díky vyšší zadní části omezen více. Zde proto vynikne funkce parkovacího systému, který upozorňuje na překážky před a za vozem nejen akusticky, ale také graficky. Bohužel jsme se nemohli zbavit dojmu, že zejména výškový úhel čidel je nedostačující a že nedokáží zachytit výše položenou překážku.

Na volných silnicích, kdy je možné plně využít výkonový potenciál motoru, si "céčko" počíná sebejistě, což je dáno velmi dobrými dynamickými a jízdními vlastnostmi. Jak již bylo uvedeno, motorse chová kultivovaně a ochotně reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Akcelerační schopnosti vozu se nejvíce projeví v okamžiku, kdy otáčky motoru překročí 3000 ot/min. Své kvality motor prokázal i při "výstupu" do nadmořské výšky téměř 2000 metrů, který zvládl bez problémů. V některých situacích se ovšem projevil nevhodný okamžik řazení automatické převodovky, která tak nedokázala vždy přesně reagovat na konkrétní jízdní režim. Mercedes C320 4Matic má tendenci zrychlovat i při rychlostech nad 150 km/h a hravě překročí rychlost 220 km/h, což je hodnota, kterou na našich silnicích využijí ztěží i ti nejotrlejší řidiči. Maximální rychlost tohoto "céčka" je pak 241 km/h. Ostatně za velmi dobré až výborné lze hodnotit jízdní vlastnosti v celém rozsahu provozních rychlostí, což je dáno kvalitním podvozkem, který dobře pohlcuje nerovnosti, vynikajícím odpružením a samozřejmě pohonem všech kol. "Čtyřkolka" s trojcípou hvězdou tak bez problému zvládá i jízdu na horších površích, rychlé průjezdy zatáčkami, prudké změny směru jízdy a dokázala si poradit i s rozmary počasí, kdy se suchá vozovka proměnila nejdříve mokrou, poté sněhem pokrytou a ve finále i na částečně zledovatělou. Za této situace ovšem bylo nutné ubrat také z osobního temperamentu a nespoléhat na to, jak se elektronika podvozku a pohon 4x4 se vzniklou situací vypořádá. Při všech jízdních režimech a situacích neutrpěl ani jízdní komfort, který občas narušuje pouze hlučnější chod motoru při vyšších otáčkách. Během testu se potvrdila také dobrá účinnost brzd, které bez viditelných změn zvládaly i intenzivní brzdění při dlouhém klesání.

U motoru o zdvihovém objemu 3,2 litru, ve spojení s automatikou a pohonem 4x4 lze očekávat dvoucifernou hodnotu kombinované spotřeby, což se také potvrdilo. V městském provozu není spotřeba okolo 16-17 litrů na 100 km neobvyklá. O něco nižší spotřeby, okolo 13-14 litrů si C320 4Matic vezme při rychlejší jízdě mimo obec. Naopak při jízdě na delší vzdálenost rychlostí 130 km/h nastavenou na tempomatu dokáže "tato čtyřkolka" jet těsně pod hranicí 9 litrů benzinu na 100 km. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 11,3 l/100 km, realita je tedy v průměru zhruba o 2-3 litry výše.

Mercedes-Benz C320 4Matic je automobilem vhodným pro ty, kteří nechtějí nebo nepotřebují větší automobil, přestože by za cenu tohoto vozu nebylo problém pořídit "éčko" s bohatou výbavou. Je pro ty, kteří dávají přednost větší dynamičnosti menšího a lehčího vozu v kombinaci s výbornými jízdními vlastnostmi podepřené pohonem všech kol. Kvalita zpracování a bezpečnostní výbavy je na nejvyšší úrovni. Všechny tyto výhody si však výrobce nechá dobře zaplatit.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 395 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 711 813 Kč

Základní výbava:ABS, brzdový asistent, ESP, posilovač řízení, automatická pětistupňová převodovka, airbag řidiče a spolujezdce dvoustupňový vč. čidla zatížení sedadla spolujezdce, boční airbagy v předních dveřích, okenní/hlavové airbagy vpředu i vzadu, bezpečnostní pásy vpředu i vzadu s omezovači upínací síly (mimo zadní střední pás), automatická klimatizace, automatické zapínání světlometů, dálkové centrální zamykání a otevírání víka zavazadlového prostoru, elektricky nastavitelná výška a opěradlo předních sedadel, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, imobilizér s plovoucím kódem, kontrolka stavu opotřebení brzdového obložení, kontrolka stavu provozních kapalin, otáčkoměr, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, multifunkční volant obšitý kůží výškově a podélně nastavitelný, ocelové prahové vnitřní lišty, pneumaticky sklápěné opěrky hlavy vzadu, rádio MB Audio 10, odkládací kapsy na zadní straně předních opěradel, střední loketní opěrka vpředu s odvětráním a vzadu s poličkou a držákem kelímků, výplně interiéru ze dřeva, bezpečnostní pásy v barvě interiéru, osvětlení make-up zrcátek na sluneční cloně, tónovaná skla, vyhřívané trysky ostřikovačů, vyhřívané zadní sklo, kola z lehkých slitin 16", chromové boční lišty, černé vnější rámy bočních oken, světla v předních dveřích, mlhová světla vpředu a vzadu, 3. brzdové světlo, vnější kliky dveří v barvě vozu

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+27.534,-), sedadla a výplně dveří potažené šedou kůží (+65.534,-), parkovací systém (+26.703,-), vak na lyže (+9.243.-), dělená zadní sedadla 1:3/2:3 vč. sklopné loketní opěrky (+10.270,-), CD-přihrádka na středovém panelu (+1.858,-), stěrače s dešťovým senzorem (+3.913,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+8.608,-), alarm (+10.662,-), Bi-Xenonové reflektory vč. ostřikovačů (+33.892,-), CD-přehrávač (+16.041.-), příprava pro telefon vč. handsfree sady (+20.392,-), vyhřívání předních sedadel (+12.129,-), vyhřívaná nádobka ostřikovače (+6.358,-), provedení Avantgarde (+63.676,-)

Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit Přechodná dohoda s EU? Ta mě nezajímá, tvrdí britský ministr pro brexit

Britského ministra pro brexit Davida Davise ve…

Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii Bitcoin posiluje, na maxima ho vyhnala měnová reforma v Indii

Hodnota kybernetické měny bitcoin dosáhla dnes nejvyšší…

Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy Fotbalista Ronaldo odtajnil majetek, v zahraničí má miliardy

Hvězdný fotbalista Cristiano Ronaldo v reakci na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 3199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 3000 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 241
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 16.1 / 8.3 / 11.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1650 / 480
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4526
b) šířka (mm): 1728
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1493
f) rozchod vzadu (mm): 1464
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,72
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Mercedes-Benz třídy C kombi: loučení s kombíkem Mercedes-Benz třídy C kombi: loučení s kombíkem

Do kroniky automobilky Mercedes-Benz se opět zapisuje.…

Mercedes-Benz C: tři nové šestiválce Mercedes-Benz C: tři nové šestiválce

Oficiálně byly minulý týden představeny dva nové…

 



 
Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Motorové oleje: SAE, API, ACEA... Víte, co znamená jejich označení? A jak moc škodí nevhodný olej?

Včera

Nejdůležitější je aby olej plnil příslušné normy. Vyznáte se v nich? A co se stane, když použijete nevhodný olej?




Blesk.cz

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“, lektvar pijí i indiáni

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“,…

Vědci hlásí nový objev v boji proti Alzheimerově chorobě a Downovu syndromu. Pozitivní účinky na pacienty by…

Češi žijí online: Spotřeba dat prudce roste, výdaje za telefon a poštu klesají

Češi žijí online: Spotřeba dat prudce roste, výdaje…

Výdaje Čechů za telekomunikační a poštovní služby klesly za posledních šest let o čtyři procenta na průměrných…

 

iSport.cz

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve Frankfurtu se ale klepal

Hoffenheim v bundeslize ještě neprohrál. Ve…

Fotbalisté Hoffenheimu s českým reprezentantem Pavlem Kadeřábkem v základní sestavě remizovali v předehrávce 14.…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o 8,5 procenta

Mzdy pro pokladní v Aholdu v příštím roce vzrostou o…

Provozní zaměstnanci společnosti Ahold, jako jsou prodavačky nebo skladníci, dostanou letos mimořádnou odměnu…

 
 
reklama