Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)
Původně sériová Kia Cee’d první generace se proměnila na monstrum s motorem v místě zadních sedadel.

Pětidveřový černý hatchback Kia Cee’d zahájil svou kariéru jako zcela sériový stroj, který jeho majitel upravil pro závody do vrchu a diváci jej mohli sledovat na různých slovenských tratích.

Majiteli údajně nevyhovovalo rozložení hmotnosti jeho vozu s motorem vpředu a pohonem předních kol a rozhodl se situaci vyřešit poněkud nestandardním způsobem. Většina závodníků by nejspíš vyměnila svůj stroj za jiný, který má požadovaný motor vzadu nebo uprostřed a pohon zadních kol.

V tomto případě zůstává jezdec věrný svému Cee’du, ale ve spolupráci s MitoMotorsport.com provádí radikální úpravu, kdy se motor přestěhoval do zadní části vozu a pohání zadní kola. V současnosti pracuje v zádi hatchbacku čtyřválcový turbodiesel 2,0 CRDi, který měl v sériovém provedení výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 305 Nm. Nyní je tento motor naladěn na 147 kW (200 k) a 520 Nm.

Na přemístění motoru a s ním spojené zásahy do karoserie i podvozku navazuje úprava designu exteriéru, která má především vylepšit aerodynamické vlastnosti Cee’du při vyšších rychlostech.

Nový vzhled vozu má na svědomí D.U.R.C.I design ve spolupráci s majitelem. Na přídi zaujme rozměrný spoiler, ale mnohem více pozornosti si zaslouží zvýšení aerodynamického přítlaku na přední kola prostřednictvím vzduchu vstupujícího do přídě skrz přední nárazník a vystupujícího ven rozměrným otvorem v kapotě.

Blatníky rozšířené o pět až sedm centimetrů má spojovat jednoduchý práh. Zádi bude dominovat difuzor z Lotusu Elise/Exige a široké přítlačné křídlo vystupující nad střechu, v níž bude vstup vzduch přivádějící vzduch k chladiči umístěnému před zadním oknem.

Po dokončení všech úprav má mít Kia Cee’d poměr rozložení hmotnosti 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Jeho majitel jej chce i nadále využívat při závodech do vrchu a díky pohonu zadních kol s ním občas vyrazí i na nějakou driftovací exhibici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)
Avatar - v3jc3
30. 8. 2012 12:50
Re: hloupost lidí nemá meze
Jak si na to přišel že jde o reklamu? A i kdyby šlo o reklamu, je to jedna z nejhorších reklam co jsem kdy viděl.

Sám ukazuješ to, čo stojí v predmete tvojho príspevku. - Podle sebe soudím tebe? Jel jsi někdy sportovním autem s benzínovým motorem aby jsi pochopil, že prostě dýzl sem nepatří? Jediný co to dělá, tak to hulí, hulí a hulí!
Avatar - Pekelná Micinka
30. 8. 2012 12:00
Re: WTF.....
Tak ten výsledek moc profesionálně nevypadá, resp. jak to jezdí nevím a homologovaný na provoz to taky nebude. Pro mě to je jen vesnická zábava pro ty, kteří jsou zruční a mají nedostatek financí na něco většího.
Avatar - PeterLuk
30. 8. 2012 11:30
Re: hloupost lidí nemá meze
Ide o reklamu. Sám ukazuješ to, čo stojí v predmete tvojho príspevku.
Avatar - gld
29. 8. 2012 23:24
Re: WTF.....
Vôbec nejde o kiu. Ide o prezentáciu "dokážeme (skoro) všetko". A aké lepšie posolstvo by mala tuningová firma prezentovať?
Avatar - PeterLuk
29. 8. 2012 22:29
Re: focus RWD
Ešte urobiť nového Peugeota 208 s veľkým motorom uprostred, alebo urobiť sériovú civilnú verziu Loebovho Citroenu DS3 RallyX...