Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan nabídne nové náhradní díly pro Skyline GT-R R32

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nissan prostřednictvím programu Nismo Heritage obnovuje výrobu a prodej náhradních dílů pro své historické sportovní automobily.

Kompletní péče o historické modely, zahrnující nabídku náhradních dílů, servis i renovace, je v současnosti běžnou praxí především u luxusních a prémiových evropských značek v čele s automobilkami Ferrari, Porsche, Jaguar či Mercedes-Benz. Majitelé klasiků zastupujících severoamerické koncerny Ford a GM si rovněž na nedostupnost náhradních dílů příliš nestěžují, ale i v případě japonských automobilek se situace pomalu obrací k lepšímu.

Důkazem může být program Nismo Heritage, který je společnou aktivitou automobilky Nissan, její sportovní divize a dodavatelských firem. V rámci tohoto programu, o němž se první informace objevily na jaře letošního roku, totiž začíná výroba a prodej nových náhradních dílů pro historické sportovní vozy značky Nissan.

První vlaštovkou se stal Nissan Skyline GT-R R32, vyráběný od srpna 1989 do ledna 1995. Majitelé tohoto modelu mají mít od 1. prosince letošního roku možnost vybírat z celkem 80 nově vyrobených náhradních dílů.

Nabídka bude zahrnovat nejrůznější komponenty od emblémů přes různé hadice a díly podvozku i motoru až po vnější panely karoserie. Nismo Heritage bude paletu nabízených náhradních dílů pro Skyline GT-R R32 postupně rozšiřovat a následně mají být k dispozici i nové náhradní díly pro jeho nástupce v podobě modelů R33 a R34.

Program Nismo Heritage má prozatím jednu chybu, kterou je skutečnost, že náhradní díly budou od začátku letošního prosince v prodeji pouze na japonském trhu.

Výběr modelu Skyline GT-R R32 jako prvního vozu v programu obnovení výroby a prodeje náhradních dílů nebyl náhodný, ale byl do jisté míry reakcí na popularitu tohoto vozu a skutečnost, že byl fanoušky značky letos na podzim vyhlášen nejlepším závodním vozem v historii Nissan Nismo.

Nissan Skyline GT-R R32, který se vyráběl pouhých pět let, získal nejvyšší ocenění v šampionátech a na prestižních závodech tří různých kontinentů. V Evropě dosáhl model R32 celkového vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa. Roku 1991 poprvé zvítězil v australském šampionátu Australian Touring Car, v roce 1992 následoval další šampionát a v obou letech dosáhl vítězství v závodu Bathurst 1000.

Rozhodně největších úspěchů však dosáhl mezi japonskými cestovními vozy. Nissan Skyline GT-R R32 zaznamenal v letech 1990, 1991, 1992 a 1993 vítězství v každém závodě šampionátu japonských cestovních vozů Japanese Touring Car Championship a pomohl k titulu šampiónů týmům Hasemi a Impul.

Nissan Skyline GT-R R32 se ve své sériové podobě mohl pochlubit přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu 2,6 litru s nejvyšším výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 361 N.m. Tyto hodnoty míříly prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky na všechna čtyři kola 4,5 metru dlouhého a 1430 kg těžkého kupé.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)