Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy E: Další nové informace a fotografie

Aleš Dragoun
Diskuze (405)
Na začátku prosince 2008 byly zveřejněny první oficiální fotografie nové generace Mercedesu třídy E. Nyní se objevily další včetně scanů z firemní brožury, která již samozřejmě obsahuje detailní technické informace.

Nové éčko měří na délku 4.868 mm a je postaveno na podlahové plošině s rozvorem 2.870 mm. Paleta motorů obsahuje zážehové a vznětové jednotky se čtyřmi a šesti válci. Kromě verzí E350 4Matic a E350 BlueTec jsou všechny agregáty vybaveny systémem BlueEfficiency. Základ nabídky benzinových verzí tvoří varianta E200 CGI s výkonem 135 kW (184 k) a točivým momentem 270 Nm. Následuje E250 CGI se 150 kW (204 k)a 310 Nm, E350 CGI dává 215 kW (292 k) a 365 Nm, nejsilnějším motorem spalujícím benzin je E500 s výkonem 285 kW (388 k) a točivým momentem 530 Nm.

Nejslabší diesel E200 CDI poskytuje výkon 100 kW (136 k), točivý moment vrcholí hodnotou 360 Nm, výkonnější verze stejného motoru označená E220 dává 125 kW (170 k) a 400 Nm. Následuje verze E250 CDI se 150 kW (204 k) a rovnými 500 Nm, na špičce nabídky vznětových motorů je třílitr E350 CDI BlueEfficiency se 170 kW (231 k) a 540 Nm točivého momentu.

Mercedes-Benz E – přehled zážehových motorizací
VerzeE200 CGIE250 CGIE350 CGIE350 4MaticE500E500 4Matic
PřevodovkaM (A)M (A)AAAA
Zdvihový objem [cm3]179617963498349854615461
Počet válců/uspořádání4/R4/R6/V6/V8/V8/V
Největší výkon [kW/ot/min]135/5250 (135/5250)150/5250 (150/5500)215/6400200/6000285/6000285/6000
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1800 (270/1800)310/2000 (300/2000)365/3000350/2400530/2800530/2800
Maximální rychlost [km/h]235 (232)245 (241)250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (8,6)7,9 (7,8)6,36,45,25,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,6 (7,0)7,2 (7,3)8,5-8,89,710,9-11,211,4
Pohotovostní hmotnost [kg]1615 (1615)(1650)1735180518301880

Zatímco z prvních fotografií ve velmi malém rozlišení mnoho vidět nebylo, teď už jsou patrné veškeré detaily designu interiéru i exteriéru. Základní model bude jezdit na devítipaprskových šestnáctipalcových litých kolech a jeho přední maska je bohatě zdobena chromem. Zákazníci, kteří touží po větší individualizaci svého vozu, budou moci zvolit také sportovní paket AMG. Jinak se mohou rozhodnout pro výbavu Elegance, která je spíše zaměřená na luxus, zahrnuje například dřevěné obložení interiéru, chromované doplňky nebo dvojité mlhové světlomety vpředu. Výbava Avantgarde je zaměřena sportovněji, pod bi-xenonovými předními světlomety jsou tentokrát mlhovky s LED diodami, na mřížce chladiče najdeme méně chromovaných žeber (místo čtyř tři) a standardem jsou sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. V interiéru se pak objevuje hliník, například na dveřích, přístrojové desce nebo středové konzole.

Mercedes-Benz E – přehled vznětových motorizací
VerzeE200 CDIE220 CDIE250 CDIE350 CDIE350 BlueTecE300 CDI 4Matic
PřevodovkaM (A)M (A)M (A)AAA
Zdvihový objem [cm3]214321432143298729872987
Počet válců/uspořádání4/R4/R4/R6/V6/V6/V
Největší výkon [kW/ot/min]100/2800 (100/3000)125/3000 (125/3000)150/4200 (150/4200)170/3800155/3400165/3800
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]360/1600 (330/1600)400/1400 (400/1400)500/1600 (500/1600)540/1600540/1600540/1600
Maximální rychlost [km/h]215 (212)231 (229)242 (239)248238247
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,7 (10,4)9,0 (8,3)8,2 (7,4)6,97,46,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,3 (5,3)5,3 (6,0-6,2)5,3-5,5 (6,0-6,2)6,8-7,17,07,3
Pohotovostní hmotnost [kg]1720 (1735)1735 (1735)1735 (1735)182518451890

Pro náročné je určena výbava Exclusive. Uvnitř takto vyšperkovaného vozu se luxusními materiály - čalouněním kůží Nappa nebo umělým semišem Alcantara – zrovna nešetřilo. O již zmíněném sportovním paketu AMG (nejedná se tedy o ostrou variantu, ta přijde na řadu až později) zatím nejsou známy žádné detaily kromě toho, že uvnitř najdeme pochopitelně sportovní sedadla s výrazným bočním vedením.

Doporučujeme
Mercedes-Benz E (W212): První fotografie nové generace
Marko: Budúcnosť koncernu Daimler A.G.

Aleš Dragoun
Diskuze (405)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 15:51
Re: To je ale VÝBORNÁ ..
...zpráva! Ona eroze docela "funguje", a alespoň dle některých reakcí zrovna TATO skála by už možná nějaké ty bezpečnostní sítě pro zachycení odpadávajícícvh kousků a injekce pro zlepšení "soudržnosti" potřebovala ... tak nějak se jakoby "drolí" mám pocit ... :-)
Ona na mne včera trošičku "ošklivá" byla, to se mi NElíbilo ... tak PROTO ...
9. 1. 2009 14:47
Re: Opravdu?
Drahá slečna (pani), o to sa už snažili takmer generácie Vašich predchodcov. GTI je pevný ako skala... ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 18:02
Re: Opravdu?
Tak o to více by mne, milý GTi, opravdu zajímalo, čím ve skutečnosti jezdíte ;-)
PS: NEchcete "přiznat" alespoň auto "snů"?
Avatar - Ronault.
8. 1. 2009 17:41
Re: Prošla ...
Tak zas tak růžově bych to neviděl, tak často totiž nepitvám >:D
8. 1. 2009 17:36
Re: TAXI JIZDA
Ale kulový, je to ňákej "zadarmo drahej" neboli ouřada.