30.10. 2015 Jan Mička Jan Mička

Opel Astra K: Těšme se na dva nové motory, adaptivní podvozek je stále ve hře

 

Nový Opel Astra zanedlouho vstoupí na český trh. My už nicméně víme to, co jej čeká v příštím roce.

Opel Astra K je jedním z nejočekávanějších evropských vozů letošního roku. Živě jste si jej mohli prohlédnout na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a v současnosti se už dokonce nachází u některých tuzemských dealerů, k oficiálnímu uvedení na český trh ale dojde až 5. listopadu. Nehledě na tuto skutečnost máme informace o chystaných změnách pro příští rok.

Už v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám zástupci Opelu slibovali doplnění nabídky pohonných jednotek, přičemž se živě hovořilo o zážehové šestnáctistovce SIDI s výkonem 147 kW a točivým momentem 300 N.m. Další novinku nám ale sdělil dobře informovaný zdroj. Vedle trojice šestnáctistovek CDTi (70, 81 a 100 kW) se totiž postaví ještě čtvrtá, přeplňovaná hned dvěma turbodmychadly. Čtyřválec 1.6 Bi-CDTi bude mít podle našich informací výkon 118 kW a točivý moment 350 N.m, a půjde o přepracovanou verzi stávajícího „šeptajícího dieselu“. Diskuse o tom, zda si Opel náhodou motor nevypůjčil od Renaultu (vznětové biturbo používá i současné Vivaro) je tedy zcela zbytečná.

Opel Astra K: S litrovým tříválcem je nedostižný!

Poslední novinka se týká adaptivního pérování FlexRide, jehož přítomnost v nabídce Astry značka od samého začátku popírá. Prý jej díky vyváženému podvozku nepotřebuje. Náš zdroj s odvoláním na informace přímo od jednoho z tuzemských dealerů ale nastavitelný podvozek nevylučuje. Stejně jako nový čtyřválec 1.6 Bi-CDTi by měl být i FlexRide pro Astru dostupný v příštím roce, český importér ale tuto zprávu nepotvrdil.

Jak už jistě dobře víte, v příštím roce bude Astra K doplněna také o karosářskou verzi kombi (Sports Tourer). Jak se nám podařilo zjistit při premiéře vozu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, objeví se v českých dealerstvích v dubnu příštího roku. Příplatek oproti hatchbacku by měl být podobný jako doposud (20 – 25 tisíc korun), základní cena s motorem 1.4i (74 kW) se tedy s největší pravděpodobností udrží pod 350.000 korunami.

Nový Opel Astra Sports Tourer živě y Frankfurtu (+video)

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra K: Těšme se na dva nové motory,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

Nejprodávanější auto na českém trhu dostalo tříválec.…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…