Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia 2014: Lepší motory a dotyková navigace

Diskuze (103)
Na podzim dorazí vylepšená Insignia. Vedle upraveného designu dostane novou navigaci, úspornější diesely a zcela nový benzinový motor.

Na frankfurtském autosalonu se v září představí facelift Opelu Insignia. Modernizace přichází po pěti letech a tomu odpovídá její rozsah. Insignia dostane usměvavější příď, s širší chromovanou maskou chladiče, novým tvarem předních světel a horizontálně členěným nárazníkem. Design se tím přiblíží posledním novinkám – faceliftu Astry a kabrioletu Cascada.

Nové řešení zadních světel je přímo odvozeno od Cascady. Současně s tím se změnil i zadní nárazník.

Uvnitř čeká zcela nová generace infotainmentu. Dříve Opel čelil kritice za velké množství tlačítek, teď se naopak bude téměř vše ovládat dotykově. Multimediální systém má výrazně větší 8palcovou obrazovku, tlačítka obsluhují jen nejzákladnější funkce. Také ovládací panel na středovém tunelu už není složený z tlačítek – nahradil je moderní touchpad.

Opel dále přichystal nový multifunkční volant, nový ovládací panel klimatizace a vůbec poprvé lze u Opelu nastartovat tlačítkem, bez použití klíčku. Další novinkou ve výbavě je hlasové ovládání.

Další inovace se dotknou nabídky motorů. Konstrukčně zastarávající 1.6 Turbo/132 kW končí a nahrazuje ho moderní 1.6 SIDI Turbo o výkonu 125 kW. Nový motor slibuje úspornější provoz a výrazně lepší momentovou charakteristiku s maximem na 280 Newtonmetrech.

Druhou benzinovou novinkou je 2.0 SIDI Turbo se 184 kW. Nahrazuje dosavadní motory 2.0 Turbo/162 kW a 2.0 Turbo 4x4/184 kW – oba však už dříve měly přímé vstřikování, zřejmě se tedy jedná jen o sjednocení názvů a zjednodušení nabídky, kdy verze s pohonem předních a všech kol budou mít shodný výkon.

Turbodiesely posílí, motor 2.0 CDTI bude nově nabízen ve verzích 88 kW/320 N.m a 103 kW/370 N.m (dosud 81 a 96 kW, oba s 320 N.m). Kombinovaná spotřeba dieselového dvoulitru klesne z 4,4 na 3,7 l/100 km, Insignia tedy dosáhne kýžených 99 g CO2 na ujetý kilometr. Pokračuje samozřejmě i loňská novinka, 2.0 BiTurbo CDTI se 143 kW a 400 N.m. Zájemce o alternativní pohony Opel uspokojí přeplňovaným 1.4 LPG o výkonu 103 kW.

Diskuze (103)
13. 6. 2013 13:18
Re: Insignia
Myslím, že nešlo o to být originální. Dvoudílná zadní světla u sedanu a liftbacku vhodně opticky rozšiřují záď a zároveň sjednocují vzhled s nejnovějšími modely Opel. Nová, menší jednodílná zadní světla u Sports Toureru záď opticky odlehčují.
Avatar - Uhlik
13. 6. 2013 11:26
Re: Zmena je život
Nejake tvoje subjektivne pocity mozu byt skreslene (a aj su samozrejme) ;-)

To som teda este nepocul ze by sa deti v autosedacke nezmestili do Insignie, to bude nejaky blud...

Nehovorim ze ma najviac miesta, ale ze je na spicke (nemam prelezene vsetky auta, ani nemam v hlave vsetky namerane udaje z testov), ale rozdhone je v nej viac miesta ako v autach koncernu VW ci premie alebo Hondy...
Avatar - iudex
13. 6. 2013 09:29
Re: Zmena je život
Nie, ale deti v autosedačkách potrebujú fakticky na nohy viac miesta, ako ja (keďže nohy majú v sedačke vystreté).
A že má Insignia vpredu najviac miesta v triede je kapitálna hovadina, tak stiesnene som sa necítil ani v A4ke, absolútne zle využitý priestor, všade masa plastov, Mondeo je oproti tomu i vpredu ako business class oproti economy.
Avatar - Ronault.
13. 6. 2013 07:31
Re: LPG?
Asi proto, že LPG má pořád drtivě širší síť plniček, asi tak 20:2000, což je prostě výhoda.
Avatar - Uhlik
12. 6. 2013 22:08
Re: Zmena je život
Ja mam tiez 188 :-)

Tak ja som sa odviezol relativne v pohode aj v Cliu, takze da sa vsetko.... Superb ma v sebe zabudovany narazac do kolena, cize to je obrovksa ergonomicka chyba, aspon z mojho pohladu. Neviem na co robia take siroke stredove panely, resp. preco nemozu pridat par cm na sirku, ked uz je in mat stredovy panel cez polku auta...