Opel Insignia 2014: Lepší motory a dotyková navigace
Na frankfurtském autosalonu se v září představí facelift Opelu Insignia. Modernizace přichází po pěti letech a tomu odpovídá její rozsah. Insignia dostane usměvavější příď, s širší chromovanou maskou chladiče, novým tvarem předních světel a horizontálně členěným nárazníkem. Design se tím přiblíží posledním novinkám – faceliftu Astry a kabrioletu Cascada.
Nové řešení zadních světel je přímo odvozeno od Cascady. Současně s tím se změnil i zadní nárazník.
Uvnitř čeká zcela nová generace infotainmentu. Dříve Opel čelil kritice za velké množství tlačítek, teď se naopak bude téměř vše ovládat dotykově. Multimediální systém má výrazně větší 8palcovou obrazovku, tlačítka obsluhují jen nejzákladnější funkce. Také ovládací panel na středovém tunelu už není složený z tlačítek – nahradil je moderní touchpad.
Opel dále přichystal nový multifunkční volant, nový ovládací panel klimatizace a vůbec poprvé lze u Opelu nastartovat tlačítkem, bez použití klíčku. Další novinkou ve výbavě je hlasové ovládání.
Další inovace se dotknou nabídky motorů. Konstrukčně zastarávající 1.6 Turbo/132 kW končí a nahrazuje ho moderní 1.6 SIDI Turbo o výkonu 125 kW. Nový motor slibuje úspornější provoz a výrazně lepší momentovou charakteristiku s maximem na 280 Newtonmetrech.
Druhou benzinovou novinkou je 2.0 SIDI Turbo se 184 kW. Nahrazuje dosavadní motory 2.0 Turbo/162 kW a 2.0 Turbo 4x4/184 kW – oba však už dříve měly přímé vstřikování, zřejmě se tedy jedná jen o sjednocení názvů a zjednodušení nabídky, kdy verze s pohonem předních a všech kol budou mít shodný výkon.
Turbodiesely posílí, motor 2.0 CDTI bude nově nabízen ve verzích 88 kW/320 N.m a 103 kW/370 N.m (dosud 81 a 96 kW, oba s 320 N.m). Kombinovaná spotřeba dieselového dvoulitru klesne z 4,4 na 3,7 l/100 km, Insignia tedy dosáhne kýžených 99 g CO2 na ujetý kilometr. Pokračuje samozřejmě i loňská novinka, 2.0 BiTurbo CDTI se 143 kW a 400 N.m. Zájemce o alternativní pohony Opel uspokojí přeplňovaným 1.4 LPG o výkonu 103 kW.