Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika
Volkswagen dnes v Berlíně světu poprvé ukázal novou, již šestou generaci malého hatchbacku Polo. Automobil je pro výrobce nadmíru důležitý, vždyť patří mezi vůbec nejprodávanější vozy v Evropě. Proto Volkswagen přistoupil k nové generaci opravdu pečlivě a změnil co se dalo. Nové Polo má nepochybně tendenci způsobit v segmentu malých aut revoluci.
První důležitou změnou je nárůst rozměrů, poprvé za šest generací Polo překonalo magickou hranici čtyř metrů. Novinka na délku měří 4.053 mm, o 81 mm více než dosud. Rozvor se natáhl ještě více, o 94 mm na celkových 2.564 mm, čímž dokonce překonal čtvrtou generaci o segment většího Golfu z přelomu tisíciletí, která disponovala rozvorem 2.511 mm. Nové Polo se také výrazně rozšířilo, 1.751 mm je o 69 mm více než u předchůdce. Díky nárůstu rozměrů se zvětšil i zavazadelník, mezigeneračně z 280 na 351 litrů.
Volkswagen Polo – srovnání rozměrů s předchozí generací | ||
Model | Polo Mk6 (2017-) | Polo Mk5 (2009-2017) |
Délka (mm) | 4053 | 3972 |
Šířka (mm) | 1751 | 1682 |
Výška (mm) | 1446 | 1453 |
Rozvor (mm) | 2564 | 2470 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) | 1525/1505 | 1463/1456 |
Objem zavazadelníku (l) | 351 | 280 |
Ostré křivky
Cílem designérů bylo podle jejich šéfa Klause Bischoffa udělat auto sportovnější, svěžejší a charismatičtější. Ve výsledku ale pokračuje v nastoleném trendu a navazuje na Golf. To znamená ostře řezané rysy a vodorovné lišty v mřížce masce chladiče. Řešení přídě se ale proti kompaktnímu Volkswagenu výrazně liší, spíše než Golf evokuje Arteon. Zezadu možná lehce připomíná aktuální Seat Ibiza, s níž sdílí platformu MQB A0, a to včetně stejného rozvoru, bližší pohled ale dokazuje zcela odlišné detaily včetně koncových světel.

K dispozici bude několik variant lišících se svým vzhledem. Vedle tří stupňů výbavy, tradičně nazvaných Trendline, Comfortline a Highline, se počítá se sportovně střiženým paketem R-Line nebo variantou Beats s 300wattovým hudebním systém stejnojmenného výrobce. Vrcholem bude GTI.
Výrazně jiný je také interiér. Obrazovka multimediálního systému (6,5palcová až 8“ dle verze) se posunula navrch středového panelu, aby na ní řidič lépe viděl. Opticky tak tvoří jeden celek s přístrojovým štítem, centrální výdechy ventilace jsou umístěné pod ní, ještě níže je ovládání klimatizace. V tomto ohledu Volkswagen neexperimentoval a novému Polu uchoval konvenční tlačítka. Stejně tak si i displej vrcholné navigace naštěstí ponechal konvenční otočné ovladače pro oddálení a přiblížení mapy, které doplnily dotykové plochy.
Důležitým prvkem bude i již dříve avizovaný digitální přístrojový štít, tzv. Active Info Display. Co jsme však nevěděli, je fakt, že půjde o jeho novou generaci. Polo bude prvním Volkswagenem, kterou tuto verzi s přehlednější grafikou a jednodušším ovládáním dostane.
Volkswagen Polo – srovnání rozměrů s konkurencí | |||||
Model | Volkswagen Polo | Ford Fiesta | Renault Clio | Opel Corsa | Škoda Fabia |
Délka (mm) | 4053 | 4040 | 4062 | 4021 | 3992 |
Šířka (mm) | 1751 | 1783 | 1732 | 1746 | 1732 |
Výška (mm) | 1446 | 1476 | 1448 | 1481 | 1467 |
Rozvor (mm) | 2564 | 2493 | 2589 | 2510 | 2470 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) | 1525/1505 | 1508/1471 | 1506/1506 | 1472/1464 | 1457/1451 |
Objem zavazadelníku (l) | 351 | 303 | 300 | 285 | 330 |
Hlavně tříválce
Z hlediska motorů se počítá se tříválci a čtyřválci. Skupinu zážehových agregátů zastoupí dvě verze atmosférického tříválce 1.0 MPI (48 kW a 55 kW), dvě varianty přeplňovaného tříválce 1.0 TSI (70 kW a 85 kW) nebo čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW), zatímco z turbodieselů bude k dispozici 1.6 TDI ve verzích s 59 kW a 70 kW. V nabídce se poprvé objeví i motor na stlačený zemní plyn, a to v podobě 1.0 TGI o výkonu 66 kW.
Standardem všech jednotek je start-stop systém a rekuperace brzdné energie. Slabší jednotky budou kombinovány s pětistupňovým manuálem, ty silnější budou mít o kvalt navíc. Motory od 70 kW nahoru bude možné pořídit i v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, která ve všech případech bude mít sedm stupňů.
Vrcholem nabídky pak bude dobře známá varianta Polo GTI. Už dříve automobilka přiznala, že tenhle hot hatch projde upsizingem. V jeho útrobách bude pracovat přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 147 kW, který nahradí 1.8 TSI (141 kW) z předchozí generace.
Bohatá výbava
Výbava bude převzata z aut větších segmentů. Polo se zaměří jak na oblast konektivity (nabídne funkce MirorrLink, Android Auto i Apple CarPlay), tak bezpečnost. Proto bude k dispozici široká nabídka asistenčních systémů, ať už brzdný asistent s rozpoznáním chodců, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat fungující až do rychlosti 210 km/h s funkcí stop and go nebo sledování vozidel v mrtvém úhlu, které bude před nebezpečím varovat i při couvání. Příplatková výbava zahrne také bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, bezklíčový vstup, adaptivní tlumiče nebo full-LED světlomety.
A kdy se nového Pola dočkáme? Volkswagen zatím neurčitě tvrdí, že do prodeje vstoupí ještě letos. Více se už ale jistě dozvíme brzy, premiéry v Berlíně se účastní Honza Mička, který z akce připravuje první dojmy včetně bližších podrobností o této novince.