Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky u Škody: 1.0 TSI v Octavii a RS 230 4x4, Superb hybrid nepotvrzen

Jan Mička
Diskuze (195)
Škoda Auto u svých modelů pravidelně obohacuje výbavu o nové prvky a jiné to nebude ani v příštím roce. Na co se můžeme v brzké době těšit?

Už dávno víme, že příští rok se u Škody Auto ponese ve znamení SUV. Na trhu se objeví zcela nový sedmimístný model, který podle německého Auto Bildu ponese název Kodiak (dříve se hovořilo o Snowmanu) a mohl by si vzít na mušku luxusní trio Audi Q5, BMW X3 a Mercedes-Benz GLC. Zaútočit chce obsáhlejší základní výbavou a především dostatečným množstvím prostoru. Setkáme se s ním na říjnovém autosalonu v Paříži.

Jenže novým SUV obměny palety Škody Auto nekončí. Je potřeba zapracovat i na stávajících modelech, aby byly pro zákazníky stále dostatečně atraktivní. Do redakce nám přišla informace o nabídce digitálního přístrojového štítu pro Superb, který by se měl prodávat souběžně se stávajícím analogovým provedením, a když jsme se začali problematikou zabývat hlouběji, naskytla se celá řada dalších užitečných informací. Co se tedy v Boleslavi dále chystá?

Zpráva o zahrnutí digitálního přístrojového štítu do nabídky Superbu je pravdivá, naše zdroje se však nesetkávají v době uvedení. Hovořilo se o modelovém roku 2017, což znační příchod v polovině příštího roku, zdroj blízký automobilce nám však potvrdil, že to jen tak nebude. Počítá se až s rokem 2017, přičemž tou dobou už budou v nabídce nové designy litých kol či obsáhlejší nabídka dekorů a barevného provedení. Připravit se můžeme také na indukční nabíjení mobilních telefonů, což je prvek, kterým disponuje například nové Audi A4.

Mělo by to tedy znamenat, že se Škoda Superb v brzké době výbavou dotáhne na Volkswagen Passat? Odpověď není jednoduchá. Diodové světlomety, masážní přední sedadla nebo head-up displej koncern Volkswagen pochopitelně má, ale protože Škoda tyto prvky pouze nakupuje, je na zvážení, zda se investice vyplatí. Jde přitom hlavně o hybridní pohonné ústrojí, kterým Passat už dávno disponuje – zde se navíc v plné síle odráží také rychlost vývoje podobných technologií. Pokud chce tedy Škoda hybridní Superb, neměla by dlouho otálet. Téměř jistě se však dočkáme dvakrát přeplňovaného dvoulitrového turbodieselu z Passatu, který největší Škodě přinese výkon okolo 240 koní.

Neméně zajímavé informace směřují také k nejprodávanějšímu modelu Škodovky na českém trhu – Octavii. Už před časem jsme uvedli, že vůz dostane adaptivní podvozek DCC (podrobnější informace naznačují dostupnost pro motory s výkony od 110 kW) a v modernizované podobě se zřejmě ukáže už na březnovém ženevském autosalonu, o zahrnutí motoru 1.0 TSI do nabídky se však zatím moc nemluvilo. Podle našich informací má tříválec doplnit stávající nabídku a nebude tedy nahrazovat například 1.2 TSI 63 kW. Volkswagen Golf už v Německu s tímto motorem pořídíte, v Česku se ale neujal ani pod kapotou Pola. Podle informací našeho čtenáře bychom se měli dočkat pohonu 4x4 u verze RS 230 s manuální šestistupňovou převodovkou.

Poslední informace míří ke Škodě Roomster. Zprávu o ukončení projektu jsme zveřejnili už na konci října a zástupci automobilky tento záměr později oficiálně potvrdili, málo se však ví, že tolik práce v propadlišti dějin zase neskončilo. Roomster měl být takřka identický s Volkswagenem Caddy a hlavních změn bychom si všimli snad jenom v přední části karoserie. Interiér a záď se totiž měly lišit pouze v detailech. S pohonem všech kol se nepočítalo, s užitkovou verzí (u minulého Roomsteru známou jako Praktik) však ano.

Co dalšího Škoda údajně chystá?
Víceprvkovou nápravu pro Octavii - volitelně pro motory od 110 kW výkonu
Vyhřívaný volant a parkovací kameru s ostřikovačem pro Superb
Adaptivní tempomat pro Fabii
Kožené čalounění pro Rapid
Facelift Citigo - vnější a vnitřní změny, nový infotainment

Jan Mička
Diskuze (195)
28. 12. 2015 18:17
Re: ŠÁDE JE EVROPSKÝ DÍZLBRAK SOUDRUZI
Ale motory pro ni někde musí vyrobit. Ne všechny si vyrábí Škoda sama a ty, co vyrábí, nevyrábí jen pro sebe. Není moc pravděpodobné, že by drželi ve výrobě 1,2 TSI jen pro Octavii.
Avatar - Emel
28. 12. 2015 08:32
Re: Tříválec 1.0... v Oktávce.
1.4T už je zase dost, respektive je to nadstandardní motorizace i v standardním mainstreamu... jo, kdybych měl vybírat auto pro sebe, tak 1.4T Weekend (nebo jak se to bude jmenovat).
Avatar - Ja Prvni 123
25. 12. 2015 16:24
No jo.. tenhle:
Mezinárodní porota Autobest - nezávislá organizace vytvořená v roce 2001 - udělila modelu Fiat Tipo titul Autobest 2016. Toto ocenění potvrzuje funkční povahu tohoto modelu, která vede k maximalizaci užitné hodnoty pro zákazníka, což je velmi důležitým aspektem celé rodiny funkčních vozidel Fiat. Navíc disponuje něčím, co zákazníci maximálně oceňují, a sice jednoduchostí modelové řady a transparentností obchodní nabídky.

Nový Fiat Tipo ve finále porazil čtyři soupeře: Opel Astra, Hyundai Tucson, Hondu CRV a Mazdu CX-3. Pro porotu představoval nejlepší vůz obsahující všechny nezbytné ingredience pro uspokojení typického evropského zákazníka, jako jsou design, motory, vnímaná kvalita, komfort, všestrannost a vynikající poměr cena/kvalita.

Zdroj: www.fiat.cz
Avatar - Ja Prvni 123
25. 12. 2015 14:11
Re: Tříválec 1.0... v Oktávce.
Ano, byla na řadě... už jsem měl i domluvenou s prodejce konfiguraci... ale sedan je mi blíž - už jsme to s prodejcem změnili - a nezlobil se.
;-)

A na vyšší ligu je asi 1.6 málo... ale 1.4T bude v kombíku - a ta už by měla jet fakt pěkně.

Dokonce jsem chvíli uvažoval, jestli nepočkat ještě na kombíka - ale jen chviličku: kombík nepotřebuju, sedan se mi líbí... a nechci tablet na palubce!
;-)
24. 12. 2015 10:21
Re: Vánoční škodaauto.cz ofenzíva
Vy jste se zřejmě nedožil toho, že by vám někdo umožnil Superb ve vrcholné verzi řídit. Jinak byste se tak nevyjádřil o vrcholných verzích.