Nové diesely Renaultu: 2.0 dCI (127 kW), 1.9 dCI (96 kW), 1.5 dCI (78 kW)

Nové diesely Renaultu: 2.0 dCI (127 kW), 1.9 dCI (96 kW), 1.5 dCI (78 kW)

 
 

Ačkoli v červenci se mluvilo o variantách nového motoru 2.0 dCI o výkonech 110 a 125 kW, prezentuje Renault nyní silnější verzi s výkonem 127 kW.

Ačkoli v červenci se mluvilo o variantách nového motoru 2.0 dCI o výkonech 110 a 125 kW, prezentuje Renault nyní silnější verzi s výkonem 127 kW.

Turbodiesel 2.0 dCI (110 a 127 kW)

Renault na letošní podzim přichystal premiéru nového motoru 2.0 dCi, který nahradí starší agregáty hned v několika modelových řadách. V novém motoru najdeme vše, co je v současnosti spojováno s posledním technickým vývojem v oblasti vznětových motorů pro osobní automobily: piezoelektrické vstřikovače, čtyřventilový rozvod a dokonce také vyvažovací hřídele. Renault předpokládá, že se s novým agregátem dostane na špičku segmentu díky vysokým výkonům, vylepšením vnitřní aerodynamiky motoru a také díky zásadně vylepšeným akustickým vlastnostem.

Nový motor s interním označením M9R má zdvihový objem 1995 cm3, vrtání 84 a zdvih 90 mm, kompresní poměr 16:1. Čtyřventilový rozvod je obsluhován dvěma vačkovými hřideli, poháněnými řetězovým převodem od klikové hřídele. Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci.

Vstřikování common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, které je schopno pracovat až s pěti vstřiky během pracovního cyklu, dodává Bosch. Vedle rozdělení hlavní dávky paliva na několik vstřiků, se na zklidnění chodu vznětového motoru podílí také dvojice vyvažovacích hřídelů.

Na trhu se nejdříve objeví Renault Laguna s motorem 2.0 dCi (110 kW), s motorem jehož nejvyšší točivý moment činí 340 Nm při 2000 ot./min. S tímto agregátem dokáže Laguna zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ale kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,8 l/100 km.

Nejvýkonnější verze motoru 2.0 dCi bude disponovat 127 kW při 3750 ot./min a stane se tak podle Renaultu lídrem v rámci této kategorie. Nejvyšší točivý moment dosahuje v této verzi 360 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min.

Celková investice do nového motoru činí 500 miliónů Euro, z čehož 200 miliónů připadlo na vývoj, 250 miliónů na výrobní zařízení a 50 miliónů na dodavatele. Motor vzniká v závodě Cléon v Normandii, kde je situována největší motorárna skupiny Renault-Nissan (v roce 2004 vyrobila 856 tisíc motorů a 1,05 milionu převodovek).

Nový motor bude dodáván s novou šestistupňovou manuální převodovkou PK4, která je odvozená od současné PK6, používané ve výkonných vozech koncernu. Nejvyšší točivý moment, která tato převodovka bude schopna přenášet činí 360 Nm.

Turbodiesel 1.9 dCI (96 kW)

Pro řady Mégane, Scénic a Laguna má Renault připraven další evoluci motoru 1.9 dCI, splňující emisní normu Euro 4. Motor, standardně dodávaný s bezaditivovým filtrem pevných částic, dosahuje nově výkonu 96 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí 300 Nm ve 2000 ot./min.

Za lepšími hodnotami stojí vyšší plnící tlak turbodmychadla 2,5 bar (dříve 2,2 bar) s natáčecími variabilními lopatkami rozváděcího kola a také vstřikování common-rail poslední generace, s maximálními tlaky až 1600 bar. Tento motor bude dodáván také s automatickou šestistupňovou převodovkou Proactive, s možností manuální volby převodu.

Kombinovaná spotřeba Laguny s tímto motorem a šestistupňovou manuální převodovkou činí 5,9 l/100 km, nejvyšší rychlost činí 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 10,2 s.

Turbodiesel 1.5 dCI (78 kW)

Maloobjemový diesel 1.5 dCI je ve verzi splňující Euro 4 schopen dosahovat nejvyššího výkonu 78 kW při 4000 ot./min a točivého momentu o 20 % vyššího než dosud (nyní 240 Nm při 2000 až 2500 ot./min). Šestiotvorové trysky piezoelektrických vstřikovačů jsou připraveny na tři vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru, které se uplatní zejména při částečných zatíženích, krátce po startu nebo v nízkých otáčkách motoru.

Motor, který se právě začíná dodávat spolu s novým Renaultem Clio, má slabší alternativu o výkonu 63 kW při 3750 ot./min a s maximem točivého momentu 200 Nm při 1900 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí 4,5 l/100 km, u silnější verze pak 4,6 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi nechtějí uprchlické kvóty

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi…

V Evropské unii bychom se neměli hádat o kvótách. Důležitější je řešit, jak zastavit příliv migrantů. Na…

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši únosci byli moc milí“

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši…

Pátrání po biologické matce kolumbijské dívky, kterou adoptovali nizozemští rodiče, se pro dva novináře změnilo…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li! Podívejte se na ukázku z dokumentu o JXD

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li!…

Ikona časopisu Reflex pohledem Igora Chauna. V těchto dnech budeme na reflex.cz postupně uvolňovat ukázky z…