Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan chce prodávat více supersportů GT-R

Michal Fokt
Diskuze (2)
Před příchodem nové generace Nissanu GT-R nás čeká ještě jedna "mezigenerace" na bázi stávajícího modelu. A ta si klade neskromný cíl: zvýšit prodeje.

Kolem Nissanu GT-R se teď udály velké věci. Jednak už je víceméně jisté, že příští generace, která přijde někdy v období konec 2015 - konec 2016, bude mít hybridní techniku od Williamsu a bude se nejspíš jmenovat R-Hybrid: Nejnovější bombou je odstoupení otce GT-R Kazutoshiho Mizuna z funkce šéfa celého projektu.

Místo něj přichází Kinishi Tanuma, jenž měl na starosti už vývoj současného GT-R s levostranným řízením. Ten má za úkol dovést aktuální GT-R zdárně do důchodu a patrně i šéfovat vývoji GT-R druhé generace. A přichází s až překvapivě ambiciózním plánem. O současném GT-R, které se bude vyrábět ještě ty dva až tři roky, mluví jako o novém, z čehož lze usuzovat, že před námi ještě jeden výraznější facelift. Ovšem pokud si pod tím představujete dalších 50 koní navrch, budete možná zklamáni.

Tanuma tedy nevylučuje ještě nějaký ten motivační nárůst výkonu, ostatně stále běží vývoj modelu GT-R Nismo. Jenže jeho cílem není dělat z GT-R ještě větší monstrum, ale naopak ho přiblížit širšímu okruhu zákazníků. To znamená zejména zlepšení kvality i pocitu kvality tak, aby na autě bylo více vidět, za co dáváte přes dva miliony korun. Protože to, co GT-R trápí nejvíce, je ztrátovost celého projektu, auto se prodává méně, než se původně plánovalo.

Méně přitom určitě neznamená málo, alespoň mně nepřijde loňských 1188 aut na největším trhu - v USA, jako úplně špatný výsledek. Ferrari prodalo za stejné období v USA a Kanadě 2000 aut... Tanuma každopádně plánuje provést takové změny, které z GT-R udělají luxusněji působící zboží. I přesto, že už má vůz svá léta.

Je si dokonce tak jistý, že nechal trénovat dalšího Takumi, špičkového mechanika pro ruční výrobu motoru V6 3,8 l Twin-Turbo. Dosud motory všech vyrobených gétéerek sestavil jeden z pouhých čtyř mistrů svého oboru, kteří na konci poznají, že je vše provedeno správně, podle zvuku šestiválce.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - Ghostyx
9. 10. 2013 14:40
Hlavně...
Auťák svými výkony za tu cenu nepochybně superlativní :yes: , ale měli by ještě pořádně zapracovat na některých detailech v interiéru, hlavně na designu některých částí středového tunelu a všech kýčovitých ukazatelů v té v současnosti příšerně koncipované kapličce před volantem... Tohle k "prémii" má opravdu hodně daleko! :-(
Avatar - pelikoš
8. 10. 2013 20:23
gt-r
tenhle nissan to je král králů :yes: :yes: :yes: