Novinky u Škody: 1.0 TSI v Octavii a RS 230 4x4, Superb hybrid nepotvrzen
Už dávno víme, že příští rok se u Škody Auto ponese ve znamení SUV. Na trhu se objeví zcela nový sedmimístný model, který podle německého Auto Bildu ponese název Kodiak (dříve se hovořilo o Snowmanu) a mohl by si vzít na mušku luxusní trio Audi Q5, BMW X3 a Mercedes-Benz GLC. Zaútočit chce obsáhlejší základní výbavou a především dostatečným množstvím prostoru. Setkáme se s ním na říjnovém autosalonu v Paříži.
Jenže novým SUV obměny palety Škody Auto nekončí. Je potřeba zapracovat i na stávajících modelech, aby byly pro zákazníky stále dostatečně atraktivní. Do redakce nám přišla informace o nabídce digitálního přístrojového štítu pro Superb, který by se měl prodávat souběžně se stávajícím analogovým provedením, a když jsme se začali problematikou zabývat hlouběji, naskytla se celá řada dalších užitečných informací. Co se tedy v Boleslavi dále chystá?
Zpráva o zahrnutí digitálního přístrojového štítu do nabídky Superbu je pravdivá, naše zdroje se však nesetkávají v době uvedení. Hovořilo se o modelovém roku 2017, což znační příchod v polovině příštího roku, zdroj blízký automobilce nám však potvrdil, že to jen tak nebude. Počítá se až s rokem 2017, přičemž tou dobou už budou v nabídce nové designy litých kol či obsáhlejší nabídka dekorů a barevného provedení. Připravit se můžeme také na indukční nabíjení mobilních telefonů, což je prvek, kterým disponuje například nové Audi A4.
Mělo by to tedy znamenat, že se Škoda Superb v brzké době výbavou dotáhne na Volkswagen Passat? Odpověď není jednoduchá. Diodové světlomety, masážní přední sedadla nebo head-up displej koncern Volkswagen pochopitelně má, ale protože Škoda tyto prvky pouze nakupuje, je na zvážení, zda se investice vyplatí. Jde přitom hlavně o hybridní pohonné ústrojí, kterým Passat už dávno disponuje – zde se navíc v plné síle odráží také rychlost vývoje podobných technologií. Pokud chce tedy Škoda hybridní Superb, neměla by dlouho otálet. Téměř jistě se však dočkáme dvakrát přeplňovaného dvoulitrového turbodieselu z Passatu, který největší Škodě přinese výkon okolo 240 koní.
Neméně zajímavé informace směřují také k nejprodávanějšímu modelu Škodovky na českém trhu – Octavii. Už před časem jsme uvedli, že vůz dostane adaptivní podvozek DCC (podrobnější informace naznačují dostupnost pro motory s výkony od 110 kW) a v modernizované podobě se zřejmě ukáže už na březnovém ženevském autosalonu, o zahrnutí motoru 1.0 TSI do nabídky se však zatím moc nemluvilo. Podle našich informací má tříválec doplnit stávající nabídku a nebude tedy nahrazovat například 1.2 TSI 63 kW. Volkswagen Golf už v Německu s tímto motorem pořídíte, v Česku se ale neujal ani pod kapotou Pola. Podle informací našeho čtenáře bychom se měli dočkat pohonu 4x4 u verze RS 230 s manuální šestistupňovou převodovkou.
Poslední informace míří ke Škodě Roomster. Zprávu o ukončení projektu jsme zveřejnili už na konci října a zástupci automobilky tento záměr později oficiálně potvrdili, málo se však ví, že tolik práce v propadlišti dějin zase neskončilo. Roomster měl být takřka identický s Volkswagenem Caddy a hlavních změn bychom si všimli snad jenom v přední části karoserie. Interiér a záď se totiž měly lišit pouze v detailech. S pohonem všech kol se nepočítalo, s užitkovou verzí (u minulého Roomsteru známou jako Praktik) však ano.
Co dalšího Škoda údajně chystá? |
Víceprvkovou nápravu pro Octavii - volitelně pro motory od 110 kW výkonu |
Vyhřívaný volant a parkovací kameru s ostřikovačem pro Superb |
Adaptivní tempomat pro Fabii |
Kožené čalounění pro Rapid |
Facelift Citigo - vnější a vnitřní změny, nový infotainment |