Mercedes-Benz E 250 BlueTec: Euro 6 také pro čtyřválcový biturbodiesel

Mercedes-Benz E 250 BlueTec: Euro 6 také pro čtyřválcový biturbodiesel

 
 

Na newyorském autosalonu Mercedes představuje novou třídu E ve verzi E 250 BlueTec. SCR katalyzátor a další úpravy mu zajišťují splnění podmínek normy Euro 6, ale hlavně také přísné americké Bin 5. Díky tomu se by se mohl prodávat ve všech státech USA.

Mercedes E 250 BlueTec má na autosalonu v New Yorku premiéru zatím jako koncept a jen ve verzi pro Spojené státy. Přesto může ilustrovat, jaké jsou současné možnosti Mercedesu na poli vznětových motorů. Zatímco letos v září vstoupí v EU závazně v platnost pro nová auta norma Euro 5, E 250 BlueTec už vyhovuje Euro 6, která bude implementována počínaje rokem 2014. Hlavní rozdíl mezi těmito předpisy je v dovoleném množství emisí oxidu dusíku – zatímco diesely Euro 5 mohou vypouštět nejvýše 0,18 g/km, Euro 6 jen 0,08 g/km.

Koncept ekologicky šetrného éčka vychází z nového E 250 CDI BlueEfficiency. Tento motor je osazen dvěma turbodmychadly a vstřikováním common-rail čtvrté generace s piezo-elektrickými vstřikovači, které mají pracovní tlak 2000 bar. Při nižším objemu, než měl předchůdce, dává o 20 % vyšší výkon (150 kW) a o 25 % vyšší točivý moment (500 Nm při 1600-1800 min-1). Tyto hodnoty po přepočtu na objem znamenají vynikajících 70 kW/l a 233 Nm/l.

E 250 BlueTec má základní parametry shodné se standardním sériovým modelem. Přebírá veškeré inovace, jako oxidační katalyzátor v bezprostřední blízkosti motoru a nové umístění filtru pevných části. Toto rozložení zvyšuje účinnost příslušných komponent a u filtru pevných částic zkracuje dobu potřebnou pro regeneraci. Verze BlueTec dále přidává dva SCR katalyzátory a vstřikování 33% roztoku močoviny AdBlue.

Doporučujeme
Představujeme: Mercedes-Benz E – Třída sama pro sebe

AdBlue, který chemickou reakcí snižuje obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech, je přechováván v 25litrové nádrži. Ta je vybavena membránovým čerpadlem a tlakovým a teplotními senzory, které hlídají, aby obsah nezamrznul. Při extrémně nízkých teplotách AdBlue ohřívá k tomu určená elektrická topná jednotka. Nádrž se nachází v zavazadlovém prostoru u náhradního kola a 25 litrů AdBlue vystačí na doby jednoho servisního intervalu. Technologie BlueTec tak nijak neomezuje uživatelský komfort.

Termín zahájení sériové výroby zatím nebyl zveřejněn. Podobně upravený model se začne v Evropě prodávat během letošního roku – jedná se o E 350 BlueTec.

Spolupracujeme s TipCars.com
O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu nejspíš narazí u Evropské komise

Eurokomisař pro rozpočet Evropské unie Günther Oettinger…

Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování

Mladoboleslavskou automobilku čeká jednání na pražském…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Dnes 18:50

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Malé lásky: Strach a komplikace před porodem dvojčat!

Malé lásky: Strach a komplikace před porodem dvojčat!

Nastávající rodiče Lukáš (37) a Andrea (34) z Malých lásek žijí ve strachu kvůli porodu dvojčat. Tatínek je…

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď… Slova o rozchodu!

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď……

Na svém YouTube kanálu MysticLipstick uveřejnila Kateřina Kristelová (38) zhruba čtvrthodinové Q&A video…

 

iSport.cz

Prodej Wembley se odkládá, miliardář Khan nabídku na poslední chvíli stáhl

Prodej Wembley se odkládá, miliardář Khan nabídku na…

Slavný londýnský fotbalový stadion Wembley se prodávat nebude. Zájemce o jeho koupi, americký miliardář Shahid…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…