Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Golf R: 300 koní, 380 N.m a 0-100 km/h za 4,9 sekundy

Diskuze (204)
Na veřejnost se dostaly první obrázky nové generace Volkswagenu Golfu R, který dostane pohonné ústrojí ze sesterského Audi S3.

Volkswagen rychle rozšiřuje nabídku modelu Golf – po standardním hatchbacku, verzích BlueMotion, 4Motion, GTI a GTD nyní přichází Golf R. Spojuje silnější verzi motoru z GTI s pohonem všech kol. Stejnou kombinaci mateřský koncern prezentoval poprvé v Audi S3, nejrychlejší Volkswagen dosahuje stejných parametrů.

Přeplňovaný motor 2.0 TFSI je naladěn na výkon 221 kW (300 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 380 N.m – oproti GTI si tedy R polepšilo o 59 kW a 30 N.m. Při stejných parametrech motoru asi nepřekvapí i srovnatelné dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h zrychlí Golf R s manuální převodovkou za 5,3 sekundy, dvouspojkové ústrojí DSG srazí potřebný čas na 4,9 sekundy. To je o šest desetin rychlejší čas než u předchozí generace.

Standardem budou 18palcová kola, systémy EDS a XDS Plus a pochopitelně i speciálně naladěný podvozek – o 5 mm nižší než u Golfu GTI a o 20 mm nižší než u původního modelu. Od ostatních verzí Golfu bude R spolehlivě k rozeznání podle designu kol, masky chladiče a čtyř koncovek výfuku.

Světová premiéra je naplánována na autosalon ve Frankfurtu. Podle dřívějších informací by mohla být nová generace levnější než předchozí Golf R, ten se prodával za ceny od 960 tisíc korun.

Volkswagen Golf GTD, GTI a R - technická data
ModelGTDGTIGTI PerformanceR
Motor2.0 TDI2.0 TSI2.0 TSI2.0 TSI
Převodovka6M (6DS)6M (6DS)6M (6DS)6M (6DS) 4x4
Zdvihový objem [cm3]1968198419841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/3500-4000162/4500-6200169/4700-6200221/5500-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-3250350/1500-4400350/1500-4600380/1800-5500
Max. rychlost [km/h]230 (228)246 (244)250 (248)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,5 (7,5)6,5 (6,5)6,4 (6,4)5,3 (4,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,2 (4,5)6,0 (6,4)6,0 (6,4)-

Volkswagen Golf R po generacích
ModelGolf RGolf RGolf R32Golf R32
Rokod 20132009–20132005–20082002–2003
Motor2.0 TSI2.0 TSI3.2 VR63.2 VR6
Převodovka6M (6DS) 4x46M (6DS) 4x46M (6DS) 4x46M (6DS) 4x4
Zdvihový objem [cm3]1984198431893189
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]221/5500-6200199/6000184/6300177/6250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1800-5500350/2500-5000320/2500-3000320/2800
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)250 (250)247 (247)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,3 (4,9)5,7 (5,5)6,5 (6,2)6,6 (6,4)

Diskuze (204)
Avatar - Jaros71
21. 8. 2013 19:41
Re: Jedni
Blbost...Seat jde nahoru.Konečně..
Alfa je klasická italská značka...do Německa snad nikdy nepůjde!!! A Ferrari taky ne! :-)
21. 8. 2013 17:28
Re: Octa na Nord-Schleife
Myslis v clanku o Golfu? Co tady dela Skodovka? Pryc s ni >:D
21. 8. 2013 15:01
Re: Octa na Nord-Schleife
Aha, ještě, že tedy píšeš v tomto vlákně, že?

Ostatně i tvé nedávné vystoupení, které dokazovalo nepochopení jasného sdělení, ukazuje, že se v tom tady docela slušně plácáš.
21. 8. 2013 14:20
Re: Octa na Nord-Schleife
Moje predchozi veta se muze tykat cehokoliv, nejen Skody, nejen aut... ;-)
21. 8. 2013 12:07
Re: Octa na Nord-Schleife
Ano, z tebe jde akorát vidět, že máš obrovský problém se škodovkou...

Ale to je čistě tvůj problém. :-!