Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejlepší interiéry roku 2017: Alfa, bentley i honda

David Bureš
Diskuze (19)
V letošním ročníku ankety časopisu WardsAuto o nejlepší interiér roku se mezi vítězi objevily kabiny italského sedanu, britského SUV či japonského kompaktu.

Magazín WardsAuto vyhlašoval výsledky již tradiční ankety o nejlepší automobilový interiér roku. V letošním, již sedmém ročníku porota ocenila kabiny deseti automobilů, mezi nimiž nechyběly vnitřky Alfy Romeo Giulia, Bentley Bentayga či Hondy CR-V.

Autoři ankety jako již tradičně nevyhlašují pořadí, ale pouze top 10 interiérů v abecedním pořadí dle daného modelu. Letošní desítka nejlepších vypadá následovně:

Jestliže v minulosti obvykle vyhrávali zástupci značek Audi, BMW, Cadillac, Infiniti či Mercedes, letos je mezi vítězi množství premiantů. Pouze modely Lexusu, Mazdy a Hondy vyhrály již v minulosti. „Skutečnost, že hned sedm značek získalo letos svojí první trofej v anketě 10 nejlepších interiérů podle Ward’s, je důkazem pokroku celého automobilového průmyslu. Potenciální zákazníci všech automobilových kategorií chtějí a zaslouží si krásné a funkční interiéry,“ prohlašuje Drew Winter, ředitel obsahu v magazínu WardsAuto.

Porotci letos vybírali vítěze z 31 nominovaných automobilů, které testovali během února a března. Ankety se mohou zúčastnit jak nová auta, tak modernizované vozy se zásadně upraveným interiérem. Zároveň se porota snaží, aby mezi nejlepšími byly zastoupeny automobily různých kategorií, ne jen ty nejdražší, které ze své podstaty musí mít dobrý interiér.

A co porotci na jednotlivých interiérech vlastně ocenili?

U Alfy Romeo Giulia se líbila kombinace volantu inspirovaného monoposty Formule 1 a sedačky v krémové kůži, což navozovalo ideální kombinaci sportovního vzezření s italským stylem. Porotci chválili také intuitivní ovládání nebo kvalitu zpracování. Podobně je na tom i další italský zástupce, Maserati Levante, u něhož se povedlo přizpůsobit interiér řidičovi, který má všechny ovladače po ruce a má k dispozici velká pádla k řazení převodovky či jednoduše ovládaný multimediální systém.

Kabina Bentley Bentayga pak podle WardsAuto udává trend v oblasti superluxusních SUV. „Kůže je tak měkká a hladká, že jen těžko z ní mohu sundat ruce,“ poznamenal si jeden z hlasujících. Body autu přinesla i bohatá výbava jako masážní sedačky, infotainment pro obě řady sedadel nebo prémiový hudební systém.

Mezi vítězi je i Buick LaCrosse. Podle poroty přístrojový panel a obložení dveří vytváří klidné a moderní prostředí, které zdokonaluje neutrální kůže s hnědými akcenty. Editorům se líbilo i superrychlé párování systému s mobilním telefonem, šikovní jízdní asistenti nebo vnitřní prostornost.

Nová generace Hondy CR-V si místo v top 10 zasloužila díky prémiové kabině, která je designově čistá, funkční a skvěle zpracovaná. Navíc je vnitřek prostorný, líbilo se i ticho během jízdy. Lexus LC zase nadchl dech beroucím interiérem, který zaujme i v nějaké konzervativní barevné kombinaci.

Aktuální generace Lincolnu Continental má vést k oživení této luxusní divize Fordu, což se dle WardsAuto může díky jeho nádhernému interiéru povést. Lincoln kabinu auta v rámci výroby pečlivě kontroluje, což je dle porotců na výsledku dobře znát, stehy prošívání jsou vynikající, stejně jako zpracování jednotlivých panelů.

Pro Mazdu CX-9 je to od WardsAuto už druhé ocenění tento rok, nedávno se díky novému přeplňovanému 2,5litru umístila mezi nejlepšími v hodnocení motorů roku. Podle porotců dělá její interiér všechno, co by měla dělat kabina sedmimístného SUV, pohodlně pojme cestující i jejich zavazadla, nabídne spoustu komfortu i na dlouhých cestách a zároveň zůstává stylová. „Je s podivem, že Mazda vůbec poprvé použila skutečný hliník a růžové dřevo, protože jsou tyto materiály nakombinovány tak skvěle, jakoby je používala už léta,“ hlásí porotci.

„Mini Country přináší něco, co předchozí modely této značky neuměly, a tím je prostor,“ říkají o interiéru nového britského crossoveru hlasující. Zároveň si ale jeho kabina uchovává charakteristický styl Mini a typické vtipné detaily, jako je kruhový středový panel nebo tlačítka jak z letadla.

Poprvé mezi nejlepšími je i zástupce Subaru, a to paradoxně jeho nejlevnější model v americké nabídce, impreza. Hlavními důvody zařazení tohoto modelu jsou ergonomicky umístěná tlačítka (kterých je navíc málo), snadné ovládání multimediálního systému nebo sedadla s výraznou oporou. „Neviděli jsme žádný jiný kompaktní vůz, který by se od předchozího roku tak zlepšil,“ tvrdí zástupci WardsAuto.

David Bureš
Diskuze (19)
6. 2. 2021 21:56
Interiér
Já tedy upřímně nevím, jak jste na tom vy, ale já ačkoliv auta velice rád mám, tak bych se tady nad tím nějak moc neobhaňoval :-) Já daleko více dokáži ocenit třeba kvalitní bytový design, který vám přeci jen vydrží trochu déle, než nějaké auto :-) My jsme si nedávno nechávali navrhnout interiér od https://hlaskova-design.cz/ a spokojenost veliká... A navíc to může vydržet i x let, narozdíl od auta.
Avatar - euro89
19. 4. 2017 17:20
Re: Na Bentley nemá nikdo
To jo, ovsem ani financne. >:D Ale nema cenu srovnavat napr. interiery Bentley a Subaru... z normalnich aut u me vede CX-9 s hnedou kuzi. :yes: Nevim jak u vetsiny, ale minimalne u me hodne zalezi i na konkretnim odstinu interieru. Treba ta cervena kuze v Maserati se mi nelibi vubec, ale stejny interier v hnede kuzi a ve dreve vypada paradne. Ve vyberu mi taky chybi interiery Jaguaru a Range Roveru, ktere jsou vseobecne jedny z nejhezcich v soucasnosti a samozrejme Fiat 500 Riva. :yes:
19. 4. 2017 17:03
Klíčem k vítězství je ...
Takže klíčem je naplácat na palubku, co nejvíce povrchů, vystupujících prvků a čudliků. Hmm nějak mam raději koncernovou střídmost a konzervativnost. Méně je někdy více.
Avatar - Beefcake
19. 4. 2017 11:20
fotky
Konecne sa niekto zamyslel a nehodnoti interier len na zaklade oblizovania palubovky, koze, dreva, ci chromu. Samozrejme, za predpokladu aspon nejakeho standardu spracovania.
Lebo potom by to bolo fakt uz len o tom, ktory premiovy vyrobca vytrieska viac penazi za veci v interieri, ktore nerobia auto autom.
Mne sa napr. pozdava aj interier Mini na rozdiel od jeho vonkajsku.
Naopak, hned na prvej Alfe nevidim nic , co by ma nejako opticky/ergonomicky zaujalo a co by som uz x-krat nevidel.
Maserati na mna posobi s tou cervenou kozou az odpudivo, uz len kozusina a slonovina mi tam chyba.
Mne sa najviac paci Lincoln.

Z fotiek tazko hodnotit, takze nechapem niektore prispevky, ako tam nieco isto nepatri.
Naviac niektore fotky ako Lexus, ci Subaru su z vacsej dialky, je tam menej detailov.
A interiery Subaru su v poslednej dobe naozaj funkcne a kvalitne spravene, to ma az tak neprekvapilo. Kto videl ich auta naposledy hoci len 2-3 roky dozadu, ten to tazko posudi.

Hejterom VW znacka Bentley nevadi ? :-)
Avatar - nathan
19. 4. 2017 09:34
Na Bentley nemá nikdo
A tečka.