reklama


Nové diesely Renaultu: 2.0 dCI (127 kW), 1.9 dCI (96 kW), 1.5 dCI (78 kW)

Nové diesely Renaultu: 2.0 dCI (127 kW), 1.9 dCI (96 kW), 1.5 dCI (78 kW)

 
 

Ačkoli v červenci se mluvilo o variantách nového motoru 2.0 dCI o výkonech 110 a 125 kW, prezentuje Renault nyní silnější verzi s výkonem 127 kW.

Ačkoli v červenci se mluvilo o variantách nového motoru 2.0 dCI o výkonech 110 a 125 kW, prezentuje Renault nyní silnější verzi s výkonem 127 kW.

Turbodiesel 2.0 dCI (110 a 127 kW)

Renault na letošní podzim přichystal premiéru nového motoru 2.0 dCi, který nahradí starší agregáty hned v několika modelových řadách. V novém motoru najdeme vše, co je v současnosti spojováno s posledním technickým vývojem v oblasti vznětových motorů pro osobní automobily: piezoelektrické vstřikovače, čtyřventilový rozvod a dokonce také vyvažovací hřídele. Renault předpokládá, že se s novým agregátem dostane na špičku segmentu díky vysokým výkonům, vylepšením vnitřní aerodynamiky motoru a také díky zásadně vylepšeným akustickým vlastnostem.

Nový motor s interním označením M9R má zdvihový objem 1995 cm3, vrtání 84 a zdvih 90 mm, kompresní poměr 16:1. Čtyřventilový rozvod je obsluhován dvěma vačkovými hřideli, poháněnými řetězovým převodem od klikové hřídele. Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci.

Vstřikování common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, které je schopno pracovat až s pěti vstřiky během pracovního cyklu, dodává Bosch. Vedle rozdělení hlavní dávky paliva na několik vstřiků, se na zklidnění chodu vznětového motoru podílí také dvojice vyvažovacích hřídelů.

Na trhu se nejdříve objeví Renault Laguna s motorem 2.0 dCi (110 kW), s motorem jehož nejvyšší točivý moment činí 340 Nm při 2000 ot./min. S tímto agregátem dokáže Laguna zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ale kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,8 l/100 km.

Nejvýkonnější verze motoru 2.0 dCi bude disponovat 127 kW při 3750 ot./min a stane se tak podle Renaultu lídrem v rámci této kategorie. Nejvyšší točivý moment dosahuje v této verzi 360 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min.

Celková investice do nového motoru činí 500 miliónů Euro, z čehož 200 miliónů připadlo na vývoj, 250 miliónů na výrobní zařízení a 50 miliónů na dodavatele. Motor vzniká v závodě Cléon v Normandii, kde je situována největší motorárna skupiny Renault-Nissan (v roce 2004 vyrobila 856 tisíc motorů a 1,05 milionu převodovek).

Nový motor bude dodáván s novou šestistupňovou manuální převodovkou PK4, která je odvozená od současné PK6, používané ve výkonných vozech koncernu. Nejvyšší točivý moment, která tato převodovka bude schopna přenášet činí 360 Nm.

Turbodiesel 1.9 dCI (96 kW)

Pro řady Mégane, Scénic a Laguna má Renault připraven další evoluci motoru 1.9 dCI, splňující emisní normu Euro 4. Motor, standardně dodávaný s bezaditivovým filtrem pevných částic, dosahuje nově výkonu 96 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí 300 Nm ve 2000 ot./min.

Za lepšími hodnotami stojí vyšší plnící tlak turbodmychadla 2,5 bar (dříve 2,2 bar) s natáčecími variabilními lopatkami rozváděcího kola a také vstřikování common-rail poslední generace, s maximálními tlaky až 1600 bar. Tento motor bude dodáván také s automatickou šestistupňovou převodovkou Proactive, s možností manuální volby převodu.

Kombinovaná spotřeba Laguny s tímto motorem a šestistupňovou manuální převodovkou činí 5,9 l/100 km, nejvyšší rychlost činí 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 10,2 s.

Turbodiesel 1.5 dCI (78 kW)

Maloobjemový diesel 1.5 dCI je ve verzi splňující Euro 4 schopen dosahovat nejvyššího výkonu 78 kW při 4000 ot./min a točivého momentu o 20 % vyššího než dosud (nyní 240 Nm při 2000 až 2500 ot./min). Šestiotvorové trysky piezoelektrických vstřikovačů jsou připraveny na tři vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru, které se uplatní zejména při částečných zatíženích, krátce po startu nebo v nízkých otáčkách motoru.

Motor, který se právě začíná dodávat spolu s novým Renaultem Clio, má slabší alternativu o výkonu 63 kW při 3750 ot./min a s maximem točivého momentu 200 Nm při 1900 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí 4,5 l/100 km, u silnější verze pak 4,6 l/100 km.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Sněhová děla jedou naplno. Lyžařská sezóna ve Špindlu začíná už o víkendu Sněhová děla jedou naplno. Lyžařská sezóna ve Špindlu začíná už o víkendu

Ve Špindlerově Mlýně panuje v těchto dnech čilý ruch.…

Tomáš Čakloš: Na pedagogických fakultách učí spousta lidí, kteří tam nemají co dělat Tomáš Čakloš: Na pedagogických fakultách učí spousta lidí, kteří tam nemají co dělat

Na českých pedagogických fakultách to vře. Loni vzniklá…

Politická krize v Itálii vrcholí. Premiér podal demisi Politická krize v Itálii vrcholí. Premiér podal demisi

 Italský premiér Matteo Renzi dnes podal demisi poté, co…

Týden s EET: Osmnáct milionů účtenek a sedm stovek udání Týden s EET: Osmnáct milionů účtenek a sedm stovek udání

Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET za skoro…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Včera

Samočinná převodovka s dvojicí spojek v posledních deseti letech takřka vytlačila klasické automaty s kapalinovým měničem.




Blesk.cz

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě zloději, necítím se v bezpečí

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě…

Předního zabijáka bývalého kokainového krále Pabla Escobara přepadli ozbrojení zloději. Muž, který má na svědomí…

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

 

iSport.cz

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Vedení hokejové Mladé Boleslavi reaguje na nepovedenou první polovinu sezony. A trochu překvapivě. Skončil…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama