Opel Astra K: Těšme se na dva nové motory, adaptivní podvozek je stále ve hře
Opel Astra K je jedním z nejočekávanějších evropských vozů letošního roku. Živě jste si jej mohli prohlédnout na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a v současnosti se už dokonce nachází u některých tuzemských dealerů, k oficiálnímu uvedení na český trh ale dojde až 5. listopadu. Nehledě na tuto skutečnost máme informace o chystaných změnách pro příští rok.
Už v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám zástupci Opelu slibovali doplnění nabídky pohonných jednotek, přičemž se živě hovořilo o zážehové šestnáctistovce SIDI s výkonem 147 kW a točivým momentem 300 N.m. Další novinku nám ale sdělil dobře informovaný zdroj. Vedle trojice šestnáctistovek CDTi (70, 81 a 100 kW) se totiž postaví ještě čtvrtá, přeplňovaná hned dvěma turbodmychadly. Čtyřválec 1.6 Bi-CDTi bude mít podle našich informací výkon 118 kW a točivý moment 350 N.m, a půjde o přepracovanou verzi stávajícího „šeptajícího dieselu“. Diskuse o tom, zda si Opel náhodou motor nevypůjčil od Renaultu (vznětové biturbo používá i současné Vivaro) je tedy zcela zbytečná.
Poslední novinka se týká adaptivního pérování FlexRide, jehož přítomnost v nabídce Astry značka od samého začátku popírá. Prý jej díky vyváženému podvozku nepotřebuje. Náš zdroj s odvoláním na informace přímo od jednoho z tuzemských dealerů ale nastavitelný podvozek nevylučuje. Stejně jako nový čtyřválec 1.6 Bi-CDTi by měl být i FlexRide pro Astru dostupný v příštím roce, český importér ale tuto zprávu nepotvrdil.
Jak už jistě dobře víte, v příštím roce bude Astra K doplněna také o karosářskou verzi kombi (Sports Tourer). Jak se nám podařilo zjistit při premiéře vozu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, objeví se v českých dealerstvích v dubnu příštího roku. Příplatek oproti hatchbacku by měl být podobný jako doposud (20 – 25 tisíc korun), základní cena s motorem 1.4i (74 kW) se tedy s největší pravděpodobností udrží pod 350.000 korunami.