Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra K: Těšme se na dva nové motory, adaptivní podvozek je stále ve hře

Jan Mička
Diskuze (26)
Nový Opel Astra zanedlouho vstoupí na český trh. My už nicméně víme to, co jej čeká v příštím roce.

Opel Astra K je jedním z nejočekávanějších evropských vozů letošního roku. Živě jste si jej mohli prohlédnout na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a v současnosti se už dokonce nachází u některých tuzemských dealerů, k oficiálnímu uvedení na český trh ale dojde až 5. listopadu. Nehledě na tuto skutečnost máme informace o chystaných změnách pro příští rok.

Už v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám zástupci Opelu slibovali doplnění nabídky pohonných jednotek, přičemž se živě hovořilo o zážehové šestnáctistovce SIDI s výkonem 147 kW a točivým momentem 300 N.m. Další novinku nám ale sdělil dobře informovaný zdroj. Vedle trojice šestnáctistovek CDTi (70, 81 a 100 kW) se totiž postaví ještě čtvrtá, přeplňovaná hned dvěma turbodmychadly. Čtyřválec 1.6 Bi-CDTi bude mít podle našich informací výkon 118 kW a točivý moment 350 N.m, a půjde o přepracovanou verzi stávajícího „šeptajícího dieselu“. Diskuse o tom, zda si Opel náhodou motor nevypůjčil od Renaultu (vznětové biturbo používá i současné Vivaro) je tedy zcela zbytečná.

Poslední novinka se týká adaptivního pérování FlexRide, jehož přítomnost v nabídce Astry značka od samého začátku popírá. Prý jej díky vyváženému podvozku nepotřebuje. Náš zdroj s odvoláním na informace přímo od jednoho z tuzemských dealerů ale nastavitelný podvozek nevylučuje. Stejně jako nový čtyřválec 1.6 Bi-CDTi by měl být i FlexRide pro Astru dostupný v příštím roce, český importér ale tuto zprávu nepotvrdil.

Jak už jistě dobře víte, v příštím roce bude Astra K doplněna také o karosářskou verzi kombi (Sports Tourer). Jak se nám podařilo zjistit při premiéře vozu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, objeví se v českých dealerstvích v dubnu příštího roku. Příplatek oproti hatchbacku by měl být podobný jako doposud (20 – 25 tisíc korun), základní cena s motorem 1.4i (74 kW) se tedy s největší pravděpodobností udrží pod 350.000 korunami.

Jan Mička
Diskuze (26)
2. 11. 2015 22:30
Re: Eine kleine dotaz
Ja mám Jčko v sedanu a neměnil bych :-) Jezdí super a jak píšeš taková babyinsignie :-)
Avatar - Ji/Ri
31. 10. 2015 13:58
Re: Nema cenu cekat
Ty jsi vůl jak rampa. Jen se zeptám: jel si s tím litrem? Nejel. Redaktor Mička ano a navíc má možnost srovnat. Tak nebuď hospodský plácal.
31. 10. 2015 08:19
Re: 1.6t
Pokiaľ s tou atmosférou nespravili nejaký zázrak ako pokropenie živou vodou, tak to bude tragédia podobná ako v generácií minulej. Ten motor vrčal, hučal, žral a jazda bola fakt mizerná ;-)
Avatar - eXp10it
30. 10. 2015 19:18
Re: Dobře informovaný zdroj :-)
Cože ten internet už funguje i přes hranice? Neeeee tak to je konec rádoby špionážní redakční práce [odkaz]
30. 10. 2015 18:41
Dobře informovaný zdroj :-)
Ten dobře informovaný zdroj je oficiální německý ceník, kde obě tyhle verze už Opel zveřejnil? ;-)